• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
1

نشست روشنگری با موضوع دفاع مقدس توسط بسیج استادان واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 17218
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور حجت الاسلام جوانمرد زاده مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، نشست روشنگری پیرامون دفاع مقدس در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، حجت الاسلام جوانمرد زاده مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، در جمع […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور حجت الاسلام جوانمرد زاده مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، نشست روشنگری پیرامون دفاع مقدس در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، حجت الاسلام جوانمرد زاده مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، در جمع هیأت رییسه و تنی چند از اعضاء کانون بسیج اساتید واحد مسجدسلیمان، گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ایران به تنهایی با یک کشور مبارزه نمی کرند بلکه همزمان با تمام ابرقدرت هایی که از ایران احساس خطر می کردند در ستیز بودند.

وی افزود: دشمنی ابرقدرت ها با ایران به خاطر این است که انقلاب ایران دایه دار انسانیت و ایستادگی در برابر ظلم در جهان است و این موضوع را در زمان سرنگونی سلطنت پهلوی ثابت کرده است و ماهیت قیام مردم ایران زایل کردن حکومت سلطنتی در جهان بود چون با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این پیام به جهانیان فرستاده شد که می توان در برابر ظلم به پیروزی رسید و به عبارت بهتربا سقوط یک پادشاه در یک گوشه جهان سقوط همه پادشاهان و حکام زورگو را می توان پیش بینی و امکان پذیر کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس تنها با دشمن خارج از مرز نبرد نداشتیم بلکه همزمان با دفاع از مرزها، با توطئه های داخلی که از سوی دشمنان شروع شده بود مثل تحریک قومیت های مختلف علیه حکومت، کودتای نوژه و ماجرای طبس، مواجه بودیم که به پشتیبانی خداوند منان و رهبری امام راحل توانستیم هم در دفاع از مرزها و هم در خنثی سازی توطئه های داخلی موفق گردیم و مردم ما با این سختی ها آبدیده تر از قبل در برابر ابرقدرت ها و زور گویان ایستادگی می کنند.

مسئول حلقه های صالحین بسیج اساتید خوزستان ، با اشاره به فرازی از فرمایشات امام(ره) در خصوص جنگ و جبهه، گفت: در دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ ما روح اخلاص وجود داشت و با وجود سختی زیاد و حملات دشمنان، رزمندگان از جبهه ها به عنوان مدرسه خودسازی استفاده می کردند و به تذهیب نفس خود می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین جوانمرد زاده در بخش دیگر صحبت خود با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری، تأکید کرد:امروزه نباید فراموش کرد که جنگ تمام نشده بلکه باید توجه داشت در دوره های مختلف شکل جنگ و نبرد عوض می شود. دنیا بدون نبرد و مبارزه، تلاش و کوشش معنا ندارد. تلاش و کوشش در حال کسب حلال، مبارزه با نفس و در کل مبارزه با آن چه مخالف اهداف پاک می باشد خود نیز یک نوع جنگ است.

ایشان افزود: دشمن قسم خورده تا ما را از پا درنیاورد بی کار ننشیند. چون ریشه و نهال انقلاب برای آن ها مضرر است . لذا تمام تلاش دشمنان این است که به نهال تنومند انقلاب را که به برکت رشادت هزاران انسان فداکار و خون شهدا رشد کرده آسیب برساند . پس لازم است طبق توصیه های مقام معظم رهبری، همه به ویژه دانشگاهیان پیرامون توطئه های دشمنان و شکل گیری جریانات تخریبی هوشیار باشند و در دام دشمنان قرار نگیرند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: دشمن برای موفقیت در توطئه های خود برنامه ای بلند مدت دارد و این طور نیست که به صورت روزانه یک توطئه ای را برنامه ریزی و اجرا کند. چندین سال است در کشورهای منطقه فتنه به پا می کند و هدف هم این است به اسلام وبه ویژه به ایران آسیب برساند. باید توطئه را شناسایی کنیم و برای خنثی کردن آن با هم متحد شویم.

حجت الاسلام والمسلمین جوانمرد زاده در پایان گفت: جنگ برای ما یک عبرت و یک مجموعه فرهنگ لغت است . ما باید میسرمان را با معیارهای دوران دفاع مقدس تطبیق دهیم و لازم است این گنجینه گران بها را به نسل آینده منتقل نماییم. برای مصونیت جامعه باید فرهنگ دفاع مقدس را توسعه داد.

در ادامه جلسه، دکتر مسعود شهبازی رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید،گفت: دورد می فرستیم به روح شهدای دفاع مقدس که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم.

ایشان افزود: برخی از سرمایه ها وقتی تمام می شوند می توان آن را دوباره وارد کرد اما دسته ای دیگر از سرمایه غیر قابل برگشت و جبران هستند و دیگر در صورت تمام شدن نمی توان آن ها را دوباره بوجود آورد، سرمایه های معنوی مثل غیرت و جوانمردی از جمله این سرمایه ها هستند. لذا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این سرمایه ماندگار خواهند شد.

رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در پایان صحبت خود ، گفت: امروزه جهانیان متوجه شده اند ایران کشوری بسیار قدرتمند است برای اثبات این ادعا می توان به این موضوع اشاره کرد که بعد از فاجعه تأسف بار سرزمین منا و کارشکنی های دولت عربستان، رهبر معظم انقلاب در سخنانی هشداری جدی به حکام عربستانی در این مورد داد و همین سخنان باعث شد در کمترین فرصت دولتمردان عربستانی از مواضع خود عقب نشینی کنند و این چیزی جزء نمایش اقتدار و توانمندی ایران نیست.لازم بذکر در این جلسه تنی چند از حاضران به بیان مطالبی پیرامون دفاع مقدس پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.