• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
2

مروری بر زندگینامه شهید پاسدار وظیفه تورج موری لطفی

  • کد خبر : 52824
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
مروری بر زندگینامه شهید پاسدار وظیفه تورج موری لطفی

رویش زاگرس/ غلامعلی قاسمی: شهید تورج موری لطفی در سال ۱۳۴۵ در محله دره گل گیری ها و در خانواده‌ای مذهبی و کارگری به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در دبستان سینا، راهنمایی را در مدرسه رازی و دبیرستان را در دبیرستان سینا مسجدسلیمان به اتمام رساند. شهید موری با پیروزی انقلاب اسلامی به […]

رویش زاگرس/ غلامعلی قاسمی: شهید تورج موری لطفی در سال ۱۳۴۵ در محله دره گل گیری ها و در خانواده‌ای مذهبی و کارگری به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در دبستان سینا، راهنمایی را در مدرسه رازی و دبیرستان را در دبیرستان سینا مسجدسلیمان به اتمام رساند. شهید موری با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت پایگاه مالک اشتر مسجد امام زین العابدین (ع) دره گل گیری درآمد.

شهید تورج موری لطفی از فوتبالست های ممتاز و علاقه زیادی نیز به ورزش دو صحرانوردی داشت. وی فوتبال خود را از تیم محله ای دره گل گیری به نام انقلاب و بعد در تیم فوتبال البرز مسجدسلیمان (تیم و باشگاه محله) همچنین شرکت در تمرینات تیم جوانان دارایی و پس از آن به تیم ایران ۵۷ شهرستان گچساران (و قهرمانی با این تیم در گچساران)، پرسپولیس مسجدسلیمان و در آخرین تیمی که در آن بازی کرد تیم البرز مسجدسلیمان بود که پس از آن با حضور در جبهه ها در تاریخ ۱۳۶۷/۰۳/۲۳ در عملیات بیت المقدس ۷ در منطقه شلمچه بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 شهید تورج موری لطفی علاوه بر رشته ورزشی فوتبال و کسب افتخارات، در مسابقات دو میدانی و صحرا نوردی شهرستان نیز شرکت که همیشه چندین مقام نیز کسب کرد.

 اما…

 با توجه به این که شهید تورج موری لطفی یکی از شهدای شاخص ورزشکار محله کم برخوردار دره گلگیری است و مقام‌های ورزشی در خور شأنی نیز کسب کرده است از متولیان انتظار می رود این محله و یا فلکه باشگاه مرکزی را به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کنند.

از سوی دیگر انتظار می رود در مسابقات فوتبال یادواره ورزشی شهدا که در شهرستان برگزار می شود نام این شهید والای ورزشکار زینت‌بخش مسابقات و یادواره ها ورزشی شود؟

در صحبتی که با مادر شهید والامقام تورج موری لطفی داشته ام نیز از مسئولان چنین درخواستی داشت.

گلایه ای که وجود دارد این است چرا در این مدت که تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان بر صفحه تلویزیون خودنمایی می کند برای یک بار تصویر این شهید و دیگر شهدای ورزشکار در دستان بازیکنان دیده نمی شود؟

آیا نمی‌شود در هنگام این مسابقات و بازی ها عکس شهدای ورزشکار مسجدسلیمان را به صورت ثابت در دور زمین شهید بهنام‌محمدی نصب کرد؟ کاری که سال هاست در ورزشگاههایی چون فولاد، نساجی، سپاهان، ثامن الائمه انجام شده است.

در پایان از مسئولان ذی ربط خواهشمندم ترتیبی اتخاذ فرمایند که میادین، خیابان ها،کوی و برزن ها، که هنوز فاقد نام اختصاصی هستند به نام شهدای شاخص همان محلات نامگذاری شوند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.