• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان:
مردم نسبت به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری هوشیار باشند/ افزایش سواد رسانه ای می تواند باعث کاهش این جرائم شود

  • کد خبر : 61265
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۴
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان: </span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>مردم نسبت به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری هوشیار باشند/ افزایش سواد رسانه ای می تواند باعث کاهش این جرائم شود</span>

مردم نسبت به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری هوشیار باشند/ افزایش سواد رسانه ای می تواند باعث کاهش این جرائم شود/ شهروندان نرم افزارهای نصبی خود را از طریق منابع معتبر دریافت نمایند/ مردم مراقب نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی باشند رویش زاگرس: رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان به تشریح سبک‌های متفاوت کلاهبرداری و برداشت های غیر مجاز در […]

مردم نسبت به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری هوشیار باشند/ افزایش سواد رسانه ای می تواند باعث کاهش این جرائم شود/ شهروندان نرم افزارهای نصبی خود را از طریق منابع معتبر دریافت نمایند/ مردم مراقب نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی باشند

رویش زاگرس: رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان به تشریح سبک‌های متفاوت کلاهبرداری و برداشت های غیر مجاز در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان مسجدسلیمان پرداخت و از مردم خواست نسبت به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری هوشیار باشند.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس سرهنگ روح الله داودی گفت: بعضی از جرائم سایبری مردم را درگیر کرده است که آگاه سازی مردم جهت ارتقاء و افزایش سواد رسانه ای می تواند باعث کاهش این جرائم شود و در همین راستا نیز پلیس فتا دهها کلاس آموزشی در ادارات مختلف شهرستان برگزار کرده است.
وی همچنین در ارتباط با دو نوع برداشت غیر مجاز از طریق فیشینگ که اخیراً افراد بسیاری را درگیر کرده است گفت: با توجه به پرداخت سود سهام عدالت شاهد این هستیم که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مبنی بر تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت یا لینک جعلی سامانه ثنا منتشر می گردد که این پیام‌ها جعلی و ترفند کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات بانکی بوده است. کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در پرداخت سود سهام عدالت تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و برای ورود به سایت سهام عدالت آدرس samanese.ir معتبر است و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به شدت پرهیز کنند. ضمن آن که توجه داشته باشند هیچ اداره یا سازمانی از سرشماره شخصی پیامک ارسال نمی کند.
سرهنگ داودی ادامه داد: شهروندان نرم افزارهای نصبی خود را از طریق منابع معتبر دریافت نمایند. وی همچنین از شهروندان خواست به هیچ وجه رمز ثابت و رمز دوم کارت های بانکی خود را در دسترس کودکان قرار ندهند.
رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بیشترین چالش پلیس فتا در مسجدسلیمان بحث کلاهبرداری ها خصوصاً در رابطه با خرید و فروش و پرداخت بیعانه است.توصیه ما این است خریدهای اینترنتی خود را از سایت های معتبر که نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است و به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود انجام دهند.
وی در ارتباط با واریز بعضی مبالغ به حساب افراد بدون شناخت فرد واریز کننده نیز گفت: در صورتی که چنین اتفاقی افتاد حتما به بانک مراجعه و مبلغ واریز شده را به همان حسابی که واریز گردیده است برگردانید.
سرهنگ داودی همچنین بر آگاهی شهروندان به خصوص فروشندگان و فعالان اقتصادی از چگونگی روش کلاهبرداری «رسیدسازهای جعلی» نیز تأکید کرد و ادامه داد: برخی از تبلیغ‌کنندگان کالا و خدمات در سایت‌های واسط دستگاه کارتخوان بانکی ندارند و در زمان تحویل کالا به فرد خریدار شماره کارت بانکی می‌دهند تا وجه خرید را برای آن ها کارت به کارت نمایند.
وی با اشاره به این که این افراد حتماً مراقب نرم‌افزارهای رسیدساز جعلی باشند، افزود: فروشندگان قبل از تحویل کالا به فرد خریدار از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و بهتر است شماره کارت بانکی را بدهند که پیامک آن فعال بوده و واریز وجه به حساب بانکی را برای آن ها اطلاع‌رسانی می‌کند.
وی در پایان سخنان خود گفت:پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=61265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.