• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
0

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: احداث موزه مسجدسليمان اولويت اول وزارت نفت

  • کد خبر : 5865
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۷:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/سعید مرادی: احداث پارك موزه نفت در مسجدسليمان با هدف حفظ اعتبار مسجدسليمان، محل كشف نفت و گاز در ايران و خاور ميانه، ارج گذاشتن به محل احداث اولين كارخانجات و تأسيسات نفتي و گازي در ايران و خاورمانه، ارائه اطلاعات به مردم  از صنعت افتخار آفرين و پايه اي كشور، جلوگيري […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/سعید مرادی: احداث پارك موزه نفت در مسجدسليمان با هدف حفظ اعتبار مسجدسليمان، محل كشف نفت و گاز در ايران و خاور ميانه، ارج گذاشتن به محل احداث اولين كارخانجات و تأسيسات نفتي و گازي در ايران و خاورمانه، ارائه اطلاعات به مردم  از صنعت افتخار آفرين و پايه اي كشور، جلوگيري از تخريب تأسيسات نفتي و گازي با قدمت يك قرن در ايران و خاورميانه، احداث مركزي در ايران براي نشان دادن فناوري هاي قرن گذشته صنعت نفت خاورميانه، بازسازي و استفاده بهينه از اين آثار بجا مانده قرن گذشته، اشتغالزايي جوانان و كسب در آمد دائمي و پيوسته براي حفظ و نگهداري اين ميراث صنعتي بسيار حائز اهميت است. ازتأسيسات اصلي اين پارك موزه مي توان به:

1- چاه شماره يك مسجدسليمان

2-  كارخانه گوگردسازي

3- كارخانه تقطير نفت

4- واحد توليد گازوئيل

5-  پالايشگاه نمره 9 بي بيان

6- كارخانه برق تمبي

كه هر كدام بين 50 الي 90 سال قدمت دارند اشاره نمود.

دكتر اکبر نعمت الهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در بازديدي كه از بخش های مختلف پارک موزه نفت در مسجدسلیمان داشت گفت: نظر وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران خصوصاً جناب مهندس زنگنه وزير محترم نفت اين است، از آنجايي كه براي ايجاد موزه هاي حرفه اي تاكنون اقدامي اساسي صورت نگرفته است دستور ايجاد سه موزه نفت را در شهرهاي مسجدسليمان، آبادان و تهران صادر نمود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي گفت: با نگاه به تاريخ نفت، ايجاد اولين چاه براي اولين بار و استخراج نفت و همچنين مسائل مردم شناسي و جغرافيا و تاريخ سياسي اين منطقه احداث موزه مسجدسليمان در اولويت اول ما قرار گرفته است كه بازديد ما از مسجدسليمان نيز بر همين اساس است تا در جريان پتانسيل و امكانات موجود در شهرستان قرار بگيريم. وي ادامه داد: دوستان ما در گذشته فعاليت هاي خوبي داشته اند و اميدواريم هر چه سريع تر با مهندسين مشاور و مطالعات تخصصي كه در اين رابطه انجام خواهد شد كارهاي اجرايي آن شروع شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: در مرحله دوم بحث سايت موزه آبادان است كه در آنجا نيز به مسائل فرهنگي كه صنعت نفت خصوصاً نفت و دفاع مقدس داشته است خواهيم پرداخت. وي گفت: از آنجا كه در آبادان نيز پراكندگي تأسيسات بسيار زياد است موزه آنجا بايد سايت موزه باشد، اما موزه تهران موزه علمي و دانش محور خواهد بود چرا كه آنجا شرايط خاص خودش را دارد. آنجا بايد مركزي باشد براي كسب علم و دانش در خصوص نفت. از اكتشاف گرفته تا توزيع و مصرف تا جوانان ما با تكنولوژي هاي روز دنيا آشنا شوند. وي ادامه داد: محورهاي اصلي موزه تهران در دو بخش صنعت و تاريخ نفت خواهند بود. دكتر نعمت الهي گفت:

با بازديد امروز من در مجموع مسجدسليمان قابليت بسيار خوبي براي ايجاد سايت موزه دارد كه بايد شرايط ويژه اي را براي آن فراهم كنيم چرا كه حفظ و نگهداري تجهيزات و تأسيسات قديمي نفتيكي از اولويت هاي ماست. وي در پايان سخنان خود با تقدير از روابط عمومي نفت مسجدسليمان گفت: امروز دوستانمان در روابط عمومي بسيار فعال بودند، همين كه اين همه اطلاعات داشتند نشان دهنده حركت و پويايي آنان استكه اميدوارم با شكل گرفتن پارك موزه در مسجدسليمان سرويس دهي خوبي هم به مردم داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.