• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 1
1

دیدار جمعی از پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان با خانلر جهانبانی پدر بیلیارد ایران

  • کد خبر : 56117
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
دیدار جمعی از پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان با خانلر جهانبانی پدر بیلیارد ایران

رویش زاگرس: به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان مسجدسلیمان  و با حضور جمعی از پیشکسوتان از خانلر جهانبانی پیشکسوت ارزنده بیلیارد مسجدسلیمان تقدیر شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس  خانلر جهانبانی پدر بیلیارد ایران، متولد سال ۱۳۱۰ مسجدسلیمان چهره ماندگارِ اخلاق و ورزش و فرزند شایسته مسجدسلیمان است. وی در مسابقات کارکنان نفت […]

رویش زاگرس: به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان مسجدسلیمان  و با حضور جمعی از پیشکسوتان از خانلر جهانبانی پیشکسوت ارزنده بیلیارد مسجدسلیمان تقدیر شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس  خانلر جهانبانی پدر بیلیارد ایران، متولد سال ۱۳۱۰ مسجدسلیمان چهره ماندگارِ اخلاق و ورزش و فرزند شایسته مسجدسلیمان است. وی در مسابقات کارکنان نفت مقام قهرمانی شهرستان مسجدسلیمان را به دست آورد  و در سال ۱۳۴۰ در مسابقات کارکنان مناطق نفت خیز خوزستان با اقتدار قهرمانی مناطق نفت خیز را نیز کسب کرد، جهانبانی در سال ۱۳۴۱ در مسابقات سه توپ کریت نیز قهرمان شد و در دهه ۵۰ و ۶۰ به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه نفتون و باشگاه کاوه انتخاب و فعالیت های خوبی جهت رفاه و ورزش کارکنان انجام و ورزش بیلیارد را در هر دو باشگاه رونق داد که علاقمندان زیادی نیز جذب این رشته شدند. خانلر جهانبانی در سال ۱۳۶۵ نیز به عنوان سرپرست تیم فوتبال باشگاه نفتون انتخاب و افتخاراتی با این تیم بدست آورد.

جهانبانی پس از انقلاب از طرف رئیس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان به عنوان مشاور عالی منصوب و در این ایام خدمات قابل شایانی انجام داد. ایشان علاوه بر نصب تمام میزهای بیلیارد مسجدسلیمان، ۹۰ درصد میزهای بیلیاد باشگاههای  استان خوزستان را نصب و راه اندازی کرد. استاد جهانبانی در سال ۱۳۹۹ در تهران در مراسم باشکوهی که برگزار شد ، ضمن تقدیر از ایشان به عنوان پدر بیلیارد ایران از دست وزیر ورزش دکتر سجادی نیز جوایزی دریافت کرد. استاد در این مراسم چوب بیلیارد خود را که قدمت ۶۵ ساله داشت به وزیر ورزش اهداء ، که در موزه ملی ورزش نگهداری می شود.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.