• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
0

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب: به مردم مسجدسليمان بدهكاريم

  • کد خبر : 870
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۸:۲۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حميد بورد مدير عامل مناطق نفتخيز جنوب در بخشي از گفتگوي خود با خبر آنلاين به سؤالاتي در ارتباط با شهرستان مسجدسليمان پاسخ داد كه مي خوانيد: جناب بورد لطفاً بفرماييد برای مردم مسجدسلیمان چه اقداماتی کرده‌اید؟ با توجه به این‌که نفت موظف بوده که یک سری شرایط رفاهی برای مسجدسلیمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حميد بورد مدير عامل مناطق نفتخيز جنوب در بخشي از گفتگوي خود با خبر آنلاين به سؤالاتي در ارتباط با شهرستان مسجدسليمان پاسخ داد كه مي خوانيد:

جناب بورد لطفاً بفرماييد برای مردم مسجدسلیمان چه اقداماتی کرده‌اید؟ با توجه به این‌که نفت موظف بوده که یک سری شرایط رفاهی برای مسجدسلیمان فراهم کند ولی وضعیت مسجدسلیمان روزبه‌روز بدتر می‌شود.

پروژه‌های متعدد عام‌المنفعه‌ای را شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تهیه و اجرا کرده است و برخی نیمه‌کاره هستند. متأسفانه امسال کمی با مشکل نقدینگی مواجه هستیم ولی تمام تلاش خود را کرده‌ایم که هیچ‌کدام تعطیل نشود. از جمله به دلیل مشکلات زیست‌محیطی حادی که در این منطقه وجود دارد قرار بود که قسمت‌هایی از شهر تخلیه شود. در این خصوص وزارت نفت به تعهداتش عمل کرده است و در حال حاضر در مرحله اول حدود هزار واحد مسکونی آماده شده تا به مردم آن محله‌ها تحویل شود و محله‌ها تخلیه شود. این طرح را سازمان شهرسازی با هزینه ما انجام می‌دهد. در این حوزه بالای 70 میلیارد تومان مناطق نفت‌خیز جنوب سرمایه‌گذاری کرده است. سایر پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله ساخت سالن‌های ورزشی و خدماتی مانند جاده‌سازی در دست اقدام است اما بیش‌ترین نگاه ما ایجاد اشتغال در مسجدسلیمان است. ما باید به یک اصل کلی توجه داشته باشیم که تولید را باید همراه با توسعه پایدار منطقه داشته باشیم.

چه برنامه‌ای برای اشتغال‌زایی در این شهر دارید؟

از همین جا بنده به شما و مردم مسجدسلیمان قول می‌دهم که در سال 92 و یا حداکثر تا اواسط 93 تمام تأسیسات قدیمی در هفتکل، مسجدسلیمان، نفت‌سفید که میادین قدیمی ما هستند جمع شوند و با تجهیز به کارخانجات جدید راه‌اندازی شوند و تأسیسات کهنه جمع‌آوری شوند. همچنین در راستای اشتغال‌زایی ما بسیاری از پیمانکارانمان را تشویق کرده‌ایم و در مسجدسلیمان کارگاه زده‌اند که برای ما قطعه‌سازی می‌کنند و این خود عامل بسیار مهمی در اشتغال‌زایی است. از طرف دیگر تیم فوتبال خودمان را به شرکت نفت شهر مسجدسلیمان داده‌ایم و در حال حاضر آن را پشتیبانی می‌کنیم به طوری که در سال هزینه‌های زیادی برای این تیم فوتبال می‌کنیم و در حال حاضر هم بودجه حدود دو میلیارد تومانی دارد و قصد ما پشتیبانی ورزش آن منطقه است. البته من هم معتقدم که حق مسجدسلیمان بسیار بیشتر از این موارد است که ما به آن عمل می‌کنیم و به امید خدا یک سری پروژه در خصوص جاده‌سازی در این منطقه است که باید آن را تسهیل سازی بکنیم. بنابراین فکر می‌کنم که سایر نهادها هم باید به تعهدات خود به مسجدسلیمان عمل کنند تا مشکلات این شهر روزبه‌روز کمتر شود. مشکلات مسجدسلیمان دو مورد است یکی اشتغال و یکی هم از بن‌بست خارج کردن مسجدسلیمان که در این خصوص اگر جاده‌ای که از سمت مسجدسلیمان به شهر ایذه است نهایی شود مسیر مسجدسلیمان به ایذه بسیار کوتاه خواهد شد و این جاده را نفت اجرا می‌کند. به هر حال هر جا که تصمیم بوده نفت به تعهداتش عمل کرده است. اما واقعیت این است که ما هنوز هم به مردم این شهر بدهکار هستیم.

آقای بورد حضور چینی‌ها در برخی از پروژه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب مثل حضور آن‌ها در میدان نفتی مسجدسلیمان چه مقدار به شما صدمه زد؟

ما با چینی‌ها قرارداد نداشته‌ایم قرارداد چینی‌ها در مسجدسلیمان با شرکت متن بوده است. که در حال حاضر کار را ما تحویل گرفتیم و علی‌رغم یک سری مشکلات اجرایی در حال مذاکره با شرکت متن هستیم تا مناطق نفت‌خیز جنوب از این پس کار را پیش ببرد اما باید منتظر بود تا اینکه چه تصمیمی در این خصوص اعمال خواهد شد.

درست است که شما می‌خواستید این پروژه را اجرا کنید ولی متن اجازه نداده است؟

در آن زمان بنده مدیر نبودم لذا پاسخ نمی دهم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.