• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

جوابيه تكميلي انجمن دوستداران مسجدسليمان

  • کد خبر : 5771
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۹:۲۲

 اشاره: مدتي پيش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مشروح گزارش نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان و پیشکسوتان دوست دار مسجدسلیمان را منتشر نمود كه واكنش هاي متفاوتي را در پي داشت. پس از آن يكي از كاربران باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مطلبي را با عنوان انجمن دوستداران مسجدسلیمان و چند نکته! ارسال كه […]

 اشاره: مدتي پيش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مشروح گزارش نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان و پیشکسوتان دوست دار مسجدسلیمان را منتشر نمود كه واكنش هاي متفاوتي را در پي داشت. پس از آن يكي از كاربران باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مطلبي را با عنوان انجمن دوستداران مسجدسلیمان و چند نکته! ارسال كه ما نيز آن را در تاريخ 18 بهمن 92 منتشر نموده و در تاريخ 20 بهمن نيز پاسخ مهندس اسماعيل فرهاديان دبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان را منتشر كرديم كه سركار خانم مهین رشیدی بیرگانی عضو انجمن دوستداران مسجدسلیمان در تكميل مطالب مهندس فرهاديان مطلبي را براي ما فرستاده است كه مي خوانيد:

در رابطه با تکمیل جوابیه آقای اسمعیل فرهادیان به سؤالات عضو باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حضور محترم: دوست فرهیخته باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، طراح سؤالات برای مدیریت انجمن دوستداران مسجدسلیمان و همتباران ایشان در این باشگاه:

شما به حق زبان گویائی دارید و با طرح چند سؤال، کار بزرگ و مثبتی انجام داده اید که قابل تقدیر می باشد. در واقع ما باید هر روز این سؤالات را بخوانیم و به دنبال جواب های سازنده برای آن ها باشیم و وقتی برای این سؤالات جواب قاطع و قانع کننده پیدا کردیم، زمانی خواهد بود که انجمن ما در جهت درست و پویا قرار گرفته است و کارها بر روی قلطک قرار گرفته است اما مسئول جواب دادن به تعدادی از سؤالات ارائه شده خود شما به عنوان مسجدسلیمانی های دلسوز می باشید.

جواب سوال-۵ موضوع:(اقدامات انجمن در امر خیریه).

شکرانه یک دست توانا بگرفتن دست ناتوان است

به تعبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان، ادای این شکرانه جز با تلاش برای اشتغال زائی و کار آفرینی برای مردم میسر نیست.

آیا با برپائی و ایجاد برنامه های خیریه واستفاده از تمکن مالی اعضای نچندان متمول انجمن، ماهی گیری را یاد داده ایم؟ یا خدای ناکرده چیز دیگری را آموزش داده ایم که با طبع و نظر بلند مسجدسلیمانی ها سازگارنیست؟ در این رابطه اعضای انجمن که در بعضی پست های کلیدی و غیر کلیدی هستند فعالیت هائی با عرق ملی دوستداری مسجدسلیمان انجام داده اند و میدهند که از جمله آن همکاری در طرح توسعه نفت مسجدسلیمان ، احداث پالایشگاه گاز شیرین مسجدسلیمان ، پتروشیمی، آلومینویم، شعبه ای از دانشگاه چمران در مسجدسلیمان و طرح های دیگری که تا حدودی اشتغالزائی داشته و چهره مسجدسلیمان را از سال ۱۳۷۹ تا کنون تغییر داده است و امید میرود که با این گونه هماهنگی ها با سرعت بیشتر اشتغالزائی و توسعه شهرانجام شود و تا حدودی مشکل این سوال حل شود.

جواب سوال-۶ موضوع:(اقدامات انجمن در امر کسترش فرهنگ و و هویت بختیاری).

با وجود اینکه عمده اعضای انجمن دوستداران مسجدسلیمان بختیاری هستند ولی باید در نظر داشت که این انجمن بنام انجمن دوستداران مسجدسلیمان است و شامل تمام قشرهای مردم ایران می باشند که پدران و یا مادرانشان بعد از کشف نفت از سراسر کشور به مسجدسلیمان آمده اند و درمسجدسلیمان متولد شده اند و یا در مسجدسلیمان زیسته اند و یا در مسجدسلیمان کار کرده اند و حتی تعدادی از این اعضاء فقط در برهه ای در مسجدسلیمان بوده اند و پیشرفت و موفقیت مسجدسلیمان را دوست دارند. فعلاً در این برهه تلاش این انجمن برای احترام به همه فرهنگ های افراد مقیم در مسجدسلیمان و شهر های لالی ، اندیکا ، هفتکل و گلگیر با محوریت فرهنگ بزرگ بختیاری می باشد. پس این انجمن از همه اقشار کشورکه مقیم مسجدسلیمان بوده اند تشکیل شده است. همانطوریکه میدانید انجمن های زیادی از دل فرهنگ بزرگ بختیاری سر برآورده اند که تعداد زیادی از اعضای انجمن دوستداران مسجدسلیمان هم عضو فعال آنها می باشند و در تمام کشور و حتی جهان زندگی و فعالیت زیادی برای شناساندن و رشد فرهنگ بختیاری دارند و قابل تقدیر می باشند. در ضمن فرهنگ بزرگ بختیاری بخش بزرگی از فرهنگ ایران است که خدشه ای بر آن وارد نیست.

جواب سوال-۷ موضوع:(اقدامات انجمن در امر هجمه های بدخواهان برعلیه کیان قوم شریف بختیاری).

من از شما عزیزی که بحق نثر و قلم زیبائی دارید و در مطبوعات هم فعالیت دارید تقاضا میکنم که با قلم شیوای خود جواب یاوه گویان را بدهید و همزمان مطالب و نظرات فرهیختگان، تاریخ شناسان قلم بدست بختیاری را بگوش هم مردم و هم دست اندرکاران و هم سودجویانیکه از این اعمال ناپسند و ضد فرهنگ انجام میدهند برسانید و در نتیجه ذکات علم خود را بعنوان یک مسجدسلیمانی همانگونه که سولات سازنده را به مدیریت انجمن دوستداران مسجدسلیمان ارائه فرمودید، بپردازید.

در آخر، دوست من و دیگر دوستان مسجدسلیمانی: بیائید از دور دستی بر آتش نداشته باشیم، بهم نزدیکتر شویم و دست در دست هم گزاریم و با گرمای مسجدسلیمان گرم شویم و مشارکت کنیم و راه حل بدهیم ، زحمات یکدیگر را ارج نهیم، و خوشحال باشیم از اینکه هنوز کورسوئی از غیرت و مسولیت در وجودمان هست که با وجود مشکلات زیاد کت بسته برای هم دلسوزی می کنیم و تلاش می کنم سرپا بمانیم و اگر هم انتقادی هست حس و بوی سازندگی و استحکام را به مشام برساند. از گذشته درس بگیریم و خود باعث پیشرفت خود و همه و مخصوصا انجمن دوستداران مسجدسلیمان شویم.

با تشکر: مهین رشیدی بیرگانی عضو انجمن دوستداران مسجدسلیمان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. انجمن دوستداران مسجدسلیمان برادریش را ثابت نکرد
    احمدرضا وفازاده
    بی شک توسعه اقتصادی ارتباط ناگسستنی با توسعه ی فرهنگی دارد. می توان چنین بیان نمود که این دو مقوله ی مهم لازم و ملزوم هم هستند . عدم توسعه هر کدام از این مقوله ها چرخه ی توسعه جامعه را دچار نوسان می کند.
    در چند روز گذشته سریال سرزمین کهن باعث دل آزاری قوم بزرگ بختیاری گردید .هر نویسنده و صاحب نظر بختیاری به نوعی احساس مسئولیت کرده و به نوبه ی خود اعتراض را به محضر دوستان و دست اندرکاران این مجموعه رساند. اما عدم ورود انجمن دوستداران مسجدسلیمان که محفل بزرگان و اندیشمندان می باشد بیش از همه حتا بیش از خود این سریال تعجب اهالی بختیاری را برانگیخت. شعار توسعه مسجدسلیمان بزرگ ( هفتکل ، اندیکا ، لالی و مسجدسلیمان ) بسیار زیبا و به راحتی می توان آن را سر داد اما قدم نهادن بر این راه دشوار المان های خودش را دارد که امیدواریم این انجمن بتواند به انان دست یابد . در این موقعیت خاص این انجمن نشان داد که نمی تواند به موقع نسبت به موضوعات روز جامعه واکنش نشان دهد . بحث سریال سرزمین کهن هم با عذرخواهی ریس صدا و سیمای ایران و دست اندرکاران ساخت مجموعه ختم به خیر شد . امیدواریم دوستان عزیزی که در این انجمن گرد هم آمده اند مسجدسلیمان را فقط در روزهای خوب و عالی نبینند در دشواریها و سختیها هم کنار آن باشند .

  2. این انجمن حتی به خودش زحمت نداد با اعتراضات گسترده مردمی همسو شود و ازشرافت وحیثیت و پیشینه بختیاری خودشان دفاع کنند.

  3. خبر طوری تنظیم شده که انگار نمایندگان شوشتر الیگودرز لردگان … درجلسه دیگری با ضرغامی شرکت کرده اند.شش نماینده دیگر هم دراین جلسه بودند نه فقط دکترجلیلی.

  4. امیدواریم انجمن دوستداران و فرزندان مسجدسلیمان در همه صحنه های مربوط به مسجدسلیمان و بختیاری
    ؛ با سلابت و طراوت ، چالاکی و تیزهوشی و با اقتدار و غیرت حضور داشته باشند و قدرت اندیشه و توانایی قلم خود را در راه کمک به مسجدسلیمان و حمایت از بختیاری نشان بدهند.

    رگ های خسته ی مسجدسلیمان به خون غیرت فرزندان اندیشمند و غیور و با سلابت خود نیاز دارد و انفعال را نمی پذیرد . درود بر مسجدسلیمان و اندیشمندان توانا و غیرتمندش .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.