• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
3

امام جمعه مسجدسليمان خطاب به وزير نفت: 316 ميليارد تومان عوارض ساليانه چاه های نفت مسجدسلیمان را بدهيد

  • کد خبر : 7663
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

یک موضوعی را که مایل هستم عنوان کنم مطالبات شهرداری و شورای اسلامی شهرمان از گاز و نفت کشور است که سالی ۳۱۶ میلیارد تومان عوارض چاه های نفت مسجدسلیمان است. شهرداری که این پول را برای خودشان نمی خواهند این پول برای همه شهرستان مسجدسلیمان و حومه است/ من خطاب به وزیر نفت و […]

یک موضوعی را که مایل هستم عنوان کنم مطالبات شهرداری و شورای اسلامی شهرمان از گاز و نفت کشور است که سالی ۳۱۶ میلیارد تومان عوارض چاه های نفت مسجدسلیمان است. شهرداری که این پول را برای خودشان نمی خواهند این پول برای همه شهرستان مسجدسلیمان و حومه است/ من خطاب به وزیر نفت و همه صنعت نفت عرض می کنم که آیا باورتان می شود ۴۸ درصد بیکاری موجود در مسجدسلیمان را. آیا شما می توانید تحمل کنید گردش نوزده کیلومتر فاظلاب و لجن که از خانه ها سرازیر است و در شهر می چرخد تا از شهر بیرون برود. بوی متعفن این فاظلاب یک طور ما را آزارمی دهد و بوی متعفن گاز هم در بعضی محلات به گونه ای دیگر…

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه:۱۶/۳/۱۳۹۶ مسجدسلیمان گفت: در آستانه نیمه شعبان میلاد مبارک و با سعادت امام عصر(عج) قرار داریم كه پيشاپيش اين روز پر بركت را به حضرت وليعصر(عج)و همچنين دوستداران آن حضرت تبریک و تهنیت عرض مي نماييم. وي گفت: علاوه بر اين روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نيز نزديك است كه اميدواريم مسئولین بیش از گذشته نسبت به جوانان توجه داشته باشند. وي ادامه داد: جوانی هم یک فرصت است و هم یک تهدید خانواده ها و مسئولان نباید بگذارند که دوره جوانی تهدید بشود. جوان شغل می خواهد، مسکن می خواهد، ازدواج می خواهد. جوان بدون شغل و مسکن و ازدواج نمی توان خیلی به او اميدوار بود.

ماهواره ها، سایت ها، مواد مخدر، حضور مانکن های متحرک در خیابان ها اين ها همه عوامل مخرب هستند. همه که حضرت یوسف نیستند.  البته به حق باید گفت که ایمان برخی از این جوانان مومن امروزی ما از ایمان همه جوانان ما قبل برتر است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: من از این موضوعات خیلی ناراحتم و همیشه برای جوانانمان دعا می کنم، لذا به مسئولین عزیزمان می گویم که شتاب را بیشتر کنند. در سالی که اسمش عزم ملی و حرکت جهادی است بايد براي حل مشكلات اقتصادي کار کنیم، ضمن آن که در موضوعات فرهنگی و قرآنی هم نباید کوتاهی کنیم خصوصاً در فرهنگ قرآنی باید سرمایه گذاری کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در بخش ديگري از سخنان خود عنوان داشتند: نسبت به مسائل شهرمان در این هفته دیدارهای مفصلی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرمان داشتیم و موضوعات مختلف را به بحث گذاشتیم. یک موضوعی را که مایل هستم عنوان کنم مطالبات شهرداری و شورای اسلامی شهرمان از گاز و نفت کشور است که سالی ۳۱۶ میلیارد تومان عوارض چاه های نفت مسجدسلیمان است.حالا عوارض لوله های نفت در شهر را هم حساب نکرده اند و بخشیده اند.

برادران عزیز شهرداری که این پول را برای خودشان نمی خواهند این پول برای همه شهرستان مسجدسلیمان و حومه است. حتی خانواده هزار و اندی شرکت نفت در شهر خودمان هم می خواهند در همین خیابان ها رانندگی کنند. از فضای سبز همین شهر استفاده کنند. می خواهند از سینماها و سالن های فرهنگی شهر بهره ببرند… روی سخن ما با شركت نفت مسجدسلیمان و استان نیست بلکه نفت کشور است. حالا نماینده آن ها در شهر ما نفت و گاز مسجدسلیمان می باشد که خود همین آقایان هم دلسوز هستند.

حاج آقا اميني ادامه دادند: يكي از کسانی که در دریافت این ۳۱۶ میلیاردتومان موثر هستند، دادستان محترم شهرمان است با ایشان صحبت كردم و ایشان گفتند هر آن چه از دستم بر می آيد به عنوان دادستان شهر و یک شهروند از این موضوع حمایت می کنم. مي دانم فرماندار شهرمان جناب مهندس گورويي هم علاقه مند هستند.

شورای شهر هم که عضو کمسیون مطالبات این عوارض و خودشان اصلاً مدعی اصلی و مدعی العموم هستند. لذا بنده به عنوان یک طلبه به مسئولان نفت و گاز کشور عرض می کنم که هیچ کس جزء رهبر فرزانه و معظم انقلاب نمی داند که ما در مسجدسلیمان چقدر داريم ظلم و جور و ستم را تحمل می کنیم. این که گفتم رهبر عزیز انقلاب، چون همیشه مشمول نگاه کریمانه ایشان بوده ایم. هم در بعد اقتصاد که ۱۸۰ میلیارد تومان تزریق پول به سه شهر اطراف منطقه مان داشته اند و آخرین هدیه ایشان ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید دستگاهی پزشکی برای بیمارستان شهرمان بوده است. به فرهنگمان در باب علی مردان، در باب بهنام (شهیدسیزده ساله دفاع مقدس بهنام محمدی) ما مدیون رهبرمان هستیم. خطاب ما به مسئولان دیگر است. ما به وزیر محترم نفت می گوئیم که شما می دانید شهری که فاضلاب ندارد یعنی چه؟ شهری که سرانه فضای سبز آن کمتر از سرانه فضای سبز همه شهرهای دیگراست چه معنايي دارد؟شهری که بعد از ۳۶ سال حالا یکی از سینماهای آن بازگشائی شده. شهری که شهرداری آن یک سالن فرهنگی به عنوان مرکز فرهنگی ندارد. شهری که بیشترین آمار بیکاری را دارد. مي دانيد اين ها يعني چه؟

آقای وزیر محترم نفت که خودتان از مبارزین بودید، از طبقه مستعضعف قبل از انقلاب بودید و خدا را شکر که شماها به وزارت و صدارت رسیده اید. شماها بهتر می توانید ما را درک كنيد. من خطاب به وزیر نفت و همه صنعت نفت عرض می کنم که آیا باورتان می شود ۴۸ درصد بیکاری موجود در مسجدسلیمان را.

آیا شما می توانید تحمل کنید گردش نوزده کیلومتر فاظلاب و لجن که از خانه ها سرازیر است و در شهر می چرخد تا از شهر بیرون برود. بوی متعفن این فاظلاب یک طور ما را آزارمی دهد و بوی متعفن گاز هم در بعضی محلات به گونه ای دیگر…

حجت السلام امینی ادامه داد: به وزیر سابق نفت آقای مهندس قاسمی هم عرض کرده بودیم که اگر از همه مضرات نفت و گاز در مسجدسلیمان بگذریم همین یکی کافی است و آن این که مردم مسجدسلیمان حداقل سالی یک بار یخچال ها و کولرهایشان را گازگیری می کنند. در کدام شهر یک کولر کمتر از هفت، هشت سال احتیاج به گازگیری دارد. کی پولش را باید بدهد؟! مردم از کجا باید پرداخت کنند. این گاز مخرب که به این صورت روی وسایل ما اثر می گذارد می دانیدچه بلائی به سر دستگاه تنفسی مردم این شهر می آورد.

از نجابت این مردم نباید سوء استفاده شود. این مردم، مردم نجیبی هستند و شما در پایان سال ۹۲ نجابت آن ها را دیده اید. (درموضوع سریال تلویزیونی سرزمین کهن) با رفتار منطقي شان بهانه دست دشمن ندادند. از خودشان تشخص و تعقل نشان دادند. این مردم می خواهند از طریق قانون و ساختارهای اصلی و اساسی نظام حق و حقوق شان را مطالبه کنند. لذا همین جا از نماینده محترم، فرماندار گرامی، شورای شهر، دادستان گرامی و از همه سایت ها و روزنامه ها، چه در شهرستان و چه استاني و كشوري خواهش می کنم همه با هم یک دست و معقول به دور از سیاه نمائی، متمرکز شویم روی استعصال مطالبات به حق شهرداری از نفت.

حالا سالی ۳۱۶ میلیارد تومان نمی دهند یک پنجم آن و یا یک چهارم و یا یک سوم آن را بدهند تا شهرداری بتواند این وضعیت ناراحت کننده و آزار دهنده شهر را سامان بدهد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: به سران دولت، وزارت نفت و استاندارگرامی مان عرض می کنم می دانید چرا مردم ما واکنش مثبت نسبت به ۵ خرداد روز جوشش نفت در این شهر نشان نمی دهند، چون متنفر از نفت هستند. متنفر از گاز هستند. روزی که می خواستند جشن صدمین سال اکتشاف نفت را در این شهر بگیرند رفتند در یک سالن و این کار را انجام دادند. آن زمان در پشت تریبون نماز جمعه خطاب به وزیر وقت نفت گفتم که شما این جشن را باید در استادیوم ورزشی می گرفتید و از همه ملت دعوت می کردید. ولی با این وضعیتی که این جشن را برگزارکرده اید یعنی خودتان هم از مردم خوف دارید و می دانید که مردم ناراحت هستند. و از این سال گردهای جوشش نفت خوششان نمی آید. چون بهره ای نبرده اند جزء محرومیت. لذا متواضعانه، صمیمانه و در عین حال قاطعانه خطاب به وزیر نفت عرض می کنم که باید نسبت به این مطالبات به حق و قانونی به سرانجامی برسیم و با همدیگر یک نتیجه ای بگیریم: انشاالله که خداوند ما را یاری بدهد تا بتوانیم حقوق حقه از دست رفته مان را ار راه های قانونی، عقلانی و منطقی استعصال نمائیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=7663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. درود حاج آقا. از اونايي كه انتظار داريم حقوق اين مردم را مطالبه كنند سخني بر نمي ياد. خوشا به غيرتت.

  2. جناب آقاي اميني، اگر مسئولين شهري ائم از نماينده محترم، فرماندار گرامي، مدير عامل شركت نفت و…اين مسئله را پيگيري نكنند ديني ست كه تا ابد بر گردنشان خواهد ماند. با دريافت اين عوارض مسجدسليمان را مي توان زير رو كرد. حق گرفتني ست. سايت ها وخبرنگاران شهرستان هم بسيار مي توانند تاثير گذار باشند. اميدوارم اين مسئله به جد پيگيري و نتيجه آن هم در اختيار مردم گذاشته شود. يا حق.

  3. بوي گاز و بيماري هاش مال مو پول نفت و گاز و خوشي هاش مال ديگران

  4. با سلام و درود بیکران بر حاج آقا امینی – اون از احقاق حق تاریخی و زنده کردن نام شیرعلیمردان بود که با همت و پیگیری شما به ثمر رسید و این هم از احقاق حقوق مردم نسبت به  نفت و گاز است که انشالله باز هم با پیگیری و درایت به ثمر خواهد رسید و با آمدن این عوارض به شهر بسیاری از مشکلات به امید خدا حل خواهند شد – حاج آقا – نام نیک شما در مسجدسلیمان و بختیاری ماندگار خواهد بود – زنده و پاینده باشی 

  5. هزاران درود بر حاج آقا امینی خداوند شما رو برای ما حفظ کنه”تا کسی رو داشته باشیم ازمون دفاع کنه” نوکرتم حاجی

  6. سلام .
    شهرستان دزفول یکی از بهترین شهرهای استان خوزستان ، حتی با جرات میتوان گفت یکی از بهترین شهرهای کشورمان میباشد . که تمامی این خوبیها را مدیون مسئولین با لیاقت آن شهرستان می باشند. اگر مسئولین شهر ما هم همانند حاج آقا امینی عزم را جزم نموده و جهت احقاق حق این شهرستان تلاش نمایند میتوان به آبادانی شهرمان امیدوار باشیم . جای بسی تشکر و قدردانی می باشد از زحمات مردان غیور بختیاری که به فکر این شهر فراموش شده می باشند شهری که فقط روی کاغذ شهر اولین ها خطاب میگردد….!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.