• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
4

با حضور جمعی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد انتخابات
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 63072
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>با حضور جمعی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد انتخابات</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در مسجدسلیمان + تصاویر</span>

رویش زاگرس: جلسه شورای پيشگيری از جرائم انتخاباتی با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات شهرستان،جمعی از اصحاب رسانه و تعدادی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در این نشست تبیین موضوعات و مسائل مرتبط با جرائم و تخلفات انتخاباتی، […]

رویش زاگرس: جلسه شورای پيشگيری از جرائم انتخاباتی با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات شهرستان،جمعی از اصحاب رسانه و تعدادی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در این نشست تبیین موضوعات و مسائل مرتبط با جرائم و تخلفات انتخاباتی، آشنایی با تکالیف جدید در قانون انتخابات و نحوه رسیدگی به تخلفات از جمله تبلیغات زودهنگام، تبلیغات حوزه فضای مجازی، ممنوعیت بکار گیری اموال و تجهیزات دولتی در امر تبلیغات از مهمترین موضوعات مطرح شده در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی بود.

فرماندار مسجدسلیمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار امیدواری کرد با پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری به بهترین شکل و با کمترین مشکلات برگزار شود.

وی ادامه داد: قطعا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتخابات پیش‌رو با سلامت و امنیت بالایی برگزار خواهد شد تا صحنه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

حجت الاسلام مرعشی رئیس دادگستری مسجدسلیمان نیز گفت: اگر قرار است قانون گذار باشیم در ابتدا خودمان باید قانون را رعایت کنیم. وی ادام هداد: ما به عنوان دستگاه قضا قاطعانه با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد خواهیم کرد و در این راه همه داوطلبان انتخابات بدون در نظر گرفتن جایگاه آنان برای ما یکسان هستند.

وی در ادامه به ماده ۹ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نامزد‌ها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها و میزان کمک‌های مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند…

رئیس دادگستری مسجدسلایمان در بخش دیگری از سخنان خود از جامعه خبری مسجدسلیمان خواست با تمام توان در بحث حضور حداکثری مردم همچنین کاهش جرائم انتخاباتی به دستگاه قضا کمک کنند. وی ادامه داد: کاندیداها در خصوص هزینه های مالی به رسانه ها پاسخگو باشند.

حجت الاسلام مرعشی تیراندازی در متینگ های انتخاباتی، تخریب دیگر کاندیداها در سخنرانی ها،استفاده از اموال دولتی، الصاق پوستر در غیر از محل تعیین شده توسط شهرداری، الصاق تصاویر بر دیوار ادارات، خانه های شخصی و… جرم و با متخلفین از روسای ستادهای کاندیداها برخورد جدی خواهد شد.

علی زلقی دادستان مسجدسلیمان نیز گفت: در چارچوب قانون و بدون در نظر گرفتن جایگاه اشخاص با متخلفین برخورد و هیچ مماشاتی با آنان نخواهیم داشت.

دادستان مسجدسلیمان ادامه داد: مهمترین سرمایه نظام ما اعتماد مردم است. نباید اجازه داد با انجام برخی اقدامات و تخلفات انتخاباتی این اعتماد دچار خدشه شده و جلوه زیبای انتخابات کشور که با مشارکت گسترده مردم خود را نشان می‌دهد دچار مشکل شود.

زلقی ضمن توصیه مجدد به ستاد‌های انتخاباتی و هواداران کاندیدا‌ها مبنی بر رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از اتهام زنی و نشر اکاذیب از رسانه‌ها خواست این قبیل جرایم و مجازات‌های در نظر گرفته شده را برای عموم جامعه تشریح کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه رضا بختیاری کیان، علی عسگر ظاهری، فرشاد قاسمی، محسن علیجانی، خسرو زمانپور، مرضیه محبی نورالدین وند، یگانه قشقائی، سحر رمضانی، مرتضی یوسفی حاجیوند، سهراب مظفری بابادی، الیاس احمدی، داوطلبان حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=63072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.