• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

پیشکسوت سینما، تئاتر و مطبوعات مسجدسلیمان،به علت عارضه قلبی در بیمارستان‌ بستری شد

  • کد خبر : 58537
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
پیشکسوت سینما، تئاتر و مطبوعات مسجدسلیمان،به علت عارضه قلبی در بیمارستان‌ بستری شد

رویش زاگرس: داریوش باقرفر پیشکسوت سینما، تئاتر و مطبوعات مسجدسلیمان، به علت عارضه قلبی در بیمارستان‌ بستری شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس داریوش باقرفر که سال ها در عرصه فرهنگ ‌و رسانه ی استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان سابقه ی فعالیت دارد به دلیل عارضه قلبی در بخش مراقبت های ویژه ی بیمارستان […]

رویش زاگرس: داریوش باقرفر پیشکسوت سینما، تئاتر و مطبوعات مسجدسلیمان، به علت عارضه قلبی در بیمارستان‌ بستری شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس داریوش باقرفر که سال ها در عرصه فرهنگ ‌و رسانه ی استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان سابقه ی فعالیت دارد به دلیل عارضه قلبی در بخش مراقبت های ویژه ی بیمارستان نفت اهواز بستری شد. وی بازیگر،سینما، تئاتر، نماینده و خبرنگار روزنامه اطلاعات، ریاست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، مسئول امور تربیتی اداره آموزش و پرورش،عضو شورای آموزش و پرورش و مدیرعامل انجمن خبرنگاران و مطبوعات مسجدسلیمان را در کارنامه کاری خود دارد.

داریوش باقرفر در دهه ۵۰ به دلیل علاقمندی به هنر تئاتر با زنده یاد عزت الله مهرآوران آشنا شد و به اتفاق جمعی از دوستان خود مقدمات آموزش تئاتر را در مکتب استاد مهرآوران و نسیم عربستانی گذراند. وی پیش از انقلاب چندیش نمایش از جمله نمایش آن که گفت آری، آن که گفت نه نوشته برتولت برشت به کارگردانی نسیم عربستانی، پهلوان شهر خیال نوشته بهزاد فراهانی و کارگردانی حمید صفایی، نوشته بام ها و زیر بام ها نوشته دکتر غلامحسین ساعدی و کارگردانی هوشنگ هیهاوند را در کارنامه کاری خود دارد.

باقرفر پس از انقلاب به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و به عنوان مسئول امور هنری اداره آموزش و پرورش اقدام به کشف استعداد و پرورش دانش آموزان علاقمند به رشته های هنری خصوصاً تئاتر نمود. وی در سال ۱۳۶۸با نمایش مرگ دیگری نوشته محسن مخملباف به کارگردانی و بازیگری خودش در دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان شرکت و جایزه برگزیده جشنواره در رشته های بازیگری،کارگردانی و دکور را دریافت کرد. در سال ۱۳۶۲ با نمایش صبح غریب نوشته مهدی رضا بلدی و به کارگردانی خودش به عنوان نمایش برگزیده استان خوزستان جهت شرکت در دومین جشنواره تئاتر بین المللی فجر در تهران حضور یافت و مفتخر به دریافت جایزه سوم نویسندگی و تقدیرنامه کارگردانی شد.

استاد باقرفر از سال ۶۴ الی ۷۰ عضو شورای مرکزی تئاتر دانش اموزی خوزستان و داور جشنواره تئاتر خوزستان، از سال ۷۲ تا ۷۵ عضو کمیته اجرایی برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری دانش آموزی کشور در شهرهای تهران، کرمانشاه، مشهد، رامسر، مدت سه سال نماینده وزارت آموزش و پرورش در جشنواره بین المللی رشد در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان و ساخت چند فیلم کوتاه سینمایی و بازیگری فیلم بلند سینمایی موتو به کارگردانی محمدعلی نظریان را در کارنامه خود دارد.

داریوش باقرقر از سال ۸۳ تا ۹۰ مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و دبیر چندین جشنواره و همایش استانی و منطقه ای که بارزترین فعالیت ایشان در این دوره برگزاری بزرگداشت زنده یاد آبهمن علاالدین و همایش ملی داراب افسر بختیاری و برگزاری ۶ دوره جشنواره تئاتر بومی و منطقه ای زاگرس می باشد.

 داریوش باقرفر از سال ۱۳۵۴ به عنوان خبرنگار افتخاری موسسه اطلاعات در مسجدسلیمان با نمایندگی آقای شالباف در بخش نوجوانان و دانش آموزان همکاری داشت و از سال ۱۳۷۰ رسماً به عنوان نماینده و خبرنگار روزنامه اطلاعات تاکنون فعالیت دارد. همکاری با مجله دنیای ورزش، روزنامه کارون و چندین نشریه استانی، ۱۲ سال مدیریت کانون شهید رجایی از دیگری مسئولیت های ایشان بوده است.

لازم به ذکر است در تماسی که با خانواده ایشان داشتیم ضمن تقدیر از دکتر کاوش ریاست بیمارستان و کادر درمانی بیمارستان نفت اهواز وضعیت ایشان را در حال حاضر پایدار اعلام کرده اند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=58537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.