• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 11781اخبار امروز : 0
2

برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی استادان واحد مسجدسلیمان با موضوع نقش استادان در تقویت حجاب و عفاف در دانشگاه

  • کد خبر : 5287
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولین جلسه هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با موضوع ” نقش استادان در تقویت حجاب و عفاف در دانشگاه” با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رییس نهاد مقام معظم رهبری در منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی و تنی چند از استادان واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولین جلسه هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با موضوع ” نقش استادان در تقویت حجاب و عفاف در دانشگاه” با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رییس نهاد مقام معظم رهبری در منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی و تنی چند از استادان واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش ساينت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتدای این جلسه مسعود شهبازی دبیر جلسات هم اندیشی استادان و رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان پس از خیر مقدم ، از حجت الاسلام جوانمرده زاده برای قبول شرکت در این جلسه تشکر کرد و گفت:  هدف از برگزاری جلسات هم اندیشی استفاده از ظرفیت های عینی و کارشناسی استادان دانشگاه در جهت تصمیم سازی برای ارکان مختلف مدیریت کشور است.

دكترشهبازی ادامه داد: از جمله مهم ترین ثمرات جلسات هم اندیشی استادان می توان به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر ظرفیت ها و توانایی های علمی استادان و تسهیل در امر کمک به تصمیم سازی علمی و منطقی بر مبنای خرد جمعی اشاره کرد. وی در خصوص هم اندیشی، اظهار كرد: هم اندیشی یعنی بارش فکر و تظارب آراء و افکار، در هم اندیشی رعد و برق وجود دارد ولی پایانش بارانی رحمت بخش است، هم اندیشی مطرح می کند که اندیشه باید در محیط های کارشناسی و استاندارد مطرح شود و همچنین فرهنگ هم اندیشی هم قسمت اعظمی از فرهنگ دینی ماست که بسیار به این موضوع توصیه شده است.

رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ادامه داد: واژگان کلیدی در این نشست های هم اندیشی استفاده از خرد جمعی است، امیدورام در این چنین جلساتی با شناسایی و اولویت بندی نیازها و چالشالهای موجود در حوزه های مختلف کشور و ارایه راهکارههای علمی و عملیاتی به تصمیم گیری های کلان کشور کمک شود. پس از آن رییس نهاد مقام معظم رهبری در منطقه شش گفت: به نظر من عفاف منشاء حجاب و مقدم بر حجاب است و مراد از حجاب چادر نیست هر چند که چادر حجاب برتر است، حجاب به عنوان یک مقوله فرهنگی و ممیزه انسانی می باشد که معلول عفاف و عفت انسانیت است. عفاف و حجاب از جمله موضوعات فرهنگی زندگی انسان در قالب های فردی و اجتماعی است و اهمیت فرهنگ به قدری زیاد است که اساساً انسان بدون فرهنگ یا انسان نیست یا انسانیت مرده است، و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ” فعالیت فرهنگی در رأس همه امور هستند و دانشگاهیان باید پیش قراولان و پیش تازان فرهنگی کشور باشند.

وی تصریح کرد: به هیج صورت نمی شود مقوله فرهنگی را برای جایگاه استاد، معلم و مربی نادیده گرفت چون همواره یک آمیختگی و طنیدگی خاصی بین تدریس و تعلیم و تعلم وجود دارد. این استاد حوزه و دانشگاه گفت:در حقیقیت فرهنگ نوعی تربیت است، در تربیت باید توجه شود که دانشجویان از استادان خود تنها مبحث علمی سرفصل های آموزشی را بعنوان بخش آشکار هدف آموزش در کلاس درس فرا نمی گیرند، بلکه بخش دیگر هم به عنوان درسهای پنهان  که همان نوع تلقی، انگیزه ها، ادراک، اعتقادات، استرسها، رفتار، کردار، و احساسات استادان  هم تدریس می شود که اهمیت و تأثیری زیاد درتربیت دانشجویان دارند و برای همین لازم است دقت بیشتری توسط استادان بعمل آید چون این مقوله همان بعد فرهنگی تدریس است و نباید از آن غافل شد.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در منطقه شش در ادامه بعد از بیان اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه ، تأکید کرد: استادان دانشگاهها به عنوان مغز جامعه باید در شناسی مشکلات و کاستی های فرهنگی کوشا باشد و با ارایه راهکارهای تخصصی برای رفع این مسایل بدون توجه به جریانات فکری و سیاسی کشور و فقط زیر چتر ولایت مطلقه فقیه، در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری ، وظیفه محوله را که از سوی دین اسلام ، نظام و جامعه،  بعهده آنها گذاشته شده را به شایستگی به انجام برساند…

ایشان در ادامه به برخی مکاتب دروس علوم انسانی که از طرف غرب مطرح شده اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در علوم انسانی هدف شناخت انسان است و رشته ها و مکاتب مختلفی هم تاکنون به این موضوع پرداخته اند، متأسفانه مشکل بزرگ مکاتب غربی این است که انسان را ورای ساحت قدسی که روح و روان است بررسی می کنند و فقط بعد مادی انسان مطرح می شود.

جحت الاسلام جوانمرد زاده گفت: امروزه بسیاری از نظرات علوم انسانی مطرح شده از سوی دنیای غرب که در غالبهای مختلف در همه علوم ریشه و رگه پیدا کردند و سعی دارند تأثیر گذار باشند، با تمام اصول و آیین های دین اسلام در تضاد هستند لذا لازم است با تلاش و همت استادان دانشگاهها در دروس علوم انسانی تحولی  جدی صورت گیرد تا در این مورد هم بتوان یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری از این قشر فرهیخته محقق شود.

لازم بذکر است در ادامه جلسه استادان به بیان نکات و مسایل پیرامون “تقویت حجاب و عفاف در دانشگاه” پرداختند که در پایان مقرر شد نتایج بدست آمده در اختیار دفتر فرهنگ اسلامی واحد مسجدسلیمان قرار گیرد تا جلسات کاربردی و تخصصی پیرامون نظرات مطرحه برگزارشود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.