• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 11783اخبار امروز : 2
2

چکیده عملکرد یکساله دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان به همراه چشم اندازهاي يكساله، دو ساله و پنج ساله

  • کد خبر : 7821
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

دكتر مسعود شهبازي دانش آموخته دانشگاه شهيد چمران اهواز در رشته روان شناسي مشاوره، داراي 25 سال سابقه فعاليت علمي، آموزشي و مديريتي در تاريخ 91/8/29 عهده دار مسوليت خدمتگزاري و رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان شد. رويكرد مديريتي ايشان و هيأت رييسه اين واحد دانشگاهي بر محورهاي ولايت محوري، اخلاق محوري، قانون محوري، […]

دكتر مسعود شهبازي دانش آموخته دانشگاه شهيد چمران اهواز در رشته روان شناسي مشاوره، داراي 25 سال سابقه فعاليت علمي، آموزشي و مديريتي در تاريخ 91/8/29 عهده دار مسوليت خدمتگزاري و رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان شد.

رويكرد مديريتي ايشان و هيأت رييسه اين واحد دانشگاهي بر محورهاي ولايت محوري، اخلاق محوري، قانون محوري، صداقت محوري، رعايت اعتدال در امور، توجه عميق به خرد جمعي و مشورت محوري، توجه عميق به كيفيت در انجام كارها، شايسته سالاري، توجه عميق و علمي به مسائل فرهنگي دانشگاه و شهرستان، ايجاد و ارتقا تحصيلات تكميلي در دانشگاه، ارتقا اعضاء هيأت علمي از مربي به استادياري، تكريم و توجه عميق به كرامت انساني با توجه به آموزه هاي ديني، دست گيري به جاي مچ گيري، تكريم به جاي تحقير و احترام استادان، كارمندان و دانشجويان و توجه به شأن ويژه آن ها، تلاش در جهت ارتقاء دانشگاه از بزرگ به بسيار بزرگ، ارتقاء دنياي مجازي در دانشگاه، تغيير براي اصلاح امور، تعامل با تمامي نهادها، ادارات و ارگان ها و مراكز علمي و فرهنگي و توجه ويژه به دانشجويان شاهد و ایثارگر، حفظ شعائر دینی، رویکرد بی طرفانه و در عین حال فعال و هوشمند نسبت به مسائل سیاسی کشور، استان و شهرستان و عدم سیاسی کاری و تبديل دانشگاه به يك محيط آكادميك بالنده جهت تصميم سازي هاي سياسي با هدف روشن گری در زمینه مسائل سیاسی کشور، استان و شهرستان، توکل به خدا، صبر، مهربانی، امید و ارائه خدمات و مشاوره تخصصی به تمام نهادها و ارگان ها در سطح شهرستان آغاز شد.

در این مدت یک ساله که حدود دو ماه آن تعطیلات نوروزی و تابستانی بود، با همت مضاعف، تلاش و همدلی و همکاری صمیمانه و استفاده از خرد جمعی کارهای خوبی در این واحد دانشگاهی آغاز و به سرانجام رسيده است. اگر لطف خداوند و همکاری مسئولان محترم شهرستان مسجدسلیمان و همکاری صمیمانه مسولان محترم دانشگاه هاي استان خوزستان و همدلی و همکاری همه استادان، اعضاي هیأت رئیسه، کارمندان و دانشجویان صبور این واحد دانشگاهی نبود انجام این امور میسر نمي گرديد. لذا در برابر الطاف خداوند سر تعظیم فرو می آوريم و از همه بزرگواران نامبرده نیز تقدیر و تشکر ویژه داريم. از جمله فعالیت های انجام شده به صورت فهرست وار به این موارد می توان اشاره کرد:

1– نام گذاری ساختمان آموزش این واحد دانشگاهی به نام اولین رییس واحد دانشگاهی زنده یاد استاد بختیار باورصاد.

2– تصویب قطعی رشته مهندسی صنایع گرایش صنایع در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و جذب 62 دانشجو در دو نوبت مهر و بهمن 1392 در این رشته بعد از 26 سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان. بحمدا… هم اکنون رشته مهندسی صنایع در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان قطب علمی مهندسی صنایع در استان خوزستان می باشد.

3 – تصویب قطعی رشته بهداشت عمومي و پذيرش دانشجو در ترم آينده در اين رشته.

4– اخذ مجوز 13 رشته از منطقه شش دانشگاه آزاد، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، و ارسال آن ها به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری جهت تصویب نهایی. از جمله این رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد می توان به رشته ژئو فیزیک، مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری، حسابداری و نانو فیزیک اشاره کرد. از جمله رشته های کارشناسی می توان به رشته های مهندسی جوشکاری، مهندسی اجرایی عمران، مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی، اشاره کرد. از جمله رشته های دوره کاردانی برای آموزشکده سما می توان به رشته های: الکترونیک عمومی، صنایع شیمیایی و نقشه کشی ساختمان اشاره کرد.

5– اخذ مجوز مرکز رشد واحدهای فناور از پارک علم و فناوری خوزستان به عنوان دومین دانشگاه در منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی و افتتاح مركز رشد با حضور رياست محترم منطقه آقاي دكتر صدري نسب، رئيس پارك علم و فناوري خوزستان آقاي دكتر مختاري، امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا اميني، معاون آموزشي دانشگاه شهيد چمران اهواز آقاي دكتر زراسوندي، روساي دانشگاه هاي منطقه شش دانشگاه آزاد و مسولين شهرستان مسجدسليمان. راه اندازی این مرکز در هر سال باعث جذب بودجه هفتصد الی یک میلیارد تومانی برای شرکت های دانش بنیان و پژوهش گران خواهد شد.

6 – كسب مقام دوم در درآمدهاي غير شهريه اي در بين 20 دانشگاه استان خوزستان.

7 – پیگیری جدی در زمینه راه اندازی و اخذ مجوز برای مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه.

8 – تأسيس بخش كتابخانه الكترونيكي در كتابخانه مركزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان

9– برقراری سرویس ایاب و ذهاب برای استادان از مسجدسلیمان به اهواز و بالعکس.

10 – تسهيلات حداكثري براي اساتيد مدعو و بورسيه صفر در حد توانمندي هاي دانشگاه جهت جذب حداكثري اساتيد.

11 – تشكيل كميته تحصيلات تكميلي بعد از 26 سال در دانشگاه.

12 – تشكيل تيم سايبري در دانشگاه.

13 -خريد و راه اندازي ميكروسكپ AFM جهت انجام تحقيقات پيشرفته علمي.

14 – تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه مقاومت مصالح در دانشگاه. اين آزمايشگاه قابليت خدمت رساني به شهرستان و درآمد زايي براي دانشگاه را دارد.

15 – تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه هوش مصنوعي.

16 – تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه تست جوش و آزمون هاي غيرمخرب.

17 – تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه كنترل خطي.

18 – تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه PLC و كنترل خطي.

19 – خريد تشك كشتي و راه اندازي سالن كشتي در اين واحد دانشگاهي.

20 – خريد تجهيزات جهت راه اندازي آزمايشگاه ژنتيك.

21 – اخذ مجوزهاي لازم در خصوص خريد دستگاه ژئوالكتريك.

22 – راه اندازي فيبر نوري مركز رشد واحدهاي فناوردانشگاه.

23 – افزايش MB 5/2 بر ثانيه اينترنت و رسيدن به اينترنت MB 15 بر ثانيه.

24 – راه اندازي تجهيزات خريداري شده آزمايشگاه ترموديناميك .

25 – اختصاص فضاي جديد جهت كارگاه هاي الكتريكي خودروها.

26 – اختصاص فضاي جديد جهت لابراتوار زبان.

27 –  اختصاص اينترنت رايگان به صـورت WIFI به دانشــجـويان خوابگاه.

28 –  امكـان استـفاده از مـوبايل و تـبلت از WIFI دانشگاه.

29- تسهیل ایاب و ذهاب دانشجویان با تشکیل جلسات مشترک متعدد با شهردار محترم ، رییس محترم تاکسی رانی و فرمانده محترم نیروی انتظامی مسجدسلیمان جهت اختصاص 100 تاکسی دارای مجوز بعلاوه دو اتوبوس جهت ایاب و ذهاب دانشجویان و همچنین برگزاری جلسه آموزشی برای رانندگان و جلسه تقدیر و تشکر از ایشان در آخر هر ترم.

30– جذب شش عضو هیأت علمی تمام وقت در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در رشته حسابداری، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی کامپیوتر و مهندسي مكانيك در یک سال گذشته.

31- نصب شش کیوسک اطلاع رسانی اینترنتی در شش نقطه مهم دانشگاه جهت تسهیل ارتباط اساتید، دانشجویان و کارکنان با دنیای مجازی.

32 -نصب دستگاه وب كيوسك بانك ملي جهت ارائه خدمات الكترونيك بانكي شامل: پرداخت شهريه، پرداخت قبوض و … به دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان.

33 – رنگ آمیزی کلاس های ساختمان آموزش (دانشکده علوم انسانی ) و کلاس های درس دانشکده فنی و مهندسی و دانشكده پرستاري و مامايي.

34 – راه اندازی و تجهیز دار القرآن در خوابگاه دانشجویی دخترانه حضرت زینب (س).

35- راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی در دانشگاه جهت ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روان درمانی به دانشجویان و همشهریان گرامی. هم اکنون این مرکز مشاوره با جذب بیش از 10 نفر از دارندگان مدارک تخصصی مشاوره و روان شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، تنها مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات سلامت روان در شهرستان می باشد.

36- تهیه طرح جامع فرهنگی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان.

37- راه اندازی مرکز ایده های نو و ذهن های خلاق در سه شاخه: هیأت علمی، دانشجویی و کارمندي با حضور سيد شكرخدا موسوي نماينده محترم مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي و مسولين شهرستان مسجدسليمان.

38- پیگیری جدی برای میزبانی از حداقل یک شهید گمنام و انجام تدارک لازم برای تدفین شهید گمنام در دانشگاه مسجدسلیمان.

39 – كمك جهت برگزاري اولين همايش نكوداشت عصر نفت در خاورميانه توسط دانشجويان رشته نفت.

40- همکاری با بسیج دانشجویی جهت برگزاری اردوی جهادی و ساخت یک آشپزخانه و سرویس بهداشتی برای یک خانواده شهید در روستایی سبزآباد شهر گلگیر از توابع مسجدسلیمان.

41- نظر سنجی از حدود هزار دانشجو با حضور در کلاس های درس و تجزیه و تحلیل نظرات جمع آوری شده برای

رفع مشکلات دانشجویان.

42- برگزاری بیش از ده جلسه هم اندیشی با کارمندان و نظر سنجی از آنان در مورد مشکلات دانشگاه.

43 – برگزاري جلسه هم انديشي و تعاملي با اساتيد دانشگاه در جوي صميمي در سه جلسه.

44 – برگزاري جلسه توجيهي جهت دانشجويان ورودي بهمن ماه 92.

45 – تشکیل جلسه اولیای دانشجویان ساکن خوابگاه با هیأت رئیسه دانشگاه.

46 – برگزاري جشن دانش آموختگي دانشجويان مهندسي صنايع با حضور خانواده هاي آنها.

47 – برگزاري نشست چهره به چهره هيأت رييسه با دانشجويان و پاسخ گويي به سوالات و مشكلات آنها.

48 – برگزاري جشن هاي متعدد مذهبي در خوابگاه حضرت زينب (س) و حسينيه واحد.

49 – توزيع شام در بين دانشجويان خوابگاه حضرت زينب (س) در ايام امتحانات پايان ترم به مدت يكسال.

50 – برگزاري ضيافت افطار براي دانشجويان خوابگاه حضرت زينب سلام الله عليه.

51 – پيگيري جهت راه اندازي فروشگاه در خوابگاه دخترانه با نظارت دقيق و رعايت ضوابط قانوني.

52 – برگزاري مانور امداد و نجات با حضور نهادهاي امدادي شهرستان مسجدسليمان.

53 – نام گذاري بلوار ورودي دانشگاه به نام شهيد عليمردان خان بختياري اسطوره مبارزه با استبداد.

54 – كمك به برگزاري جشن روز ماما و پرستار در سال گذشته با محوريت دانشجويان رشته هاي پرستاري و مامايي.

55 – برگزاري مراسم گرامي داشت شهادت شهيد عزت ا… رسولي كه پيكر مطهرش پس از 30 سال مفقود الاثر بودن به آغوش خانواده بازگشت و تجليل از خانواده اين شهيد بزرگوار.

56- برگزاری جلسات تعاملی و هم اندیشی با مقامات مسئول مسجدسلیمان از جمله:   امام جمعه محترم شهرستان ، نماینده محترم مردم در مجلس شـورای اسـلامي، فـرماندار، فـرمانده نـیروی انتـظامی، مـدیر عامـل شرکت بـهره بـرداری نـفت و گاز مسجدسلیمان، رییس دادگستری، شهردار و اعضای شورای شهر، رییس بنیاد شهید، رییس ثبت اسناد و املاک و رييس مخابرات.

57- ارایه سخنرانی در مصلای نماز جمعه و تشریح فعالیت های انجام شده در این واحد دانشگاهی.

58- برگزاري چند دیدار با خانواده کارکنان و استادان واحد.

59 – برگزاري دو دوره مسابقات واليبال منطقه شش دانشگاه آزاد با كيفيت بسيار بالا.

60 – اعزام 13 تيم ورزشي در رشته هاي مختلف متشكل از استادان، كاركنان و دانشجويان به مسابقات استاني و كشوري.

61- جذب صددرصدي بودجه ي پژوهشي در سال گذشته.

62- انعقاد قرار داد همکاری با شرکت برق منطقه ای خوزستان در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی توسط دانشگاه برای پرسنل برق منطقه خوزستان که استان کهگیلویه و بویر احمد را نیز پوشش می دهد.

63- برگزاری اولین جلسه کارگروه طرح های برون دانشگاهی واحد مسجدسلیمان با مدیر تحقیقات و فناوری صنایع فولاد خوزستان و آغاز همکاری علمی این دو مرکز علمی و صنعتی.

64-انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان جهت ارائه خدمات تخصصی به نیروی انتظامی شهرستان.

65–برگزاري جلسه هم انديشي با اساتيد گروه تربيت بدني در زمينه خريد تجهيزات ورزشي و هم انديشي با مربيان ورزشي دانشگاه جهت ارتقا كيفي تربيت بدني در اين واحد دانشگاهي.

66- برگزاری مراسم تجلیل از آقای نواب نصیر شلال دانشجوی واحدمسجدسلیمان و نایب قهرمان مسابقات وزنه برداری المپیک لندن.

67- پرداخت بيش 10,000,000,000 ريال وام به کارکنان ، اعضاء هیأت علمی و دانشجویان واحد در یک سال گذشته، با رعایت سقف پرداخت وام.

68 – برگزاری نشست هم انديشي با حضور روساي سابق اين واحد دانشگاهي و تجليل از خدمات اين عزيزان.

69 – برگزاری سخنرانی با شکوه چهره ماندگار ریاضی ایران پرفسور امیدعلی کرمزاده در این واحد دانشگاهی.

70 – برگزاری سخنرانی امام جمعه موقت اهواز به مناسبت سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی.

71 – اعزام کاروان دانشجویان بسیجی به مشهد مقدس.

72 – برگزاری جلسه با شکوه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حداکثری طلاب و مدرسان حوزه علمیه مسجدسلیمان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان مسجدسلیمان.

73 – برگزاری جلسه سخنرانی پرفسور نبی پور استاد دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته پژوهش.

74 – برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر و شهرداری با دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر محسن رضایی در سالن کنفرانس هتل دانشگاه.

75 – برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) و هفته معلم.

76 -دريافت درجه 3 ستاره براي هتل دانشگاه و تغيير كاربري از مهمان سراي اساتيد به هتل فرهيختگان.

77-ارسال نامه به مدير عامل مناطق نفت خيز جنوب و اعلام آمادگي كامل جهت انعقاد قرارداد جهت حمايت از تيم نفت مسجدسليمان و تسهيل حضور تيم هاي ليگ برتر در شهرستان مسجدسليمان.

78-برگزاري نشست تخصصي با دكتر اميدوار رضايي نماينده تام الاختيار رياست دانشگاه آزاد اسلامي استان خوزستان جهت پيگيري امور دانشگاه.

79 – تشكيل اتاق فكر در سه بخش اساتيد، دانشجويان و كارمندان جهت جمع آوري نظرات همكاران جهت بهبود و اصلاح وضعيت دانشگاه.

80 – پیگیری جدی امور حقوقی دانشگاه و نحوه تعامل با معارضین دانشگاه با مشورت با کارشناسان خبره حقوقی و فعال كردن كارشناس حقوقي و امور قراردادها.

81 – برگزاری اردوی راهیان نور ویژه کا رکنان دانشگاه برای بازدید از منطقه دهلاویه با همکاری سپاه پاسداران مسجدسلیمان.

82 – تسويه حساب بدهي هاي بيش از صد ميليون توماني دانشگاه به سازمان تأمين اجتماعي و بيمارستان ها.

83 – برگزاری دو برنامه ضیافت افطار برای کارکنان واحد در ماه مبارک رمضان و تجلیل از خانواده کارکنان در نیمه شعبان.

84 – راه اندازي هيأت هاي مذهبي كاركنان و اساتيد دانشگاه.

85 – راه اندازي هيأت مذهبي دانشجويان مستقر در خوابگاه دخترانه حضرت زينب (س) با نظارت دفتر فرهنگ اسلامي.

86 – تأسيس موسسه خيريه با مشاركت استادان، كاركنان و دانشجويان با نظارت و محوريت دفتر فرهنگ اسلامي.

87 – برگزاري جلسات سبك زندگي امام حسين (ع) توسط دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه.

88 – راه اندازي كانون علمي نجوم در دانشگاه.

89 – برگزاري جلسه هم انديشي سخنراني و پرسش و پاسخ توسط سركار خانم دكتر فريبا علاسوند بانوي نمونه سال 1391.

90 – فعال كردن ستاد اقامه نماز در دانشگاه توسط دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه.

91- برگزاري مستمر جلسات شوراي حجاب و عفاف و پيگيري مصوبات آن.

 92 – راه اندازی وبهره برداری از 2 آزمایشگاه تخصصی در رشته برق در دانشكده سما.

 93 – راه اندازی وبهره برداری از 1 سایت کامپیوتر در دانشکده سما.

94 -افزایش پهنای باند اينترنت دانشکده از 1 مگابایت به 3 مگابایت در دانشكده سما.

95 – احداث درب اضطراری دانشکده سما.

96 – خرید وسایل جدید جهت رشته معماری ( دوربین های مساحی ونقشه برداری دیجیتالی ومیز وصندلی مخصوص نقشه کشی ) در دانشكده سما.

97 – تجهیز اتاق هاي دبيرخانه، آموزش و اداري و مالي دانشکده سما به میزهایmdf اداری وکمدهاي دیواری.

98 – تجهیز بایگانی های آموزش وفارغ التحصیلان دانشكده به گاو صندوق های بزرگ و ضد حریق.

99 – جذب بخش زیادی از بودجه پژوهشی جذب نشده سنوات قبل در دانشكده سما.

100 – کسب مقام دوم وب سایت دانشکده سما در بین دانشکده های سما استان خوزستان.

101- خرید و راه اندازی کیوسک اطلاع رسانی جهت دانشجویان در دانشكده سما.

102 – تعمیرات كلي ورنگ آمیزی كلاس هاي مدارس سما.

103 – اختصاص و تجهيز اتاق بسيج دانشجويي در دانشكده سما.

104 – راه اندازي و تجهيز اتاق قرآن و عترت دانشكده سما.

105 – تجهيز و راه اندازي اتاق مديران گروه در دانشكده سما.

106- افزایش اتاق های اداری دانشکده سما به میزان 100 متر مربع.

107 – گسترش وافزایش فعالیت های فرهنگی دانشکده سما در برگزاری مناسبت ها، اعیاد، عزاداری ها و بزرگداشت ها……. مسابقات متعدد بین کارکنان دانشکده و دانشجویان و جذب کل بودجه فرهنگی سال 1392.

108 – فعال نمودن پورتال مدارس سما از سال 1392 که در سال 1393 به نهایت بهره برداری اولیا و بازدید کنندگان خواهد رسید ( ارتباط اینترنتی،آزمون اینترنتی، ارتباط غیر حضوری، دریافت کارنامه و برنامه هفتگی و اطلاع از وضعیت اخلاقی وآموزشی فرزند خویش و گالری تصاویر فعالیت ها و مناسبت ها و انواع سرگرمی و حکایات و احادیث از بزرگان واطلاع از اخبار مدارس و برنامه امتحانی و دریافت تکالیف آدینه و پیک های بهاری وتابستانه از طریق اینترنت………..)

109 – انتشار پیک تابستانه مخصوص پایه اول ودوم ابتدایی در سال تحصیلی 93 – 92 ( جهت تقویت پایه دانش آموزان وعدم فراموشی دروسی که فرا گرفته بودند ).

110 – کسب مقام اول تئاتر دبستان دخترانه غیر دولتی سما دربین مدارس دولتی وغیردولتی آموزش وپرورش شهرستان مسجدسلیمان.

111 – انجام امور مربوط به اعمال تخفيف شهريه 1450 نفر دانشجوي ممتاز علمي، كم بضاعت و ورزشكار و چند دانشجويي در نيمسال دوم سال تحصيلي 92 – 91 و نيمسال اول تحصيلي 93 – 92.

112 – توزيع هفت ويژه نامه توسط حوزه دانشجويي در بين دانشجويان ورودي سال 92.

113 – اعزام تيم هفت نفره از دانشجويان عضو كانون هلال احمر دانشجويي به استان بوشهر جهت كمك به آسيب ديدگان زلزله در اين استان.

114 – برقراري پايگاه انتقال خون در دانشگاه به منظور كمك به آسيب ديدگان زلزله در استان بوشهر.

115 – پرداخت 39 فقره وام كوتاه مدت، 244 فقره وام ميان مدت، 5 فقره وام بلند مدت و 8 فقره كمك هزينه تحصيلي جمعا به مبلغ 394850000 ريال به دانشجويان متقاضي.

116 – برنامه ریزی و پی گیری جهت نصب تعداد 32 دوربین مدار بسته جهت امنیت بیشتر در نقاط ورودی و حساس دانشگاه به پيشنهاد حراست دانشگاه.

همه موارد ذکر شده و بسیاری از موارد ذکر نشده دیگر حاصل تلاش و همدلی همه همکاران ما در این واحد دانشگاهی بوده است که صميمانه از زحمات تک تک این عزیزان تشکر می نماييم.

( چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان تا پنج سال آينده )

اعضای هیأت علمی،کارمندان و دانشجویان این واحد دانشگاهی با توجه به ربع قرن تجربه موفق واحد مسجدسلیمان روزهای بسیار بهتری را برای این واحد دانشگاهی از درگاه خداوند متعال خواستارند .از جمله چشم انداز این واحد دانشگاهی می توان به این موارد اشاره کرد:

1-   اخذ مجوز راه اندازی مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه.( يكساله، دو ساله و پنج ساله )

2- ارتقاء درجه دانشگاه از بزرگ به بسیار بزرگ . ( دو ساله )

3- جذب اعضای هیأت علمی دارای درجه دکتری و رساندن تعداد اعضاي هيأت علمي داراي درجه استادياري به حداقل 70 نفر. ( يكساله، دو ساله و پنج ساله )

4- افزایش تحصیلات تکمیلی درمقطع فوق لیسانس حداقل به 10 رشته. ( يكساله، دو ساله و پنج ساله )

5 – پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مهندسی صنایع با توجه به پتانسیل موجود در این واحد دانشگاهی.

( پنج ساله )

6 – پيگير جهت تأسيس شعبه اي از دانشگاه مجازي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد مسجدسليمان.( دو ساله )

7 – ايجاد واحد كنترل كيفيت و بازرسي در فرايند طبخ غذا طبق استانداردهاي بهداشتي. ( يكساله )

8 – تعويض كف پوش سالن ورزشي دانشگاه. ( يكساله )

9 – راه اندازي سايت الكترونيكي مركز مشاوره دانشگاه. ( يكساله )

10 – راه اندازي سايت كامپيوتر خوابگاه. ( يكساله )

11 – طراحي وساخت پاركينگ ويژه دانشجويان. ( دو ساله )

12 – ارتقا سيستم نظام وظيفه از حالت دستي به مكانيزه. ( يكساله )

13 – تهيه بانك اطلاعاتي دانشجويان نخبه در زمينه هاي علمي، ورزشي و فرهنگي از بدو تأسيس تا كنون و تجليل از آن ها. ( يكساله )

14 – تشكيل تيم هاي رباتيك دانشجويي و گسترش فعاليت حوزه رباتيك در دانشگاه. ( دو ساله )

15 – افزايش تعداد طرح هاي پژوهشي در دانشگاه. ( دو ساله )

16 – جذب منابع مالي از طريق انعقاد قرارداد با صنايع وسازمان هاي متقاضي و برگزاري دوره و اجراي طرح هاي تحقيقاتي كاربردي. ( يكساله )

17 – افزايش پنج برابري مقالات ISI و علمي پژوهشي با حمايت از پژوهشگران دانشگاه. ( دوساله )

18 – تقويت مركز انتشارات دانشگاه و افزايش حداقل سه برابري كتب منتشره. ( دوساله )

19 – ايجاد مركز مطالعات كارآفريني در دانشگاه. ( دوساله )

20 – تقويت و ارتقاء جايگاه انجمن هاي علمي و پژوهشي دانشجويي. ( دوساله )

21 – پيگيري تصويب دانشكده پرستاري و مامايي با توجه به مجوز قطعي پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي بهداشت عمومي.( يكساله )

22 – افزايش سهم دانشگاه در جذب بودجه پژوهشي سازمان ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي.( پنج ساله )

23 – عقد قرارداد با واحدهاي صنعتي براي استفاده از ظرفيت خالي آزمايشگاه ها و كارگاه هاي دانشگاه. ( پنج ساله )

24 – گسترش و توسعه ارتباطات با دانشگاه هاي مطرح و معتبر داخلي با انعقاد تفاهم نامه. ( پنج ساله )

25 – توسعه كمي و كيفي كتابخانه، سايت هاي كامپيوتر، كارگاه ها و آزمايشگاه هاي دانشگاه. ( پنج ساله )

26 – پيگيري امور حقوقي مسجد دانشگاه و ساخت آن. ( پنج ساله )

27 – تبديل مركز مشاوره دانشگاه به يك مركز ارائه خدمات سلامت روان و پزشكي مجهز. ( پنج ساله )

28- پيگيري انعقاد قرارداد جهت ارائه خدمات علمي، آموزشي و تأمين نيروي تخصصي با پتروشيمي در حال تأسيس در شهرستان مسجدسليمان.( يكساله )

29- انعقاد قرارداد همکاری با سایر نهادها و شرکت های موجود در منطقه و خارج از منطقه جهت همکاری های علمی و آموزشی و درآمدزایی برای دانشگاه . ( يكساله، دو ساله و پنج ساله )

30- جایگزین کردن درآمدهای غیر شهریه ای به جای شهریه با تأسيس شركت هاي دانش بنيان، فعال کردن دفتر ارتباط با صنعت و انعقاد طرح های برون دانشگاهی. ( يكساله، دو ساله و پنج ساله )

31- فعال کردن مرکز رشد واحدهای فناور و جذب بودجه های مصوب وزارت علوم در این زمینه. ( دوساله )

32 – ارتقاء دنیای مجازی به نحوی که همه ی اعضای هیأت علمی،کارمندان و دانشجویان را پوشش بدهد.(يكساله، دو ساله و پنج ساله )

33- پیگیری جدی امور حقوقی دانشگاه جهت احقاق حقوق دانشگاه. ( يكساله، دو ساله و پنج ساله )

34- پرداخت بدهی ها و بودجه های پژوهشی جذب نشده. ( يكساله )

35- ارتقاء وضعیت خوابگاه و مجهز کردن آن به تجهیزات بیشتر جهت آسایش ورفاه دانشجویان ساکن در خوابگاه. ( دو ساله )

36- پیگیری جدی در زمینه میزبانی از حداقل یک شهید گمنام و انجام تدارک لازم برای تدفین شهید گمنام در دانشگاه. ( يكساله )

37- ایجاد آزمایشگاه ملی در این واحد دانشگاهی و ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان و نهادهای غیر دانشگاهی و صنعت. ( دو ساله )

38- راه اندازی رشته هاي پيراپزشكي همچون تغذيه، بهداشت حرفه اي، بهداشت مواد غذايي، شيمي دارويي، شيمي محيط زيست و داروسازی در این واحد دانشگاهی. (يكساله، دو ساله و پنج ساله)

اعضای هیأت رییسه،اعضای هیأت علمی،کارمندان و دانشجویان این واحد دانشگاهی با توکل به خدا و همدلي با تمام قدرت جهت فردایی بهتر برای ایران اسلامی و تبديل دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان به محور توسعه پايدار در شهرستان تلاش و کوشش خواهند کرد.

از همه اساتيد، دانشجويان، كارمندان و دوستداران دانشگاه مي خواهيم انتقادات و پيشنهادات خود را براي بهبود وضعيت دانشگاه و نقد عملكرد يكساله دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان به آدرس masoudshahbazi66@yahoo.com براي رييس دانشگاه ارسال نماييد.

روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=7821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 26در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 26
  1. بعضي آقايون كه از روز اول نزاشتن دكتر شهبازي كار كنه. همه مي خواستن اون رو وارد بازي هاي خودشون كنند اما زماني كه موفق نشدند افتادند دنبالش كه عوضش كنند. به عملكردش كه نگاه كنيم مي بينيم هيچكدوم از مديران قبلي چنيني عملكردي نداشتن….

  2. نخبه كشي در مسجدسليمان، قرباني كردن فرزندان شهر ، متاسفانه بعضي آقايون براي رسيدن به اهداف……. خود دست به هر كاري مي زنند. اونايي كه خودشون بچه اين شهر هستند دارند تيشه به ريشه اين شهر مي زنند…

  3. اگه توي هيچ باندي نباشي آخر عاقبتت همين است، دوستان حواسمون باشه اجازه ندهيم فرزندان اين شهر قرباني شوند… آقاي رضايي عزيز شايعه شده كه آقاي……… را در نظر گرفته ايد. ببخشيد ميگم بچه كجايه؟ يعني شما هم بله؟!!!

  4. من كه از عملكرد دكتر شهبازي رضايت دارم اگر چه از بعضي از معاونين ايشون نه…

  5. واقعاً شهبازي اينقدر كار كرده؟

  6. اساسي ترين مشكل شهبازي مهره چيني هاش بود

  7. شهبازی بایذ بره دنبال کار خودش، دانشگاه جای آدمای سیاسیه نه دانشگاهی.
    آقای رضایی، آفای جلیلی چکار می کنید کجایید شما تلاش کنید عوض بشه!! باید یکی مث همون قبلیا بزارید رئیس دانشگاه بشه اینجوری که شهبازی برنامه چندساله داده باعث پیشرفت دانشگاه میشه باعث تحول درشهر میشه …..

  8. باسلام
    من دانشجوی دانشگاه آزد هستم و میخواستم از آقای شهبازی تشکر کنم که به حرفهای دانشجویان توجه می کنند.تغییر مدیرگروه رشته ما که اصلا زمانی برای صحبت وحل مشکلات دانشجوها نداشتند باعث تشکر وقدردانی است.
    دانشگاه باید از همچین استادایی حمایت کنه .

  9. با سلام- اوج عملکرد مدیریت ایشان در روز تقدیر از اساتید دانشگاه بود که سالن امفی تئاتر برگزار شد اولا” بی نظمی بر گزار کنندگان – حضور بسیار محدود اساتید وکارکنان عدم تقدیر از پیش کسوتان عرصه علم و دانش حضور افرادی غیر مسول در دانشگاه و سالن و تقدیر از انها بدون هیج دلیلی و…هیچ کدام از پرسنل بصورت منظم سر کار حضور ندارن- بعضی اساتید فقط 3 جلسه در ترم حضور دارن و چون نمرات دانشجویان تضمین ….واکثر موارد بالا چشم اندازند…نتیجه مدیریت ایشان در تمام لایه مدیریتی مشخص است فقط واقع بین باشیم…حمایت باید منطقی باشد

  10. آقا يا خانم بله اين همه كار خوب انجام شده بعد به چي گير مي دي معلومه كه ….

  11. من برنامه های ارائه شده را کامل خوندم و چشم انداز ارائه شده در صورت اجرا می تواند باعث جهش دانشگاه شود. بعضی از دوستان که در دوران قبل از ریاست دکترشهبازی در سمت ها ومسئولیت های مهمی در دانشگاه فعال بودند و اکنون بدلایل مختلفی در دوران ایشان بکار گرفته نشدند متاسفانه در حال سمپاشی وسیاه نمائی اقدامات انجام شده می باشند.فکر کنم مناسبتره که بجای تلاش در جهت پایین کشیدن شهبازی از ریاست ،سعی کنیم دانشگاه به برنامه های ارائه شده در چشم انداز هرچه سریعتر برسند که در نهایت سود اینکار در اختیار اساتید ودانشجویان همین شهر خواهد بود.

  12. با سلام . به عنوان دانشجو از زحمات جناب دکتر شهبازی ، نجیب زاده و فرهیخته بختیاری نهایت تشکر و قدردانی را داریم . امیدواریم که آقای دکتر رضایی با ابقا کردن دکتر شهبازی با این عملکرد مثبت و فرصت دادن به ایشان ، هدیه ای به مردم مظلوم این شهر بنماید . هر کسی که قدم خیری برای این شهر و مردمش بردارد ، در دل مردم این دیار جای دارد.

  13. جناب آقاي دكتر اميدوار رضايي
    نماينده تام الاختيار رييس دانشگاه آزاد اسلامي
    متاسفانه شنيده مي شود همان باند بازي هايي كه تا كنون باعث عقب ماندگي مسجدسليمان شده است يك بار ديگر دارد به اين شهر ضربه وارد مي كند. با روي كار آمدن و به قدرت رسيدن يك شخص يا يك جناح همه فراد لايق قرباني مي شوند. نمونه آن دكتر شهبازي ست كه همگان به عنوان يك شخصيت سالم فرهنگي به ايشان احترام مي گذارند. اما متاسفانه مدتي ست اسامي مختلفي براي جايگزيني ايشان در سطح دانشگاه و شهرستان مطرح شده است كه بيشتر آن اسامي نيز از نزديكان شماست… بدين وسيله ضمن حمايت همه جانبه از دكتر شهبازي اين انتظار مي رود كه شما به عنوان يك فرد دانشگاهي اسير اين مسئله كه شهرستان مدت هاست دارد از آن ضربه مي خورد نشويد.

  14. من شنیدم دکتر رضایی درانتخابات مجلس شرکت خواهد کرد ومیخواهد افراد مورد نظر خودش را برای سرویس دهی وآماده کردن فضا وارد پست های اجرایی کند ریاست دانشگاه رابه یکی از اساتید که در شهرستان زیرمجموعه مسجدسلیمان است قول داده شده. استاد ادبیاته و از طرف روساي سابق دانشگاه که منسوبان دکتر رضایی هستند حمایت میشود. 

  15. یک نکته که خواستم به اساتید عزیز یادآوری کنم اینه که در دوران گذشته سطح انتظارات و خواسته های ما در مورد غذای هتل ، ،سرویس رفت و برگشت به اهواز ، تعداد جلسات حق التدریس و… بود که به دلیل اهمال کاری مسئولين سابق دچار کمبود بودجه شده بودند و با قطع کردن سرویس و کم کردن هزینه تدریس استادای حق التدریس کسری بودجه را جبران کردند. اما در دوران آقای شهبازی هم سرویس برقرار شد هم تعداد جلسات حق التدریس و دانشگاه هیچ کمبود و کم و کسر مالی هم نداشت .این موضوع را در جواب آقا یا خانم بله گفتم که وضعیت عملکرد سابق را یادآوری کرده باشم .موارد دیگری هم هست که درصورت لزوم یادآوری می کنم.

  16. دكتر اميدوار رضايي نماينده محترم تام الاختيار رياست عاليه دانشگاه آزاد كشور. با سلام. انشا الله تلاش كنيد كه دكتر شهبازي بماند در منصب رياست دانشگاه مسجدسليمان،چون ما شما را متخلق به اخلاق حميده يافته ايم و هميشه با خوش قلبي با مخالفين رفتار نمو ده ايد . هرچند از باند مخالف شما بوده و يا هنگام حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت در دانشگاه به استقبال ايشان نيامد و…. . جناب مطلع ديگه بگيد آقاي مرادي رو پيشنهاد داده اند براي رياست. اگه دكتر اميدوار برا مجلس دهم شركت كنه از مسجدسليمان.از ايشان حمايت خواهيم كرد.

  17. آقاي رضايي حداقل شما ديگه بچه هاي مخلص و پاك اين شهر مثل دكتر شهبازي رو فدا مسائل سياسي و انتخاباتي خودتان نكنيد…

  18. آخه اين چه وضعيه كه هر كه سمتي مي گيره دنبال قلع و قمع كردن ديگران و آوردن افراد نزديك به خود بدون در نظر گرفتن شايستگي هاست.

  19. اگر چه بنده در ارتباط با بعضي مسائل مثل انتخاب بعضي مديران و معاونان به دكتر شهبازي انتقاد دارم اما عملكرد ايشان قابل توجه و قابل دفاع است.

  20. من هم یکی از اساتید دانشگاه مسجد سلیمان هسنم و بیش از ده سال در این دانشگاه تدریس می کنم و هیچ سمتی هم ندارم. اقدامات آقای شهبازی واقعا ستودنی است. ایشان الحق فعال، پیگیر و دلسوز هستند. خدا کند مسئولین امر مرتکب خطای جابجایی ایشان نشوند زیرا دلیلی ندارد کسی که با تمام توان خدمت می کند تعویض گردد. آقای شهبازی مطمئن باشید درختی که ثمر دارد سنگ می خورد شما خوب کار می کنید وبه شما خسته نباشید می گویم. مطمئن باشید اگر قربانی سیاسی بازی عده ای قرار گرفتید آنکه ضرر می کند مسجدسلیمان است نه شما. انشالله موفق باشید

  21. من از امام جمعه محترم ومحبوب شهرمون درخواست میکنم در این زمینه دخالت کنند واجازه ندهند افراد ومسئولین بی حاشیه وشایسته به سادگی وبرای اغراض سیاسی جابجا شوند.
    حداقل 3سال به آقای شهبازی فرصت بدهید تا بتواندبرنامه های ارائه شده را به سرانجام برساند.
    روسای قبلی فکرکنم 4و5 سالی هرکدام فرصت داشتند.

  22. هر تغییر وتحولی باید دلیل ومنطق داشته باشد
    درحالیکه دانشگاه آزاد دریکسال گذشته دورشته جدید گرفته وچندین رشته درحال جریان دارد تغییر رئیس آن وانتصاب یک فرد که کارنامه مشخصی ندارد ودر یک دوره معاونت باعث نارضایتی دانشجویان وکارمندان از نحوه مدیریتش شده واقعا جای سوال دارد .
    آقای دکتررضائی تاکی باید مسجدسلیمان بخاطر مسائل باندی وجناحی تاوان بدهد.چندسال ؟16سال کافی نبود.

  23. اقای فرشید،چشمت را باز کن تا ببینی کمتر از چهار سال یا یک دوره چقدر مسجدسلیمان به حاشیه رفته. نخبه کشی،قوم گرایی، باند باند بازی چند برابر 16 سال شده است،در کجا هستی و با تک دید چرا مینگری ؟؟ مگر دکتر رضایی گناه کرده که یک شخصیت علمی و مورد اعتماد نظام شده؟ هرچه میگویید و میگویند یک طرف آن را به آقای امیدوار میچسبانید،و می اندازند.آنموقع که دکتر شهبازی را انتصاب دادند سیاسی نبود برای حضرات،حال که ایشان از اهتمام دکتر رضایی برای بهبود دانشگاه ها در جلسات سخن میگوید،سیاسی و باندی میخوانید. عاقبت بخیر شوید.

  24. با تشکر از زحمات دکتر شهبازی وخدا قوت به ایشان و همکاران زحمتکشش.از آقای دکتر امیدوار رضایی انتظار داریم که از افراد لایق ودلسوز چون دکتر شهبازی حمایت کند.همواره دعایتان میکنیم چون این شهر به انسانهای پاک ،دلسوز ،باایمان ،خیلی نیاز دارد.

  25. آقا علی، من مخالف تغییر شهبازی نیستم اگر دقت کرده باشید گفتم باید منطقی باشه، چطور یک دانشجو را بعنوان جانشین رییسی که تقریبا خوب کارکرده مدنظر قرار میدن. 
    یعنی کارایی کسیکه درگیر درس ودکتراست بیشتر از رییس فعلیه!!  من که شک دارم فکر کنم بیشتر بخاطر یارگیری های قبل از انتخابات مجلس باشه. 
    در کل تاوان این تصمیمات رادانشگاه،دانشجویان،شهر میبیند.

  26. حضرات آقایان از عملکرد خودشان بگویند مانند دکتر شهبازی که شفاف از عملکردش گفت. نه اینکه یا ندارن یا عملکردشان ضعیف است و گاه و بی گاه از موفقیت های دکتر رضایی که بغض میکنند،ایشان را مورد حمله های شدید و کینه توزانه قرار میدهند. انشا الله به راه راست هدایت شوند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.