• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

مسن ترین بیمار دیالیزی کشور با 25 سال سابقه دياليز در مسجدسليمان

  • کد خبر : 8689
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مسئول بیماری های خاص و سرطان معاونت درمان خوزستان گفت: خوزستان در مقایسه با سایر استان های کشور مقام دوم بیماران نیازمند به دیالیز را دارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از مهر، خدیجه حسینی نژاد در مراسم تجهیز و توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام اهواز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مسئول بیماری های خاص و سرطان معاونت درمان خوزستان گفت: خوزستان در مقایسه با سایر استان های کشور مقام دوم بیماران نیازمند به دیالیز را دارد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از مهر، خدیجه حسینی نژاد در مراسم تجهیز و توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام اهواز اظهار کرد: در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات بیمارستانی کمبود داریم. ماهانه بین 60 تا 70 بیمار جدید در بخش دیالیز داریم و تعداد ساعات استاندارد برای کار هر دستگاه دیالیز معمولا 10 هزار ساعت است که متاسفانه در حال حاضر برخی از دستگاه های ما نزدیک به 15 هزار ساعت کار کرده اند.

حسینی نژاد یادآور شد: استان خوزستان مقام دوم کشوری را از نظر تعداد بیماران دیالیزی دارد. در گذشته تمامی بیماران دیالیزی باید به بیمارستان سینا مراجعه می کردند اما اکنون بیماران در انتخاب بخش دیالیز برای درمان خود مختار هستند ضمن اینکه خوشبختانه آمار مرگ و میر بیماران دیالیزی خیلی کمتر شده است.

مسئول بیماری های خاص و سرطان معاونت درمان خوزستان اذعان کرد: هر دیالیز حداقل چهار ساعت زمان نیاز دارد. عمر دستگاه ها که متوسط عمرشان بین سه تا پنج سال است و تعداد بالای ساعات دیالیز باعث فرسودگی بالای دستگاه ها شده است.

وی عنوان کرد: مسن ترین بیماران دیالیزی کشور را در بیمارستان سینا اهواز و شهر مسجدسلیمان داریم. این بیماران نزدیک به 25 سال در حال دیالیز هستند. پرسنل بخش دیالیز عمدتا محدود است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.