• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
3

فرونشست یکی از بخش های بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان هشداری جدی قبل از وقوع حادثه/مسئولین پای کار بیایند

  • کد خبر : 60328
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
فرونشست یکی از بخش های بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان هشداری جدی قبل از وقوع حادثه/مسئولین پای کار بیایند

رویش زاگرس/ مهدی کیانپور: بیمارستان‌ها به عنوان مکان‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اماکن بسیار حساس محسوب می شوند و با وجود بخش های مختلف جهت بستری بیماران قطعاً کیفیت بالای سازه ها و ایمنی آن ها اهمیت این موضوع را دوچندان می کند. همچنین زیباسازی و استفاده از فضای سبز و جذاب بودن […]

رویش زاگرس/ مهدی کیانپور: بیمارستان‌ها به عنوان مکان‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اماکن بسیار حساس محسوب می شوند و با وجود بخش های مختلف جهت بستری بیماران قطعاً کیفیت بالای سازه ها و ایمنی آن ها اهمیت این موضوع را دوچندان می کند. همچنین زیباسازی و استفاده از فضای سبز و جذاب بودن نوع محوطه سازی تماماً در بهبود فضای کار و سلامت مراجعه کنندگان تاثیرات روانی زیادی دارد به همین دلیل تاکید می شود چنین اماکنی دارای ساختمان‌های سالم و مطابق با استانداردهای عالی باشند چرا که ایرادات زیربنایی در ساختمان بیمارستان‌ها می‌تواند بر عملکرد و عملیات روزانه کادر درمان نیز تأثیر گذار باشد و در صورت بروز هر حادثه ای خطرات جدی برای بیماران و کارکنان ایجاد کند. به همین دلیل دقت بالا در طراحی و ساخت بیمارستان‌ها لازم و ضروری ست که قطعا برای بهبود سلامت جامعه، یک نیاز محسوب می شود…

بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان که در سال ۱۳۹۴توسط سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح شد و به نوعی جز اماکن نوساز محسوب می شود قسمت هایی از بخش اداری آن دچار فرو نشست شده است که این موضوع کاملاً مشهود و ممکن است باعث وقوع حوادثی جبران ناپذیر شود.

با توجه به این که شهرستان مسجدسلیمان از دیدگاه لرزه خیزی یکی از مناطق فعال استان محسوب می شود و گسل مسجدسلیمان با طولی بیش از ۶۳ کیلومتر می تواند یکی از شهرهای خطر آفرین در صورت وقوع زلزله باشد و از آن جا که بیمارستان ها به عنوان اصلی ترین دستگاه خدمات رسان در زمان وقوع حادثه باید نقش آفرینی کنند لازم است دقت لازم در ساخت، همچنین نظارت دقیق و تعهدات لازم از پیمانکار صورت بگیرد و پیمانکاران نیز در صورت اهمال کاری موظف به پاسخگویی باشند.

در همین خصوص ضرورت دارد مسئولین مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شورای محترم تامین، نماینده و فرماندار محترم در کنار ریاست بهداشت و درمان سریعاً کمیته ای جهت بررسی این مشکل تشکیل و ضمن مواخذه پیمانکار این معضل را قبل از وقوع هرگونه حادثه ای مدیریت نمایند.

لازم به ذکر است احداث این بیمارستان از سال ۸۶ آغاز و در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید. برای ساخت آن اعتباری بیش از ۴۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است. این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اجرا و به وزارت بهداشت تحویل شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=60328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.