• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
0

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در مسجدسسليمان: چشم امید همه ملت های منطقه به ایران و مقام معظم رهبری است.

  • کد خبر : 9430
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشستی با هیأت رییسه و تنی چند از کارکنان و استادان واحد دانشگاهی مسجدسلیمان گفت: چشم امید همه ملت های منطقه به ایران و مقام معظم رهبری است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشستی با هیأت رییسه و تنی چند از کارکنان و استادان واحد دانشگاهی مسجدسلیمان گفت: چشم امید همه ملت های منطقه به ایران و مقام معظم رهبری است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد مسجدسلیمان، دکتر علی بختیار پور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان در ابتدا ضمن سپاس از خداوند منان برای بهبودی شرایط مقام معظم رهبری، گفت: از صمیم قلب آرزو می کنم وجود ارزشمند مقام عظمای ولایت از همه بلایا به دور باشد و همچنان تحت توجهات ولی عصر(عج) نور چشم همه ملت ایران و پناه و امید شیعیان و مسلمین جهان، سایه پر آسایش مقام معظم رهبری را بر سر خود داشته باشیم…

معاون هماهنگی استان خوزستان در بخشی دیگر از صحبت های خود به برخی ویژگی های مدیریتی اشاره کرد و گفت:هر شخصی در هر جایی که کار می کند باید همانی باشد که هست. نباید هر روز یک رنگ بود، حال که همه ما نسبت به چارچوب نظام دلمان می تپد و نسبت به تمامیت نظام حساس هستیم در فرایند انجام امور متهم کردن دیگران، شب نامه نویسی علیه هم و برخی از مسایل دیگر به هیچ عنوان شایسته نیست و با این کار نمی توانیم کشور را آباد کنیم.

ایشان خطاب به مسئولین واحدهای دانشگاهی، گفت: با مدیریت صحیح و رعایت تمامی جوانب قانونی نباید اجازه داد اشخاصی با نفوذ غیر دانشگاهی در امور جاری، برای ما ایجاد دردسر نمایند. باید مدیران ما توجه داشته باشند اگر تسلیم خواسته های غیر قانونی شود علاوه بر این که در برابر قانون مسئول هستند با ضایع کردن حق مردم در برابر شرع نیز باید پاسخگو باشند.

علی بختیار پور، گفت: یکی از مهم ترین وظایف ما در دانشگاه این است که به فکر دانشجو باشیم و شرایط را از همه جهت برای تحصیل بدون دغدقه برای این قشر فراهم کنيم و نباید فراموش شود که خانواده این دانشجویان فرزندان و عزیزان خود را به ما سپرده اند.

معاون هماهنگی استان خوزستان در بخش دیگر صحبت خود گفت: مسئله بعدی که باید در مدیریت به آن توجه شود، نگاه ویژه به جایگاه برنامه ریزی در دانشگاه است که به نظر می رسد توجه مناسبی به نقش دفاتر طرح و برنامه در دانشگاه ها تاکنون صورت نگرفته و بسیار ضعیف عمل می کند.

وی تأکید کرد: مغز هر تشکیلاتی طرح و برنامه است، این قسمت باید بر اساس معیارهای استاندارد چون میزان درآمد، بودجه حوزه های مختلف را برای رسیدن به اهداف مشخص نماید و از هدر رفت بودجه در امور غیر مفید جلوگیری کند لذا این قسمت یکی از قسمت های حیاتی سازمان ها است که متأسفانه چند سالی است یا حذف شده یا تغییر ساختاری پیدا کرده است که همین امر در کل آسیب زیادی به دانشگاه وارد نموده است.

علی بختیار پور در ادامه به برخی از مشکلات موجود در واحد های دانشگاهی اشاره کرد و در تکمیل بحث مدیریت، گفت: وقتی آمار زیان های مالی واحد های دانشگاهی را ملاحظه می کنیم شاهد یک مدیریت قوی نیستیم، به نظر من تا زمانی که نتیجه مدیریت در واحد های دانشگاهی به بالا رفتن میزان ضرر مالی ختم می شود نشان دهنده این است که ما به صورت تخصصی مدیریت نکرده و نتوانسته ایم برای برون رفت از مشکل چاره ای اندیشی کنیم.

معاون هماهنگی استان خوزستان در همین خصوص تصریح نمود: به نظر من شاید یکی از مهم ترین دلایل بوجود آمدن مشکلات مالی در واحد های دانشگاهی در این است که برنامه و بودجه در جایگاه خود نبوده است و نتواننسته به صورت تخصصی برای همه حوزه ها انجام وظیفه نماید و بیشتر به مسایل مربوط به حوزه پژوهش پرداخته است.

ایشان سپس گفت: مدیران باید از تمام ظرفیت موجود در واحدها همچون بسیج، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان برای جبران مشکلات ناشی از کاهش شهریه اقدام نمایند به طور مثال در دوران جنگ بسیجیان قهرمان شجاعانه به کمک نیروهای نظامی پیروزی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند امروز نیز در کارزار کاهش هزینه ها که یک نوع جدید نبرد می باشد نیز باید از توان و استعداد بسیجیان دانشگاه استفاده شود.

معاون هماهنگی استان خوزستان در بخشی دیگر از صحبت خود گفت: هر چند که مشکلات در سطح واحدها زیاد هستند اما برای آینده نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده و بسیار امید بخش است،احیاء واحد های طرح و برنامه، استفاده از توان بسیج و پذیرش دانشجو خارجی از جمله اقداماتی است که در صورت موفقیت کمک خوبی برا برون رفت از مشکلات است.

علی بختیارپور گفت: به خاطر نقش بسیار موثر واحد های دانشگاهی در اقتصاد خوزستان با هماهنگی های که با استاندار محترم خوزستان صورت گرفته و نظر بسیار سازنده و مثبت ایشان نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده دبیرخانه ای در استان برای جمع بندی بودجه تحقیقاتی کلیه ادارات و سازمان ها راه اندازی شود و دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار گرفتن این بودجه، نیازهای تحقیقاتی استان را جوابگو باشد.

معاون هماهنگی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: با همکاری خوب استانداری خوزستان، انشاالله بسیاری از مشکلات واحدها در رابطه با مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد اما برای این منظور لازم است تمام واحدها نسبت به تعامل با ادارات شهرستان های خود برای معرفی توانمدی های موجود اقدام و با جمع آوری طرح های پژوهشی آن دسته را که می تواند به انجام رسانند و طرح هایی را كه توانایی انجام ندارد به منطقه بفرستند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه رییس و تنی چند از اعضای هیأت علمی و کارکنان در خصوص برخی از مسایل موجود در دانشگاه و شهرستان مسجدسلیمان مطالبی را مطرح کردند.

DSC05478-440x330

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1.  ازدکتررضایی تشکرمیشود که از شخصیت های بختیا ری به عنوان معاونان خویش بهره برده اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.