• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
0

گزارش باشگاه روزنامه نگاران از تازه ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مسجدسلیمان و خوزستان

  • کد خبر : 44359
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان: از فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان برای کنترل مبادی ورودی و خروجی خصوصاً در روز ۱۳ فروردین تشکر می کنم/ علیرغم همه تلاش های صورت گرفته نگران پیک بیماری با بازگشت مسافران نوروزی هستیم باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان: از فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان برای کنترل مبادی ورودی و خروجی خصوصاً در روز ۱۳ فروردین تشکر می کنم/ علیرغم همه تلاش های صورت گرفته نگران پیک بیماری با بازگشت مسافران نوروزی هستیم

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به افزایش بیماران کرونا در استان خوزستان گفت: ۴۴ مورد جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان به ثبت رسیده است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، حسین کاملی در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس استان گفت: ۴۴ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این مواد به تفکیک ۱۶ نفر در اهواز، ۸ نفر آبادان، ۷ نفر باوی، ۵ نفر ماهشهر، شهرستان‌های کارون و خرمشهر هر کدام دو نفر و شهرستان‌های دزفول، امیدیه، مسجدسلیمان و شادگان هر کدام یک نفر بوده است. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی و موارد مذکور مجموع موارد شناسایی شده بیماران کرونایی در استان به ٧۶٢ مورد رسیده است. کاملی در رابطه فوت‌شدگان این بیماری تصریح کرد: ٢ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته استان گزارش شده که این دو مورد از شهرستان‌های ماهشهر و باوی بوده است. وی اضافه کرد: با احتساب دو مورد یاد شده تاکنون ٨٧ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داده‌اند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان تاکنون ۴٨۴ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند.

وی خبر داد: هم‌اکنون کل افراد مثبت مبتلا به کرونا در استان ١٩١ نفر است که ٧٠ مورد مثبت در بیمارستان رازی بستری هستند. کاملی در خصوص بیماران مشکوک به ویروس کرونا اظهار کرد: تعداد افراد بستری مثبت و مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی ١٠١ نفر هستند.

لازم به ذکر است در مسجدسلیمان تاکنون تست کرونای ۱۷ نفر و در اندیکا ۲ نفر مثبت اعلام شده است. همچنین ۹نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان بسترسی هستند. دکتر علی سرمست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: متاسفانه در فضای مجازی شاهد بودیم که عده ای مطالبی مبنی بر این که شهرستان مسجدسلیمان طی روزهای گذشته موارد مثبت کرونایی نداشته است منتشر کرده اند که این مسئله تکذیب و طی روزهای گذشته دانشگاه علوم پزشکی رسماً دو مورد جدید از مسجدسلیمان که تست آنان مثبت شده است را تائید کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین توصیه در خانه ماندن، رعایت طرح فاصله اجتماعی، شست و شوی مستمر دست با آب و صابون و پرهیز از تجمعات است. وی با تقدیر از فرماندار و اعضای شورای تامین مسجدسلیمان برای کنترل مبادی ورودی و خروجی خصوصاً در روز ۱۳ فروردین گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته نگران پیک بیماری با بازگشت مسافران نوروزی هستیم، چرا که ممکن است تعدادی از آنان با علائم بیماری به شهر‌های خود بر گردند.

مدیر بهداشت و درمان مسجدسلیمان در پایان سخنان خود گفت: با توجه به این که ۸۰ درصد انتقال بیماری توسط افرادی است که هیچ علامتی ندارد، لذا مهمترین اقدامات برای مبتلا نشدن به بیماری، رعایت بهداشت فردی و جمعی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=44359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.