• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
0

افتتاح ايستگاه مطالعاتي كتاب در بيمارستان تامين اجتماعي مسجدسليمان

  • کد خبر : 5940
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور جمعي از مسئولين شهرستان از جمله مهندس صالحي معاون فرماندار مسجدسليمان، رستمي معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان،كمايي ريسس برنامه ريزي و امور انجمن ها و مشاركت ها، عليزاده روابط عمومي اداره كل كتابخانه ها، جمشيد منش كارشناس ايستگاههاي مطالعه، دكتر صالح ابراهيمي رييس بيمارستان شفا تأمين اجتماعي، خانم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور جمعي از مسئولين شهرستان از جمله مهندس صالحي معاون فرماندار مسجدسليمان، رستمي معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان،كمايي ريسس برنامه ريزي و امور انجمن ها و مشاركت ها، عليزاده روابط عمومي اداره كل كتابخانه ها، جمشيد منش كارشناس ايستگاههاي مطالعه، دكتر صالح ابراهيمي رييس بيمارستان شفا تأمين اجتماعي، خانم جلالي مدير كتابخانه هاي عمومي شهرستان مسجدسليمان و … ايستگاه مطالعه مسجدسليمان در بيمارستان تأمين اجتماعي مسجدسليمان افتتاح گرديد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان اظهار کرد: تحقق اهداف ایستگاه‌های مطالعه در مراکز درمانی نیازمند یاری خادمان بی‌منت است. منصور کوهی رستمی با بیان این که کتاب درمانی یک واژه قدیمی است و مفهوم اساسی آن، بازپروری از راه خواندن است افزود: کتاب درمانی تعامل بین خواننده و کتاب است.

وی ادامه داد: در روش درمان با کتاب، مطالب خواندنی که در اختیار خواننده قرار می‌گیرد و تأثیر درمانی و شفابخشی دارد. معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: کارشناسان، این روش درمانی را در حوزه‌های مختلف گسترش داده‌اند و می‌کوشند تا از این شیوه که به نظر می‌رسد کم و بیش فراموش شده است، برای درمان بسیاری از اختلالات روانی و جسمی نه تنها کودکان، بلکه بزرگسالان نیز بهره ببرند.

وی ابراز داشت: هدف کتاب درمانی ایجاد بینش و قوه تشخیص، جهت تغیر نگرش و رفتار فرد است، ولی در عین حال سه هدف بلندمدت هم برای کتاب درمانی متصور است که عبارت از: درمان، آموزش و سرگرمی هستند.کوهی رستمی در ادامه گفت: ایستگاه‌های مطالعه با تنوع موضوعی و توجه به مخاطبین مختلف در تحقق این اهداف می‌تواند نقش موثری ایفا کند. وی توضیح داد: پزشکان و به‌ویژه پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه، نقش موثری در تبدیل بیمارستان به محیطی که بیمار رنج و غصه بیماری را فراموش و با کتاب انس می‌گیرد دارند.این مسئول فرهنگی اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «این حرفه پرستارى، ترکیب عجیبى است: از یک سو، ترکیبى است از رحمت و عطوفت و مهربانى و مراقبت، و از سوى دیگر، دانش و معرفت و تجربه و مهارت»، پرستاران عزیز با مهربانی و معرفتشان در تحقق اهداف کتاب و کتابخوانی یاری‌گر ما در این ایستگاه‌ها خواهند بود. وي گفت: پس از گذشت بیش از یک سال از طرح ملی ایستگاه های مطالعه، 570 ایستگاه در کل کشور تا فاز ششم به بهره برداری رسیده است. در کل کشور 250 بیمارستان، درمانگاه و مجتمع پزشکی دارای ایستگاه مطالعه هستند که نسبت به مکانهای عمومی دیگر بیشترین مکان استقرار ایستگاه مطالعه را به خود اختصاص داده اند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در پايان سخنان خود گفت:

در استان خوزستان نیز تا قبل از آغاز فاز ششم در 13 بیمارستان، درمانگاه و مجتمع پزشکی ایستگاه مطالعه راه اندازی کرده ایم. استقبال خوب و چشمگیر بیماران، همراهان، پزشکان و پرستاران انگیزه همکارانم را در راه اندازی ایستگاه های مطالعه در بیماستان ها  و مراکز درمانی دو چندان کرده است، تاکنون 193 هزار جلد کتاب در 16 ایستگاه مطالعه به امانت رفته و حدود 27هزار جلد آن برگشت داده شده است. معاون مدير كل كتابخانه هاي عمومي در پاسخ به سؤال خبرنگار سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ارتباط با افتتاح اين ايستگاه مطالعاتي و تعداد كتبي كه در ايستگاه در نظر گرفته شده است گفت: امروز اولین ایستگاه شهرستان مسجدسلیمان را در بیمارستان شفا راه اندازی کردیم. برای ایستگاه بیمارستان شفا 10هزار جلد کتاب در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز قابل افزایش است. بیمارستان شفا اولین ایستگاه مطالعه شهرستان مسجدسلیمان، 14 همین مرکز درمانی دارای ایستگاه مطالعه و سی سومین ایستگاه استان خوزستان می باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خیلی عالیه.
    یک پیشنهاد دارم
    اینکه در همه محلات شهر سالنهای مطالعه احداث بشه.
    دانش آموزان و دانشجویان مسجدسلیمانی که اکثرا” خانواده های پرجمعیت و خانه های کوچکی دارند می تونند در این سالنهای مطالعه محله ای درس بخونند. یکی از مشکلات دانش آموزان و دانشجویان اینه که در خانواده های پرجمعیت زندگی می کنند و محیط خونه آرامش کافی برای درس خوندن نداره. اما با احداث چندین سالن مطالعه با خرج کم میشه دانش آموزان و داشجویان رو به درس خودن تشویق کرد. مسئولین شهر اقدام کنید لطفا .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.