• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 0
1

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان به سخنان عضو شورای شهر واکنش نشان داد

  • کد خبر : 57014
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

رویش زاگرس: مدتی پیش علی زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان در گفتگو با رسانه های شهرستان با بیان این که چرا شهرداری به درخواست ارائه گزارش شفافیت مالی و ارائه لیست پروژه ها و پیمانکاران و درصد پیشرفت کار پاسخی نداده است به طرح سوالاتی دیگر نیز از جمله نحوه هزینه کرد ۲۵۲ میلیارد تومان […]

رویش زاگرس: مدتی پیش علی زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان در گفتگو با رسانه های شهرستان با بیان این که چرا شهرداری به درخواست ارائه گزارش شفافیت مالی و ارائه لیست پروژه ها و پیمانکاران و درصد پیشرفت کار پاسخی نداده است به طرح سوالاتی دیگر نیز از جمله نحوه هزینه کرد ۲۵۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی، نحوه اجرا و واگذاری پروژه ها و مناقصات و… پرداخت که واکنش های متفاوتی به همراه داشت. پایگاه خبری رویش زاگرس جهت تنویر افکار عمومی با علی هزارسی سرپرست شهرداری در این رابطه  گفتگویی انجام داده است که می خوانید…

هزارسی در ابتدا با بیان این که ۲۵۲ میلیارد تومان تخصیص عوارض آلایندگی، بر اساس مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان و تصویب و تائید در کارگروه استان انجام شده است گفت: ۲۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت پرداخت حقوق، بیمه و مطالبات پیمانکاران برداشت و پرداخت گردید و مابقی ۲۲۲ میلیارد و پانصد میلیون در قالب ۴۰ پروژه هم اکنون در حساب شهرداری موجود و هرگونه برداشت از آن ممنوع می باشد مگر در قالب همان پروژه ها که با بی اطلاعی محض عضو شورای اسلامی شهر اشاره شد ۶۰ میلیارد تومان برداشت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه واگذاری ۷ مناقصه در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آذرماه که در نهایت سلامت، حساسیت و عدالت و با نظارت نمایندگان بازرسی، شورای تامین و نماینده محترم فرماندار که ۴۰ ساعت، مدت دو روز به طول انجامید و در تمام تاریخ ادوار شهرداری این نوع بررسی و برگزاری مناقصات بی سابقه بوده است، علی هزارسی گفت:۱۲۹ شرکت در سامانه ستاد ثبت نام کرده بودند که با بررسی های دقیق، برندگان تعیین و به ایشان ابلاغ گردید که مورد تحسین نهادهای نظارتی نیز قرار گرفت، اما در مورد شفافیت مالی،بارها این شفافیت به شورای محترم صورت گرفته است و در چند روز آینده دوباره این ارائه گزارش انجام خواهد شد تا نماینده گان مردم نیز به اطلاع عموم شهروندان برسانند . وی ادامه داد: برآورد پروژه های مربوط با دقت بسیار بالا صورت گرفته است و صحت این موضوع را باید کارشناسان این حوزه بررسی و اعلام نمایند. هزارسی در ارتباط با مقدار قیر موجود نیز گفت: متاسفانه به علت عدم اطلاعات دقیق مقدار قیر موجود ۱۲۰۰ تن اعلام شده  که باید به نگارنده که خود را ناظر معرفی می کند گفت: مخازن خود شهرداری فعلا حدود ۴۰الی ۵۰ تن قیر دارد و در حال حاضر کم تر از ۲۰۰ تن قیر بازآفرینی و در مخازن تعیین شده معین، موجود است که در حال استفاده می باشد.

به گزارش رویش زاگرس سرپرست شهرداری مسجدسلیمان همچنین در ارتباط با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان در قالب چهار پروژه ۵ میلیاردی جهت آسفالت شهر گفت: با توجه به نیاز مبرم همه محلات، معابر و مناطق مختلف شهرستان که جز اولویت های کاری بوده و دقیقاً نیاز سنجی و برآورد ۱۰۰ درصدی گردید. در این رابطه به علت طولی بودن شهر و با در نظر گرفتن زمان انجام کار، همزمان ۴ اکیپ و پیمانکار در ۴ منطقه شروع به کار خواهند کرد و اگر یک پیمانکار تعریف میشد امکان انجام کار در زمان کوتاه امکان پذیر نمی باشد، اما با به کار گیری هم زمان ۴ اکیپ همزمان با نظارت درست شاهد آسفالت کل شهر در حدود۲ ماه خواهیم بود و اعلام ۴۰ تا ۵۰ درصد سود فقط زائیده ذهن افراد مغرض و بی اطلاع است که با بررسی کارشناسان و متخصصین قابل شفاف سازی می باشد.

علی هزارسی همچنین در ارتباط با پروژه لایروبی اظهار داشت: بر اساس بررسی های میدانی نیاز سنجی گردیده و می بایست این پروژه به علت بهرانی بودن مناطق، تعریف و اجرایی گردد.ضمن آن که در پاسخ به عضو محترم شورا در ارتباط با خرید بیل مکانیکی باید عرض کنم قیمت یک دستگاه بیل مکانیکی ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان می باشد. همچنین در خصوص پروژه جاده فرودگاه نیز باید گفت:اجرای ان از آرمان های همه همشهریان بوده و از ضروریات و اولویت های اجرا می باشد که خوشبختانه با این تخصیص به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در ارتباط با پل داریوش محمدی نیز گفت: در این ارتباط یک قرارداد ۸۰۰ میلیونی کار شده و با تصویب همین شورا حدود ۲ میلیارد تومان جهت اتمام پروژه تخصیص داده شده و با تخصیص عوارض آلایندگی حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، مناقصه و انتخاب پیمانکار صورت گرفته است که به زودی اجرایی خواهد شد.

هزارسی ادامه داد: در خصوص کارخانه آسفالت در مقاطعی به خاطر مستهلک بودن برخی قطعات و تجهیزات و کمبود آن و تامین قطعاتبه علت تحریم و نوسان بازار ، تعطیل موقت و در حال حاضر در حال تولید می باشد.

همچنین در خصوص خرابی اتوبوس ها که عضو محترم شورا فرموده اند باید گفت: بیش از ۱۰ سال از خرابی آن ها می گذرد و در حال حاضر با تخصیص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در حال نوسازی اتوبوس رانی می باشیم و به زودی ۲۰ دستگاه ون هم به ناوگان حمل و نقل شهرداری اضافه خواهیم نمود. در ضمن با اعلام شرایط بهتری جهت خرید اتوبوس از طرف استانداری برای کلیه شهرها این امکان وجود دارد که با پرداخت فقط ۳۰ درصد مبلغ بهای یک اتوبوس به تعداد ۱۰ اتوبوس برای شهرداری خریداری نمود، اما در کنار این شرایط و پیگیری آن تا حصول نتیجه، مبلغ ۴ میلیارد جهت تعمیر و بازسازی ماشین آلات اعتبار نقدی داریم که درحال اجرا می باشد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در پایان سخنان خود گفت: توهین و تهمت علیه مسئولین ارشد مبنی بر دخالت در شهرداری، عزل و نصب ها و… جای تاسف دارد که امیدوارم از این پس شاهد چنین رفتارهای نامتعارفی نباشیم…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=57014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.