• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 11804اخبار امروز : 1
2

جابجایی مردم مسجدسلیمان به مشکل برخورد

  • کد خبر : 9862
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: جابجایی مردم از نقاط آلوده ناشی از نشت گاز و نفت در مسجدسلیمان به دلیل مشکلات اعتباری برای ساخت و تکمیل یک هزار واحد مسکونی جایگزین با مشکل روبرو شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان احمد سیاحی افزود: از آغاز شروع مناقصه در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: جابجایی مردم از نقاط آلوده ناشی از نشت گاز و نفت در مسجدسلیمان به دلیل مشکلات اعتباری برای ساخت و تکمیل یک هزار واحد مسکونی جایگزین با مشکل روبرو شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان احمد سیاحی افزود: از آغاز شروع مناقصه در نیمه نخست سال ۹۱ بحث بر سر ساخت یک هزار واحد مسکونی ۹۱ با اعتبار اولیه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که قرار شد این اعتبار از طریق وزارت نفت در اختیار وزارت راه و شهرسازی و از سوی این وزارتخانه به بنیاد مسکن داده شود تا آن را اجرا کند.

وی افزود: وزارت نفت تاکنون ۹۴۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبار مزبور را پرداخت کرده اما تخصیص این اعتبارات به راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بدلایلی با مشکل روبرو شده است. سیاحی با مناسب ارزیابی کردن کیفیت کار در ساخت این واحدها گفت: سه ماه پیش ساخت ۳۰۰ واحد از این ها تمام شد و در زمینه تامین آب، برق و شبکه فاضلاب مشکل پیدا شد که با برگزاری نشست هایی این زیرساخت ها آماده و واگذار شد و اینک مردم در این واحدها اسکان یافته اند.

وی افزود: در اولویت بعدی ۲۵۵ واحد مراحل تکمیلی ساخت را پشت سر می گذارند تا واگذار شوند. سیاحی تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی قیمت تمام شده ساخت و ساز ها، بدیهی است که احداث تمامی واحدها با اعتبار اولیه یادشده به اتمام نمی رسد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشست هایی با پیمانکاران طرح، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای رفع مشکلات طرح افزود: این طرح یک هزار و ۵۵۰میلیارد ریال نیاز دارد که با احتساب اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر لازم است.

وی به پیگیری های صورت گرفته در این زمینه اشاره و گفت: به دنبال این پیگیری ها در چهار روز پیش از سوی وزارت نفت ۱۰میلیارد ریال برای پرداخت به پیمانکار داده شده است. مسجد سلیمان با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی خوزستان از مناطق اولیه استخراج نفت در ایران است و در سال ۱۹۰۸ میلادی مصادف با سال ۱۲۸۷ خورشیدی برای نخستین بار چاه نفت در این شهر فوران کرد. در این شهرستان ۲۴ نقطه دارای نشت نفت شناسایی شده که پنج نقطه آن در مناطق شهری است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. این ک
    خبر عجیبی نیست، عجیب این بود ک کاملا جابجا میشد مناطق آلوده به نفت!

  2. ایا واقعا از این همه درامد نفت در مسجدسلیمان در طول این همه سال و کمک فراوان به چرخه اقتصاد شهرهای بالا این انصاف است مردم از همه چیز محروم را اینگونه رها کنند…این مردم وسط یک مشت گاز سمی زندگی می کنند

  3. واقعن بجاي اين كه هواي مردمو داشته باشن بجاي پول نفت يا عوارض نفت مي خوان جابجاشون هم بكنن 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.