• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
3

جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 59849
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۳:۵۱

رویش زاگرس: جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با حضور معاونت طرح های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش رویش زاگرس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره […]

رویش زاگرس: جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با حضور معاونت طرح های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش رویش زاگرس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، با توجه به انجام مزایده گازهای مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و انعقاد قرارداد با برندگان مزایده (خریدار گاز) ، به درخواست شرکت بهره بردار ، اولین جلسه بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل با حضور مجری و خریدار در این شرکت تشکیل گردید .

مهندس علیرضا هیهاوند مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با تأکید بر ضرورت و اهمیت جمع‌آوری گازهای مشعل در حوزه مناطق عملیاتی این شرکت و اشاره به پیگیری سازمان‌های استانی و شهری ، خواستار سرعت بخشیدن به پروژه های مذکور شد و آمادگی شرکت بهره بردار در همکاری جهت رفع موانع و مشکلات طرح مذکور را اعلام نمود.

معاون مدیر طرح‌های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در همسویی با سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مبنی بر عمل به الزامات و دستورالعمل‌های محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیستی، جمع‌آوری کامل گازهای مشعل را هدف گذاری کرده است .

دکتر ترنجی زاده افزود: هم‌ اینک جمع‌آوری گازهای مشعل مسجدسلیمان در قالب چهار بسته شامل بسته های اول و دوم در مناطق نفت سفید، تمبی، پرسیاه، زیلایی، هفت شهیدان، بیع متقابل، نرگسی و بسته های سوم و چهارم در مناطق عنبر، لالی و قلعه نار جمعا” به حجم ۶۰ میلیون فوت مکعب روزانه در دی و بهمن ماه سال گذشته به سرمایه‌گذاران داخلی (خریدار گاز) به مدت ۱۰ سال واگذار گردید .

وی خاطرنشان کرد که نظر به اهمیت موضوع و به منظور بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده ، جلسات منظم بررسی پیشرفت پروژه توسط مجری طرح‌های گاز برنامه‌ریزی و پیگیری می گردد.

در ادامه مهندس پورمند مجری طرح‌های گاز اظهار داشت: مطابق با قرارداد، دوره ساخت و نصب تأسیسات برای هر کدام از بسته ها ۳۰ ماه بوده که مطابق برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی خریداران گاز، مطالعات مفهومی هر دو بسته به اتمام رسیده و هم اینک مطالعات مقدماتی با پیشرفت ۷۰ درصد ادامه دارد .

سپس مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذار به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام پرداختند و پس از بیان مشکلات و موانع موجود خواستار همکاری در شتاب بخشی به فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده خود شدند.

همچنین،حاضرین در جلسه با اذعان به اینکه شتاب بخشی به طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل از جمله سیاست‌های وزارت نفت دولت سیزدهم است و مسیر مهمی که افزون بر ایجاد ارزش افزوده مناسب، آلودگی‌های زیست محیطی را هم کاهش خواهد داد عنوان نمودند: شرکت ملی نفت ایران همسو با اهداف برنامه ششم توسعه کشور ، راهبرد فروش گازهای مشعل به سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای جمع آوری گازهای مشعل در پیش گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=59849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.