• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
1

ثبت آثار تاریخی گلگير و انديكا در فهرست آثار ملی کشور

  • کد خبر : 18733
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون میراث فرهنگی خوزستان از ثبت 14 اثر و بنای ارزشمند تاریخی این استان در فهرست آثار ملی خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عاطفه رشنویی اظهار کرد: يك محوطه باستانی در مسجدسلیمان و یک گوردخمه در اندیکا با تلاش مسؤولان اداره میراث خوزستان در کمیته ثبت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون میراث فرهنگی خوزستان از ثبت 14 اثر و بنای ارزشمند تاریخی این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عاطفه رشنویی اظهار کرد: يك محوطه باستانی در مسجدسلیمان و یک گوردخمه در اندیکا با تلاش مسؤولان اداره میراث خوزستان در کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و تلاش، ثبت آثار ارزشمند خوزستان جان تازه‌ای یافته و این روند ادامه خواهد داشت.

رشنویی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه ثبت محوطه‌ها و بناها در فهرست آثار ملی سال‌ها کوتاهی شد و خوزستان جزو ضعیف‌ترین استان‌ها در این خصوص به شمار می‌آمد اما با توجه و تمهیدات ویژه‌ای که در دوره مدیریت سابق و فعلی میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه اندیشیده شد ثبت آثار به اولویت‌های میراث فرهنگی مبدل و روند آن تسریع شد و امروز خوزستان یکی از پیشروترین استان‌ها به شمار می‌آید.

وی درباره این محوطه‌ها و آثار تاریخی ثبت شده توضیح داد: محوطه‌ها و آثار ثبت شده شامل “بینزیر” در گلگیر مسجدسلیمان، “گور دخمه تنگ دز” در اندیکا است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: به زودی تعداد زیاد دیگری از محوطه‌ها و بناهای این استان ثبت ملی خواهد شد.

رشنویی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 30 اثر تاریخی، 18 اثر دفاع مقدس، 2 اثر ناملموس و یک اثر طبیعی برای استان ثبت شده که آماری کم‌نظیر است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.