• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
1

با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 51506
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

امام جمعه مسجدسلیمان: مهم ترین مطالبه امروز مردم و جوانان، بحث اشتغال است علیرضا ورناصری: بعد از پایان جنگ به شهرستان مسجدسلیمان آنگونه که باید توجه نشد فرماندار مسجدسلیمان: مهم ترین دلیل مشکلات و آسیب های اجتماعی امروز، نرخ بالای بیکاری است که بدنبال آن شاهد افزایش نرخ خودکشی، سرقت و… در منطقه هستیم رئیس […]

امام جمعه مسجدسلیمان: مهم ترین مطالبه امروز مردم و جوانان، بحث اشتغال است

علیرضا ورناصری: بعد از پایان جنگ به شهرستان مسجدسلیمان آنگونه که باید توجه نشد

فرماندار مسجدسلیمان: مهم ترین دلیل مشکلات و آسیب های اجتماعی امروز، نرخ بالای بیکاری است که بدنبال آن شاهد افزایش نرخ خودکشی، سرقت و… در منطقه هستیم

رئیس دادگستری مسجدسلیمان:آمار خودکشی طی دو سال گذشته در مسجدسلیمان بسیار نگران کننده است

رویش زاگرس: با حضور فرماندار مسجدسلیمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه، معاون مدیرکل دادگستری استان خوزستان و جمعی مدیران ادارات، جلسه شورای اداری این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان  در این جلسه گفت: مهم ترین دلیل مشکلات و آسیب های اجتماعی امروز، نرخ بالای بیکاری است که بدنبال آن شاهد افزایش نرخ خودکشی، سرقت و… در منطقه هستیم و انتظار داریم قوه قضائیه مثل همیشه در کنار دیگر نهادها در جهت تسهیل روند اشتغال جوانان قدم بردارد و با یک کارجمعی تلاش کنیم تا موانع مختلف در مسیر پروژه های شهرستان از جمله ساخت پتروپالایش، راه اندازی فاز دوم کارخانه سیمان و فرودگاه شهرستان برداشته شود.

وی ادامه داد:پرونده های بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بدلیل عدم انجام تعهدات خود در مقابل دریافت تسهیلات و مشکلات موجود تعطیل هستند و از طریق دستگاه قضایی پیگیری کردیم و انتظار داریم در مرکز استان در روند رسیدگی به این پرونده ها تسریع شود تا بتوانیم واحدها را تحویل بگیریم و به افراد متقاضی اختصاص دهیم. پاکدل افزود: شهرستان مسجدسلیمان ظرفیت های لازم برای احداث شهرک دامپروری را دارد و بطور مثال شهرک دامپروری ۶۵ واحدی گلگیر هم در این حوزه بدلیل عدم تفکیک سند و مشکلات متعدد پیش رو، هنوز افتتاح نشده است و بدون شک راه اندازی این مجتمع می‌تواند باعث ایجاد اشتغال قابل توجه ای در منطقه شود.

علیرضا ورناصری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی عنوان کرد:قوم بزرگ بختیاری علاوه بر نجابت و صداقت خود همیشه در کنار نظام و انقلاب حضور داشته است و ۱۲۰ شهید این شهرستان گواه این مطلب است. وی تاکید کرد: بعد از پایان جنگ به این منطقه آنگونه که باید توجه نشد و بطور مثال اندیکا که در کنار شهرستان مسجدسلیمان است بدلیل بی توجهی تاریخی، یکباره بعد از زلزله اخیر بسیاری از منابع و داشته های خود را از دست داد و خداوند را شاکریم که وقوع زلزله در هنگام کوچ عشایر بوده است و تلفات جانی در پی نداشتیم.

علیرضا ورناصری افزود: زندگی مردم در این منطقه بدلیل بی توجهی های تاریخی در رنج و مشقت است و ریشه همه مشکلات منطقه را معیشت و اشتغال می‌دانیم.وی ادامه داد:در حوزه صنعت، کشاورزی و دامپروری بسیار ظرفیت های مغفولی در منطقه وجود دارد و بدلیل نپرداختن به این پتانسیل ها،بکر باقی مانده اند و متاسفانه امروز شاهد این هستیم که علیرغم پرآب بودن منطقه، یک چهارم زمین های دیم استان خوزستان متعلق به چهارشهرستان این حوزه انتخابیه است.

ورناصری در پایان گفت: متاسفانه علیرغم حجم بالای مراجعات مردمی،دستگاه قضایی و دادگستری شهرستان با کمبود نیرو مواجه است و انتظار داریم در بحث اضافه شدن پرسنل جدید و افزایش تعداد قضات در شهرستان نگاه ویژه ای صورت پذیرد.حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار کرد:مسجدسلیمان علیرغم گذشته خوب و آباد دیروز که به عنوان شهر اولین ها معروف بود اما امروز، اولین در مشکلات و معضلات گوناگون در همه زمینه ها است.

وی ادامه داد: آمار بیکاری در شهرستان بالا است و مهم ترین مطالبه امروز مردم و جوانان، بحث اشتغال است و امیدواریم با یک همت جمعی در مسیر حل این مشکل اقدام گردد.حجت الاسلام سیداحمدی اضافه کرد: خوشبختانه ظرفیت های بالایی در شهرستان وجود دارد و اگر مشکلات حوزه کشاورزی، صنعت و پتروشیمی حل شود بدون شک می توانیم شاهد اشتغال‌زایی خوبی در منطقه باشیم.

علی اسکندری رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان هم در این جلسه با بیان این که آمار دو سال گذشته خودکشی در این شهرستان بسیار نگران کننده است تاکید کرد: دلیل اصلی مشکلات این شهرستان، بیکاری است و نرخ بالای بیکاری، مشکلات زیادی را برای جوانان این شهرستان به وجود آورده است.

اسکندری افزود: میزان بیکاری در شهرستان مسجدسلیمان ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده و این امر مشکلات زیادی را برای جوانان به وجود آورده است. رئیس دادگستری مسجدسلیمان افزود: همین بیکاری باعث شده تا آمار خودکشی‌ها بالا برود مثلاً در سال گذشته ۲۰ مورد خودکشی و امسال تاکنون ۱۷ مورد خودکشی داشتیم که عمدتاً از مشکلات اقتصادی بود و حتی آمار طلاق بسیار بالایی داریم.

اسکندری همچنین به مشکلات تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر فوتبال اشاره کرد و گفت: با وجود منابع سرشار نفت و گاز خواهان حمایت کامل وزارت نفت از تیم نفت مسجدسلیمان هستیم که این تیم تنها امید جوانان این شهر است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.