• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
3

فرماندار مسجدسلیمان:
آماده حضور معاون اول رییس جمهور هستیم/ صبح فردا میزبان ایشان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروپالایش بختیاری و افتتاح فاز اول شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان خواهیم بود

  • کد خبر : 31559
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان از آمادگی کامل شهرستان برای پذیرایی از معاون اول رییس جمهور خبر داد. رییس شورای تامین شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: همه تمهیدات برای حضور معاون محترم رییس جمهور اندیشیده شده است و انشالله فردا میزبان ایشان برای آغاز عملیات […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان از آمادگی کامل شهرستان برای پذیرایی از معاون اول رییس جمهور خبر داد. رییس شورای تامین شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: همه تمهیدات برای حضور معاون محترم رییس جمهور اندیشیده شده است و انشالله فردا میزبان ایشان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروپالایش بختیاری و افتتاح فاز اول شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان خواهیم بود.وی گفت: صبح فردا معاون محترم رییس جمهور وارد زیلایی خواهد شد و پس از آن به شهرستان اندیکا سفر خواهد کرد.

لازم به ذکر است کلنگ پروژه آلومینیوم در سال ۱۳۹۳ بر زمین زده شد ودر دی ماه سال ۹۵آماده بهره برداری شد اما به دلیل مهیا نبودن بعضی زیر ساخت ها  بهره برداری از آن تا امروز به تعویق افتاد. در بهمن سال ۱۳۹۵ در آزمونی که در آن ۲۵۱۷ نفر شرکت داشتند در فاز اول ۱۵۰ نفر جذب شده و قرار است کلنگ فاز دوم آن که تولید بیلت است در ماه آینده بر زمین زده شود. کارخانه آلومینیوم سازی با سرمایه بنیاد مستضعفان با دو هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار و به عنوان یک صنعت مادر در این شهرستان راه اندازی شد که صنایع پایین دستی آن که بیش از ۱۵۰ کارخانه می باشد می تواند به کاهش نرخ بیکاری در شهرستان کمک کند.

همچنین مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان با هدف پالایش گازهای خام همراه نفت منطقه زیلایی و مناطق مجاور به میزان ۲۸ میلیون متر مکعب در روز و تامین خوراک صنایع پایین دستی پتروشیمی شامل واحدهایپتروپالایش، الفین و پلیمرها که در دو فاز اجرا خواهند شد. مدت زمان دوران ساخت ۴ سال گاز مورد نیاز جهت خوراک و سوخت این طرح معادل ۲۸ میلیون متر مکعب در روز خواهد بود. مبلغ قرارداد اجرای طرح پتروپالایش معادل ۳٫۶ میلیارد دلار و مبلغ اجرای طرح تامین از چاههای گازی منطقه معادل ۵۰۰ میلیون دلار می باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.