• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 11781اخبار امروز : 0
1

به همت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان از استاد لهراسب مولایی شهنی تقدیر شد

  • کد خبر : 56874
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
به همت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان از استاد لهراسب مولایی شهنی تقدیر شد

رویش زاگرس: به همت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان از استاد لهراسب مولایی شهنی تقدیر شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس استاد لهراسب مولایی شهنی، متولد سال ۱۳۳۸ پیشکسوت و از بنیانگذار تکواندو و ورزش های رزمی در شهرستان مسجدسلیمان می باشد. مولایی در سال ۱۳۵۲هنرهای رزمی را در رشته کاراته (کان زن ریو) […]

رویش زاگرس: به همت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان از استاد لهراسب مولایی شهنی تقدیر شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس استاد لهراسب مولایی شهنی، متولد سال ۱۳۳۸ پیشکسوت و از بنیانگذار تکواندو و ورزش های رزمی در شهرستان مسجدسلیمان می باشد. مولایی در سال ۱۳۵۲هنرهای رزمی را در رشته کاراته (کان زن ریو) با استاد سرهنگ قاسم دسترنج در باشگاه خلیج فارس اهواز شروع کرد و در آن رشته تا اخذ کمربند قهوه ای پیشرفت سپس با تغییر رشته ورزشی خود در سال ۱۳۵۵ با ژنرال بیانگ وون کیم رشته تکواندو را در سبک (هیانگ) آغاز کرد. مدتی بعد سبک مدرن و رسمی (پومسه،پالگه) تکواندو آغاز شد و با استاد سونگ(سون) که یک داور بین المللی بود شروع و همزمان با ژنرال بیق(بیگ) یکی از بهترین مبارزین و مربیان هاپکیدو کشور کره آشنا  و شاگرد ایشان شد و تکواندو را به صورت حرفه ای شروع، تا این که موفق به اخذ مهمترین جایزه استادی در یکی از مسابقات کریسمس در کره جنوبی شد که کتابی بسیار مهم و ارزشمند از فدراسیون جهانی (کوکیوان) می باشد، این کتاب شامل دروس و حرکات مهم تکواندو و سبک های (پومسه و پالگه)  می باشد. استاد مولایی دوران مربیگری خود را ابتدا در اهواز و سپس در مسجدسلیمان شروع و خدمات شایانی به این رشته نمود، شایان ذکر است فرزند ایشان آرشام مولایی که از قهرمانان صاحب مدال این رشته در استان و کشور می باشد هم اکنون به عنوان دبیر هیات تکواندو انجام وظیفه می نماید.

 استاد مولایی در رشته سوارکاری و پرورش اسب نیز فعالیت داشته که بعد از انقلاب اسلامی در ایران موفق به اخذ اولین پروانه پرورش اسب درسال ۱۳۷۲ در خوزستان شد و در شهرستان مسجدسلیمان آن را احداث که نقطه عطفی برای صنعت اسب در ایران بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.