• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
1

برای اولین بار در مسجدسلیمان
عمل پیوند سلول بنیادی لگن در بیمارستان۲۲ بهمن مسجدسلیمان

  • کد خبر : 50704
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

رویش زاگرس: درمان جدید مبتنی بر سلول‌های بنیادین و پیوند مغز استخوان، امید به درمان در برخی بیماری‌های مزمن مانند سیاه شدن سر استخوان ران و مفصل لگن را در بیماران افزایش خواهد‌داد، درمانی که به بیماران کمک خواهد‌کرد استخوان آسیب‌دیده را در بدن دوباره بهبود یابد. این شیوه درمانی می‌تواند نجات بخش بیماران مبتلا […]

رویش زاگرس: درمان جدید مبتنی بر سلول‌های بنیادین و پیوند مغز استخوان، امید به درمان در برخی بیماری‌های مزمن مانند سیاه شدن سر استخوان ران و مفصل لگن را در بیماران افزایش خواهد‌داد، درمانی که به بیماران کمک خواهد‌کرد استخوان آسیب‌دیده را در بدن دوباره بهبود یابد. این شیوه درمانی می‌تواند نجات بخش بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوانی باشد و زندگی آن ها را متحول سازد.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس صبح امروز برای اولین بار در مسجدسلیمان عمل پیوند سلول بنیادی لگن در بیمارستان۲۲ بهمن مسجدسلیمان توسط دکتر امین نیک خلق جراح و متخصص ارتوپدی با موفقیت انجام شد. دکتر نیک خلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رویش زاگرس در این ارباط گفت:

بیمار جوان ۲۲ ساله ای بود که به دلیل مصرف داروهای چاق کننده غیر مجاز دچار سیاه شدگی سر استخوان هر دو لگن شده که در طول زمان و با پیشرفت این روند دچار تخریب کامل لگن شده و نیاز به تعویض مفصل لگن در سنین جوانی پیدا می کند.

وی با بیان این که اگر چه عمل هایی در علم ارتوپدی در جهت کند کردن این روند انجام می شود اما هنوز عمل اثبات شده ای جهت متوقف کردن سیر سیاه شدن وجود ندارد و در حال حاضر در دنیا تنها عمل پیوند سلول بنیادی مغز استخوان انجام که خوشبختانه نتایج خوبی در بهبود بیماران نسبت به روش های قبلی داشته است. دکتر نیک خلق با بیان این که این عمل برای اولین بار در شهرستان مسجدسلیمان انجام شده است از دکتر چارسویی متخصص بیهوشی، آناهیتا کریمی مسئول اتاق عمل، خانم ها نرگس فاضلی، مهوش گیلانی، محبوبه یوسفی تکنسین های اتاق عمل و خانم فاطمه سعادت کارشناس بیهوشی و محمد قاسمی که در تدارکات و آماده سازی اتاق عمل همکاری داشتند تشکر و قدردانی نمود…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=50704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.