• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11768اخبار امروز : 1
1

چه سرنوشتي در انتظار تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان است؟

  • کد خبر : 10958
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق شهبازي: تابستان سال 1389 بود که همگان از ورود تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ یک فوتبال ایران آگاه شدند و این اقدام خون تازه ای را در رگ های حیاتی شهر اولین ها تزریق کرد. شهری فراموش شده در قلب زاگرس که دروازه ی ورود مدرنیته به ایران بزرگ بود. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق شهبازي: تابستان سال 1389 بود که همگان از ورود تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ یک فوتبال ایران آگاه شدند و این اقدام خون تازه ای را در رگ های حیاتی شهر اولین ها تزریق کرد. شهری فراموش شده در قلب زاگرس که دروازه ی ورود مدرنیته به ایران بزرگ بود. تیم فوتبال که آمد با خودش سرزندگی، عشق، تعصب و جنب جوش آورد.همگان از پیر و جوان خوشحال و مسرور بودند. در روزهای بازی، کرکره ی مغازه ها پایین می آمد و کرکره ی قلب هزاران هوادار عاشق این تیم برای حمایت آن بالا می رفت و همگان با قلب شان پیگیر بازی ها و نتایج بودند و عشق واقعی را باید در کوچه پس کوچه ها و خیابان های منتهی به اولین استادیوم فوتبال ایران جستجو می کرد. سال های حضور در لیگ یک با همه ی خون دل ها و پستی بلندی ها و نامهربانی ها می گذشت وسرانجام به 19 فروردین 1393 رسیدیم. روزی تاریخی و سرنوشت ساز برای شهر مسجدسلیمان.همچنانکه امواج بی قرار خلیج همیشه فارس با صخره های سخت ساحل دست و پنجه نرم می کردند، تیم نفت مسجدسلیمان هم با تیم قدرتمند و سابقه دار آلومینیوم در بندرعباس در حال کارزار بود. کارزاری که برنده شدن در آن برای تیم شهر اولین ها حکم اولین حضور آنها در لیگ برتر فوتبال ایران را امضا می کرد.و سرانجام شیران طلایی زاگرس توانستند در حضور تیم های متمول و ریشه داری همچون پیکان تهران بعنوان تیم نخست جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند.جوازی که پای آن مهر غیرت و شرف و تعصب بازیکنان، کادر فنی، هواداران و مدیریت باشگاه خورده شد.

حال تیمی که سال پیش از هر لحاظ شایستگی حضور در لیگ برتر را داشت، متاسفانه با عدم برنامه ریزی مناسب در ابتداي فصل از جمله نبود مدیریت قوی و مجرب، عدم جذب اسپانسرمالی، عدم جذب مربی توانمند و در ادامه ضعف در یارگیری به جایی رسید که هم اکنون که 14 هفته از لیگ گذشته است با 10 امتیاز در رتبه ی پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. هرچند که با تلاش و زحمات مدیرعامل جدید جناب رضائیان اقدامات مثبتی صورت گرفته که شاخص ترین آنها برگرداندن فرزند خلف مسجدسلیمان و مرد بازیهای بزرگ جناب بهروز مکوندی به تیم نفت است ولی بهروز مکوندی با دستان خالی و بدون ابزار کار که همان بازیکنان هستند نه تنها نمی تواند کاری از پیش ببرد بلکه باعث زیرسوال رفتن سابقه ی درخشان این مربی با اخلاق و متعصب مسجدسلیمان می شود.

نگاهی به نقل و انتقالات لیگ برتر که هنوز به طور رسمی آغاز نشده است نشان میدهد که اگر تیم نفت مسجدسلیمان در یارگیری عملکرد خوبی نداشته باشد بدون شک وضعیت خطرناکی در جدول رده بندی پیدا خواهد کرد و آنوقت است که دیگر کاری از دست کسی بر نخواهد آمد.تنها تیم جدول رده بندی که در رتبه ی پایین تری از تیم نفت قرار دارد تیم ملوان بندر انزلی است که تاکنون بازیکنان سرشناسی همچون حسین ماهینی از پرسپولیس و آرش افشین از فولاد خوزستان را جذب نموده و در حال رایزنی با چند گزینه ی دیگر می باشد.همچنین دیگر تیم های پایین جدول مانند استقلال صنعتی،گسترش فولاد و ذوب آهن نیز در حال جذب بازیکن هستند.

لذا میطلبد مسئولین تیم نفت مسجدسلیمان علی الخصوص مدیرعامل مجرب و کاردان با سرعت عمل بیشتر و رایزنی گسترده تر،مهره های مورد نیاز سرمربی را جذب کند تا تیم بتواند از اعتبار زادگاه فوتبال ایران دفاع کرده و دل هزاران هوادار عاشق آن که تنها دلخوشی و سزگرمیشان این تیم است را شاد کرده و در نهایت به حفظ این تیم مردمی و ریشه دار در سطح اول فوتبال ایران منجر شود که این مهم بدست نمی آید مگر با همدلی کلیه ی دست اندر کاران و چهره های شاخص سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… شهرستان.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. قابل توجه مجموعه فقط بهره بردار و هزینه نکن وزارت نفت دولت تدبیر و امید

  2. با تشکر از سایت. و آقای شهبازی بابت مطلب زیبایشان.

  3. با سپاس از جناب آقای مرادی و آقای شهبازی بخاطر درج مشکلات تیم نفت ،مشکلاتی که اگر جدی گرفته نشوند تیم نفت رابابحران سقوط مواجه خواهد کرد ،تیمی که همه مردم مسجد سلیمان به آن عشق می ورزند و با بودن تیم نفت در لیگ برتر از هر نظر شهر متحول خواهد شد واز همه مهمتر امید و شور وشوق و نشاط و همدلی دربین مردم وهواداران وجوانان شهرزنده خواهد ماند و نام این شهر ومردم آن نیز در کشورفراگیر ، لذا از تمامی مسئولین محترم از جمله امام جمعه محترم ،نماینده محترم ،فرماندار زحمتکش و… انتظار داریم که با وحدت و همدلی و کمک مالی و حمایت، به مدیریت تیم نفت مسجد سلیمان خصوصا هیئت مدیره و مدیریت محترم عامل کمک تا هر چه سریعتر و بدون فرصت سوزی نسبت به جذب بازیکنان شاخص و با کیفیت اقدام نمایند. چون جهت بقاء در لیگ وضعیت موجود جوابگو نمی باشد ودر تمام خطوط نیاز به بازیکن موثر می باشد ،تیم مسجد سلیمان بالقوه از تمامی تیم ها از نظر منابع مالی قویتر می باشد امیدواریم تامدیریت تیم با درایت و تدبیرمنابع مالی مورد نیاز را جذب تا شاهد پیروزیهای درخشان تیم نفت در لیگ برتر باشیم و شهر مسجد سلیمان همچون گذشته جزء اولین ها باشد .

  4. با عرض سلام .آقای شهبازی مطالب زیبایی را نوشتید و حق مطلب را ادا کردید . ولی در موردسر مربی قبلی تیم آقای باقری نیابی مهری کردید ایشان از مربیان با تجربه و کاردانی می باشند و آن عواملی را که اشاره کردید ( مدیریت ، مسایل مالی و غیره ) هر سرمربی را دچار مشکل میکند . هر چند خود آقای باقری نیا گفتند که این لیست بازیکنان لیست سوم من بود که مدیریت بنا به بضاعت مالی پذیرفت )انشا.. که با جذب بازیکنان لایق و داشتن تیم در رده های مختلف بتوانیم از جوانان شهرمان بازیکنان بزرگی را مانند ( مثل مرحوم ایرج سلیمانی و مرحوم صفر ایرانپاک و مرحوم هوشنگ ممبینی و اصغر جمالیومنصور رشیدی و محمد مراد صالحی بابادی و حسن نقدی و مرحوم محمد سلطانی وکورش لرستانی و مسلم سلیمانی واسفندیار موسوی (هافبک محبوب جنوب) وهوشنگ مرادی و فرهاد اقبالی و بهزاد غلامپور و بقیه فوتبالیستهای عزیز شهرمان که شاید اسمشان از قلم افتاده باشد را بسازند و تحویل فوتبال ایران دهد .ودر این فصل از رقابتها نیز تیم موفق باشد .

  5. درباره تیم بزرگ نفتون هم واکاوییی انجام دهید

  6. با تشکر از آقای شهبازی مطلب جالبی بود ممنون از اینکه درد دل تمام هواداران نفت مسجدسلیمان گفتین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.