• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
2

آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید داریوش محمدی در مسجدسلیمان برگزار می شود

  • کد خبر : 62550
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید داریوش محمدی در مسجدسلیمان برگزار می شود

رویش زاگرس: آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید داریوش محمدی در کنار تربت پاکش واقع در مسجدسلیمان، آرامستان منطقه کلگه برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس دانشجوی شهید داریوش محمدی فرزند استاد عبدالعلی در تاریخ 24 دی ‌ماه ۱۳۳۸ چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در […]

رویش زاگرس: آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید داریوش محمدی در کنار تربت پاکش واقع در مسجدسلیمان، آرامستان منطقه کلگه برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس دانشجوی شهید داریوش محمدی فرزند استاد عبدالعلی در تاریخ 24 دی ‌ماه ۱۳۳۸ چشم به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مسجدسلیمان به پایان رساند و در حالی که مدارک پذیرش جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور را دریافت کرده بود دوش به دوش دیگر برادران همرزمش به مبارزات خود که از چند سال قبل از پیروزی انقلاب به‌طور مخفی صورت می‌‌گرفت ادامه داد.

پس از حضور در مبارزات مردمی علیه طاغوت در سال 1357 از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت ولی باز هم به پیکار خود ادامه داد تا این‌که در تاریخ 24 دی‌ماه سال 1357 پس از تصرف ساختمان ساواک برای دومین بار مورد اصابت گلوله دژخیمان قرار گرفت و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

پس از شهادت پیکر پاک و مطهر شهید داریوش محمدی دهدزی با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان نوجوانان خوزستانی در شهر مسجدسلیمان تشییع شد و در آرامستان کلگه آرام گرفت.

شهید داریوش محمدی در سن 19 سالگی به فیض شهادت نائل شد و تربت پاکش به عنوان نخستین شهید در آرامستان کلگه مسجدسلیمان زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان است.

لازم به ذکر است آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید داریوش محمدی ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۴  الی ۱۶ بر تربت پاکش در قبرستان کلگه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=62550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.