• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 1
1

با حضور فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب و فرماندار مسجدسلیمان از خانواده شهید خسرو آزاد تجلیل شد+ تصاویر

  • کد خبر : 56245
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
با حضور فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب و فرماندار مسجدسلیمان از خانواده شهید خسرو آزاد تجلیل شد+ تصاویر

رویش زاگرس: در حاشیه دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان که در هفته چهارم لیگ برتر و در استادیوم شهید بهنام محمدی برگزار شد و همزمان با سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خانواده شهید خسرو آزاد از شهدای نیروی هوایی تقدیر به عمل آمد. به گزارش پایگاه خبری […]

رویش زاگرس: در حاشیه دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان که در هفته چهارم لیگ برتر و در استادیوم شهید بهنام محمدی برگزار شد و همزمان با سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خانواده شهید خسرو آزاد از شهدای نیروی هوایی تقدیر به عمل آمد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ علی ملک فرمانده پدافند هوایی در جنوب غرب، دکتر رضا رضایی فاضل فرماندار مسجدسلیمان، سرهنگ حسن محمودی فرمانده سپاه مسجدسلیمان و تعدادی از اعضای شورای تامین شهرستان  برگزار شد با اهدای لوح یادبود و گل از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ علی ملک فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اعتقاد داریم امنیت آسمان امروز مرهون رشادت ها و ایثارگری های جوانان برومندی چون شهید خسرو آزاد است به همین دلیل بر خود واجب دانستیم با دعوت از خانواده این شهید بزرگوار در این ورزشگاه یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داریم…

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس شهید «خسرو آزاد» در سال ۱۳۴۳ در روستای «چرمی فارسان» به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رسانید و دوره راهنمایی و دبیرستان را در مسجدسلیمان به پایان رسانید. او از همان کودکی علاقه بسیاری به ارتش داشت و سرانجام در سال ۱۳۶۰ وارد ارتش شد و به مدت سه سال در پایگاه مهرآباد دوره توپ‌های «اورلیکن» را دید و پس از این که دوره‌اش را به پایان رسانید به اهواز منتقل شد و در «پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران» مشغول به خدمت شد. شهید خسرو آزاد در سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد که ثمرۀ این ازدواج دو پسر می باشد.

وی در سال ۱۳۶۷ در جبهه «اسلام‌آباد غرب» در عملیات «مرصاد» در حالی که هم رزم زخمی خود را (شهید بدوی) بر دوش گرفته بود تا او را به نقطه امنی انتقال دهد به وسبله تیر مستقیم دشمن به فیض شهادت نائل و در قطعه شهدای کلگه در جوار دایی خود شهید محمد مرادی آرامید.یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.