• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

موزه مسجدسلیمان افتتاح شد

  • کد خبر : 6411
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  افشین حیدری در مراسم افتتاح این مرکز فرهنگی اظهار داشت: افتتاح این مرکز بزرگ و باشکوه با تلاش‌های انجام شده پس از هفت سال محقق شد و در این باره از همه توان موجود در این اداره کل استفاده شده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی افزود: […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  افشین حیدری در مراسم افتتاح این مرکز فرهنگی اظهار داشت: افتتاح این مرکز بزرگ و باشکوه با تلاش‌های انجام شده پس از هفت سال محقق شد و در این باره از همه توان موجود در این اداره کل استفاده شده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی افزود: این موزه باشکوه در کنار منطقه تاریخی کلگه‌زرین قرار گرفته و مناظر چشم‌نوازی در کنار این موزه قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این موزه تأکید کرد: این موزه بیش از 3 هزار و 300 متر مساحت دارد و این میزان مساحت، خود نشان از بزرگی و جامعیت این موزه است. حیدری با اشاره به بخش‌های مختلف این موزه گفت: این موزه در سه بخش برای بازدیدکنندگان آماده شده است که شامل مردم‌شناسی، گیاه‌شناسی و باستان‌شناسی است و همه این بخش‌ها در شرایط کنونی فعال هستند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان تاکید کرد: در سال‌های گذشته بیش از 12 میلیارد ریال برای این موزه اعتبار صرف شده است و در حال حاضر مشکلی برای بازدید گردشگران از این موزه وجود ندارد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: این موزه در شرایط کنونی پنج نیروی استخدامی دارد و بی‌شک استقبال از این مرکز بسیار زیاد خواهد بود. حیدری خاطرنشان کرد: خوزستان نخستین جایی است که نفت در ایران کشف شده است و مسجدسلیمان نیز اصلی‌ترین مکان برای این مهم به شمار می‌آید و به این دلیل باید به این صنعت در مسجدسلیمان توجه بیشتری شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=6411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. خوبه که مسجدسلیمان هم صاحب موزه شد. واقعا برای یک شهر با قدمت بالا وجود یک موزه لازم است اما کاش مسئولین شهری یه فکری هم برای محیط اطراف موزه داشته باشند. وجود نخاله های ساختمانی باقی مانده از احداث ساختمان جدید بهداری کلگه، زباله های فراوان محیط بیرونی، عدم وجود جدول و پیاده رو در خیابان اطراف موزه، وضعیت بد اسفالت خیابان منطقه چهارراه بهداری و … مواردی هستند که نیاز به رسیدگی دارند.
    با این وجود افتتاح موزه جای تشکر دارد و امید است که هرچه سریعتر اشیاء باستانی متعلق به مسجدسلیمان از موزه های دیگر کشور به مسجدسلیمان برگردانده شوند.

  2. سلام دوست عزیز
    نخاله برداری اطراف موزه تابستان گذشته توسط شهرداری در حال انجام بود که سردیس مجمسه ای با قدمت بیش از 1500 سال کشف شد از همین جهت این عملیات بوسیله میراث فعلا متوقف شده در حال حاضر هم این سردیس در همین موزه نگهداری می گردد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.