• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
4

با حضور معاون وزیر نیرو مشکلات آب و فاضلاب شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل بررسی شد+تصاویر

  • کد خبر : 60747
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

رویش زاگرس: با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرکل آبفا استان خوزستان، فرمانداران و روسای آبفا شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل مشکلات حوزه آب و فاضلاب این چهار شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان در این جلسه گفت: مسجدسلیمان علی رغم مجاورت در کنار دو سد […]

رویش زاگرس: با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرکل آبفا استان خوزستان، فرمانداران و روسای آبفا شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل مشکلات حوزه آب و فاضلاب این چهار شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان در این جلسه گفت: مسجدسلیمان علی رغم مجاورت در کنار دو سد مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت آب و سیستم فاضلاب دارد و نیاز است تا شرکت آب و فاضلاب کشور در این خصوص اقدامات جدی را صورت دهد.
وی ادامه داد:تعداد ۶۳ روستا در شهرستان مسجدسلیمان امروز با تانکر آبرسانی می شوند و فاقد هرگونه شبکه آبرسانی هستند. وی ادامه داد: مردم برخی روستاها مثل روستای جریک از چاه برداشت میکنند و فقط نیازمند مجوز برداشت آب از رودخانه مجاور هستند، لذا رفع این مشکلات و تامین آب پایدار مناطق روستایی، مستلزم تزریق اعتبارات لازم و مجوز برداشت برای از آب دریاچه است.
مولایی افزود: تلمبه خانه منطقه عنبر با یک الکتروپمپ کار می کند و نیاز است تا این موضوع تامین اعتبار گردد و پمپ دوم برای تقویت و آماده جایگزینی برای خرابی های احتمالی نصب شود.
آقا زاده معاون وزیر نیرو نیز گفت: یازده مصوبه برای چهار شهرستان داشتیم که برای مسجدسلیمان پنج مصوبه و برای شهرهای اندیکا، لالی و هفتکل هر کدام دو مصوبه که حدود ۹۵ درصد مصوبات تا کنون عملیاتی شده اند و دو مصوبه دیگر نیاز به تزریق مالی و پیگیری های ستادی دارند که در حال حل این مشکلات هستیم.
کرمی نژاد مدیرعامل آبفای خوزستان نیز گفت: در جلسه امروز پروژه های مربوط به آب و فاضلاب این حوزه با حدود۸٠٠ میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: بعضی از این پروژه ها به دلیل کمبود نقدینگی تاخیر داشتند که بزودی فعال خواهند شد.
وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم در مسجدسلیمان باید بیشتر کار شود چرا که از شهرهای دیگر خیلی عقب است.
وی گفت: امیدوار هستیم بخش عمده ای از مشکلات تا پایان سال و مابقی نیز نهایتا تا نیمه اول سال آینده مرتفع شوند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=60747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.