• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 11784اخبار امروز : 0
1

پیوند اعضای بیمار مرگ مغزی مسجدسليماني به 5 بیمار جان دوباره بخشید

  • کد خبر : 24946
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اهدای اعضای جوان 34ساله مرگ مغزی شده مسجدسليماني در بیمارستان دكتر مسيح دانشوري به 5 بیمار جان دوباره بخشید. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با اعلام مرگ مغزی مرحوم ياسر موري از سوی پزشکان، خانواده وی رضایت خود را جهت اهداء اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اهدای اعضای جوان 34ساله مرگ مغزی شده مسجدسليماني در بیمارستان دكتر مسيح دانشوري به 5 بیمار جان دوباره بخشید. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با اعلام مرگ مغزی مرحوم ياسر موري از سوی پزشکان، خانواده وی رضایت خود را جهت اهداء اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند اعلام کردند و طی اقدامی قلب، کبد، پانکراس و دو کلیه این فرد، در بيمارستان مسيح دانشوري اهدا شد. محمد موري برادر زنده ياد ياسر موري در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: دو کلیه وی به دو خانم 50 و 51ساله، كبد ايشان به يك خانم 19 ساله، قلب به يك بيمار 32 ساله و لوزالمعده نيز به يك خانم 50 ساله اهداء گرديد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، چنانچه در قرآن کریم سوره مبارکه مائده آیه ٣٢ به تصریح اشاره شده که هرگاه کسی سبب بقای نفسی شود مانند آن است که موجب نجات جان تمام انسان‌ها شده است.

کشورهای دیگر در خصوص اهدای عضو به افراد نیازمند به عضو، فعالیت‌های زیادی انجام داده و تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده‌اند و در بعضی کشورهای اروپایی نیز درصد قابل توجهی از افراد در زمان حیات خود، راضی به این امر می‌شوند. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که در حال حاضر، میزان اهدای عضو در ایران با شاخص‌های مطلوب جهانی فاصله‌ای چشمگیر دارد که با تلاش‌های انجام شده آمار پیوند عضو در ایران روند رو به رشدی دارد.

454245_800img-20161203-wa0008

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. روحش شاد و یادش گرامی باد
    افرین به این خانواده زندگی جاودانه مبارکت باد یاسر خان

  2. روحش قرین رحمت ایزدی

  3. خدارحتمش کنه واقعا این خانواده بسیارکارارزنده ای انجام دادن وروح مرحوم همیشه زنده است

  4. خدااجرتون بده

  5. روحت شاد پسر عموی عزیزم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.