• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
0

بی مهری مسئولین سد گتوند / تجمع آوارگان سد گتوند در شهرستان لالی

  • کد خبر : 672
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۶:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: اهالی روستای آب ماهیک از توابع شهرستان لالی در اعتراض به مشکلات ناشی از آبگیری سد گتوند در این منطقه با تجمعی آرام جلوی درب فرمانداری شهرستان لالی خواستار پیگیری مسئولین شهرستان و رسیدگی به وضعیت نابسامان خود شدند. جمعی از روستائیان در شهرستان لالی که آبگیری سد گتوند باعث بروز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: اهالی روستای آب ماهیک از توابع شهرستان لالی در اعتراض به مشکلات ناشی از آبگیری سد گتوند در این منطقه با تجمعی آرام جلوی درب فرمانداری شهرستان لالی خواستار پیگیری مسئولین شهرستان و رسیدگی به وضعیت نابسامان خود شدند. جمعی از روستائیان در شهرستان لالی که آبگیری سد گتوند باعث بروز مشکلات بسیاری در زندگی روزمره آنها شده بیانیه ای را خطاب به مسئولان سد گتوند صادر کرده و از مسئولین شهرستان خواستار پیگیری این مشکلات شدند ؛ متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

احتراما اینجانبان امضاکنندگان زیر ۶۸ خانوار روستای آب ماهیک از توابع بخش مرکزی شهرستان لالی که از فروردین ۱۳۹۱ امکاناتی چون آب ، برق ، بهداشت ، مکان های آموزشی ، ارتباط مخابرات ، صدا و سیما و جاده در این منطقه قطع شده خواسته های خود را به شرح زیر اعلام می داریم.

۱ – زمین به جای زمین برای روستائیان جهت ادامه کشاورزی که شغل آن هاست.

۲ – خانه مسکونی برای اهالی روستاها

۳ – در اختیار قرار دادن مرتع برای دامداران روستا

۴ – ایجاد شغل برای بیکاران روستاها

در ادامه به استحضار می رساند چون در مورخه ی ۷/۴/۹۱ با مهندس مجیدی نماینده سد گتوند و در جلسه مورخه ی ۲۸/۳/۹۱ شورای تامین در فرمانداری شهرستان لالی هماهنگ شد در مورد پرداخت حقوق و مطالبات روستاییان به توافق رسیدیم ؛ لذا تنها راه رسیدن به حقوق پایمال شده را از همین طریق خواستاریم ، چرا که در سی جلسه ای که از سال ۱۳۸۸ با نمایندگان سد گتوند داشتیم برای همه اهالی مسجل شده است که مدیران محترم سد حاضر به پرداخت حقوق اهالی طبق ماده ۵ قانون تملک نیستند.

لذا بر اساس ماده ۳ همین قانون باید توافقی باشد و این در حالی است که بر طبق ماده ۸ این قانون هیچ کسی حق ندارد قبل از پرداخت بهای اراضی ، اماکن و … را تصرف کند.

به گزارش لالی نیوز، روستاییان در انتها خطاب به همه مسئولان ذیربط اضافه کردند که با توجه به جایگاه قانونی که دارا هستید امید است تا از پایمال شدن حقوق روستاییان که فقیرترین قشر جامعه هستند جلوگیری به عمل آورید و آن ها را به حقشان برسانید.

منبع: لالي نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.