• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11778اخبار امروز : 1
1

عزم مسئولین واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در راه اندازی شرکت های دانش بنیان

  • کد خبر : 8592
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۵:۲۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در خودکفایی همه جانبه کشور، مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان عزم وی‍ژه ای در تشویق محققان و صاحبان ایده به راه اندازی شرکت های دانش بنیان دارند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از سايت دانشگاه ، دكتر […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در خودکفایی همه جانبه کشور، مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان عزم وی‍ژه ای در تشویق محققان و صاحبان ایده به راه اندازی شرکت های دانش بنیان دارند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از سايت دانشگاه ، دكتر مسعود شهبازی رییس دانشگاه آ‍زاد اسلامی واحد مسجدسلیمان ضمن اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای کمک به محققین و فراهم کردن امکانات لازم پژوهشی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان به تشریح چند طرح ارایه شده به سازمان مرکزی دانشگاه پرداخت.

شهبازی در این خصوص گفت: در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در این رابطه به صورت ویژه طرح های اقتصاد دانش بنیان و فرهنگی ماندگار را در دستور کار قرار داده و مصمم هستیم با پی گیری و به اجرا گذاشتن این طرح ها علاوه بر همکاری با صنایع مختلف، در بعد اقتصادی تا حدودی از وابستگی به درآمدهای شهریه جدا شویم.

شهبازي ادامه داد: در همین رابطه پس از برگزاری چند جلسه با مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و با توجه به توانمندی متخصصین این واحد دانشگاهی در اجرای طرح های مختلف، موفق به انتقاد تفاهمنامه همکاری به ارزش حدود۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰ ریال با این شرکت در خصوص طرح “مدیریت پسماند و خود اظهاری سازمان حفاظت محیط زیست ” شده ایم و خوشبتخانه طرح مذکور در حال اجرا می باشد.

وی همچنین گفت: در همین رابطه و در راستای همکاری علمی با ادارات و سازمان ها، از طرف مدیریت سد و نیروگاه شهید عباسپور مسجدسلیمان طرح ” تست مقاومت الکتریکی پست های برق سد شهید عباسپور” برای اجرا به این واحد دانشگاهی پیشنهاد شد که پس از برگزاری جلسات متعدد برای تأیید اجرا، برنامه زمان بندی و پیشنهاد قیمت از سوی این دانشگاه به مسئولین نیروگاه ارایه شد.

شهبازی در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در سرزمین طلای سیاه و فعال بودن شرکت های نفتی در منطقه شمال غرب خوزستان و با در نظر گرفتن توانمندی علمی این واحد دانشگاهی و بهره گیری از هیأت علمی متخصص در رشته های ابزار دقیق، مکانیک و صنایع طرح اولیه راه اندازی ۲ شرکت در زمینه فعالیت های نگهداری و تعمیرات دستگاه های به کار رفته در فرآوری چاه های نفت و گاز توسط این واحد دانشگاهی در مراحل اولیه تصویب قرار دارد.

رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: به صورت جدی دنبال حرکت به سمت راه اندازی شرکت های دانش بنیان می باشیم به طوری که علاوه بر فعالیت های مطرح شده، مدتی است دو طرح “ایحاد مزارع کشاورزی “و”تأسیس آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی” را با توجیه مقدماتی به کار گروه اقتصاد دانش بنیان خوزستان ارایه نموده ایم و منتظر پاسخ این کار گروه می باشیم.

مسعود شهبازی همچنین گفت: با توجه به سیاست های دانشگاه مبنی بر مستقل شدن مراکز رشد از پارک های علم و فناوری استانی،برای فراهم کردن فضای مناسب فعالیت پژوهشی محققان و متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان ضمن ارسال گزارش امکان سنجی ایجاد مرکز رشد علم و فن آوری در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان به معاونت پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تقاضا تصویب مرکز رشد این واحد دانشگاهی را ارایه کرده ایم که در جریان بررسی اداری می باشد.

رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در پایان گفت: اولین دوره مسابقه ایده برتر میان دانشجویان واحد مسجدسلیمان با هدف تشویق محققان به ارایه ایده های جدید با اولویت شرکت های دانش بنیان، برگزارگردید و طرح های دانشجویان برای تصمیم گیری و بررسی به کارگروه اختصاصی ارایه شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.