• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
2

تاریخ صنعت نفت را در مسجدسلیمان ببینید
پارک موزه صنعت نفت آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

  • کد خبر : 20717
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: تأسیسات پارک موزه صنعت نفت در تعطیلات نوروزی آماده بازدید میهمانان و علاقمندان به تاریخچه ی صنعت  است. ابوذر شجاعی برجوئی افزود : با توجه به ثمر رسيدن اولين چاه نفت خاورميانه و ايران در 107 سال پيش در مسجدسليمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: تأسیسات پارک موزه صنعت نفت در تعطیلات نوروزی آماده بازدید میهمانان و علاقمندان به تاریخچه ی صنعت  است. ابوذر شجاعی برجوئی افزود : با توجه به ثمر رسيدن اولين چاه نفت خاورميانه و ايران در 107 سال پيش در مسجدسليمان و شکل گیری کارخانه ها و تأسیسات مختلف در آن زمان سوژه مناسبي جهت بازديد ميهمانان نوروزي و علاقمندان به آشنایی با نحوه تولید نفت است.

شجاعی با اشاره به بازديد همه ساله گروههاي راهيان نور و گردشگران از اين تاسيسات گفت : وجود تاسيسات صنعتی با عمر بیش از 100 سال در اين شهر فرصت مناسبي براي علاقمندان است تا با تاريخ صنعت اول كشور آشنا شوند .

این مقام مسئول افزود : در همين راستا و با هماهنگي هاي انجام شده بازديد ميهمانان و علاقمندان از تاسيسات پارک موزه صنعت نفت در این شهر از ساعت 8 تا  20 هر روز امکان پذیر می باشد.

سخنگوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برشمردن جاذبه های صنعت نفت در این شهر برای بازدید کنندگان افزود: وجود اولين چاه نفت خاورمیانه – اولین پالایشگاه – اولین کارخانه گوگرد سازی – اولین کارخانه تقطیر و اولین نیروگاه حرارتی تولید برق خاورمیانه  بعنوان بخش های اصلی پارک

 موزه صنعت نفت بعنوان هسته تشکیل دهنده پارک موزه صنعت نفت می تواند جاذبه خوبی برای بازدید کنندگان باشد .

وی ادامه داد: اولین چاه گازي پيچ و مهره اي خاورميانه مشهور به چاه ژوراسيك– آثار بجاي مانده از اولين راه آهن كشور و چشمه هاي خودجوش نفت در منطقه سی برنج از ديگر نقاطي است كه میتواند مورد توجه بازدید کنندگان قرار گیرد.

وي  اظهار داشت : تلاش كليه مديران ، روسا و كاركنان شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان بر اين مبناست تا سفر میهمانان از زادگاه نفت و بازديد آنان از تأسیسات پارک موزه صنعت نفت  با خاطراتي خوش و به ياد ماندني  همراه باشد. شايان ذكر است اولين چاه نفت خاورميانه و ايران در پنجم خرداد ماه 1287 خورشيدي در عمق 360 متری در مسجدسليمان به ثمر رسيد . متعاقب به ثمر رسيدن آن بسياري از امكانات رفاهي كشور و خاورميانه براي اولين بار در اين شهر ايجاد شد .

اولين راه آهن – اولين جاده آسفالته – اولين سيستم آب شرب 24 ساعته – اولين شبكه جمع آوري فاضلاب – اولين استاديوم فوتبال – اولين باشگاه گلف – اولين سالن آمفي تئاتر – اولين باشگاه بيليارد – اولين باشگاه بولينگ – اولين زمين تنيس – اولين نيروگاه برق – اولين پالايشگاه نفت و بسياري ديگر از اولين ها از جمله اين امكانات مي باشند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بعنوان وسیع ترین و قدیمی ترین تولید کننده نفت و گازکشور ، یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران ، وظیفه استخراج و تولید نفت و گاز در منطقه ای با وسعت بیش از 27000 کیلومتر مربع را با اولویت صیانت از این نعمت خدادادی برای نسلهای آینده برعهده دارد.

شهر مسجدسليمان در 125 كيلومتري شمال شرقي اهواز و در كوهپايه هاي كوههاي زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان كارون قرار دارد و بواسطه وجود رودخانه هاي متعدد فصلی داراي  بهاري سرسبز همراه با رويش گلهاي رنگارنگ و هوايي لطيف و  فرحبخش ميباشد و در این فصل دهها هزار نفر از هموطنان برای سپری کردن تعطیلات نوروزی این منطقه را بر می گزینند.

09

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=20717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.