• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
0

استاندار خوزستان در گفتگوی ویژه خبری: “توسعه گردشگری استان،تغییر نگاه برنامه ریزی و ساز و کار مناسب را می طلبد”

  • کد خبر : 5203
  • ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۸:۰۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر مقتدایی،استاندار خوزستان در گفتگوی ویژه خبری شامگاه چهارشنبه، بیست و پنجم دیماه با صدا و سیمای مرکز خوزستان به سوالات مجری این شبکه در خصوص برنامه های بازدید ریاست جمهوری و همچنین ظرفیت های سرمایه گذاری استان از جمله در بخش گردشگری پاسخ داد. یکی از برنامه های دکتر روحانی در دومین روز سفر خود به استان خوزستان، حضور در همایش فرصت های […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر مقتدایی،استاندار خوزستان در گفتگوی ویژه خبری شامگاه چهارشنبه، بیست و پنجم دیماه با صدا و سیمای مرکز خوزستان به سوالات مجری این شبکه در خصوص برنامه های بازدید ریاست جمهوری و همچنین ظرفیت های سرمایه گذاری استان از جمله در بخش گردشگری پاسخ داد.

یکی از برنامه های دکتر روحانی در دومین روز سفر خود به استان خوزستان، حضور در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان بود. همایشی که روز چهارشنبه در اهواز برگزار شد و ارائه توضیحاتی پیرامون آن، موضوع گفتگوی ویژه خبری همان شب استاندار با صدا و سیمای مرکز اهواز بود.

دکتر مقتدایی،در این برنامه در پاسخ به سوالی در مورد دلایل عدم طرح موضوع سرمایه گذاری در بخش گردشگری، علیرغم اعلام قبلی گفت:”قرار بود یکی از مباحث همایش مذکور موضوع گردشگری باشد اما موضوع گردشگری سازوکار مربوط به خود را می طلبد و این مهم از وظایف مسئولین میراث است.”

استاندار خوزستان با ابراز تاسف از این که بسیاری از هموطنان و حتی خود مردم خوزستان از آثار باستانی و موزه های استان و از جمله موزه و آثار باستانی شوش بی اطلاع هستند، تغییر نگاه برنامه ریزی و معرفی این توانمندی ها را از نیازهای ضروری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان دانست.

دکتر مقتدایی با اشاره به دوره پیشین استانداری خود در خوزستان، یادآور شد در همان مقطع نیز موضوع گردشگری و راهکارهای توسعه آن از دغدغه های من برای استان خوزستان بود.

وی با اشاره به سوابق ارزشمند دکتر نجفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، خاطرنشان کرد؛”همان گونه که با حمایت های دکتر نجفی در مقطعی که ایشان در بخش مدیریت و برنامه حضور داشتند، اقدامات اساسی در بخش بازسازی مناطق جنگی و همچنین عمران شهری به عمل آمد، بسیار امیدوارم که در این بخش نیز بتوانیم از عنایت ایشان به استان خوزستان در قالب تفاهم نامه های همکاری استفاده کنیم.”

وی با اشاره به صنعت هتل داری به عنوان یکی از زمینه های اصلی حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری گفت:”متاسفانه هتل های استان به دلیل بی توجهی مسئولین مربوطه وضعیت نامناسبی داشته و هتل های ستاره دار استان به تدریج یا تغییر کاربری داده و یا به واسطه کاهش سطح استانداردها ستاره های خود را به تدریج از دست داده اند!”

استاندار خوزستان در این زمینه، هتل های شهر آبادان را مثال زد که در گذشته در استانداردهای بین المللی بودند اما به تدریج تعطیل یا واگذار شده اند!

دکتر مقتدایی فرهنگ مهمانسرا داری ادارات دولتی در استان خوزستان را آفت سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان برشمرد و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توصیه کرد با این آفت برخورد نمایند.

استاندار خوزستان گفت:”فرهنگ مهمانسرا داری که به واسطه پیشینه صنعت نفت در این استان قدمتی تاریخی دارد، در دوران جنگ تحمیلی و شرایط خاص مناطق در بین سایر ادارات دولتی نیز گسترش یافت و امروزه به آفت اساسی سرمایه گذاری در صنعت هتل داری تبدیل شده و علت اصلی عدم توسعه صنعت هتل داری در استان است.”

دکتر مقتدایی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند و آثار ثبت شده ملی و جهانی استان، خاطرنشان کرد:”این از وظایف میراث است که نخست زمینه های رفاه گردشگران را فراهم نماید، سپس به معرفی آثار بپردازد و زمینه های دسترسی به این ظرفیت ها را نیز تسهیل نماید. این مهم نیاز به نگاه کارشناسانه و برنامه ریزی دقیق دارد و تنها با ارائه آمار و ارقام و گزارش نمی توان به توسعه گردشگری استان دست یافت.”

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. تا مدیران دولت قبل برسرکار باشند اوضاع همین است دیگر

  2. گردشگری خوزستان نیازمند کسی است که علم گردشگری داشته باشد.

  3. گردشگری خوزستان که فعلا بچه یتیمه توی دست آقایونی که تنها چیزی که بلد نیستن گردشگری و میراثه!؟

  4. انصافا پس از روي كار امدن حيدري تحولاتي خوبي در حوزه ميراث استان صورت گرفته است. رضايتمندي كاركنان ،برخورد منصفانه، نگاه ويژه به گردشگري، انتقاد پذيري، تكريم ارباب رجوع، مشاوره گرفتن از اهالي فن از خصوصيات مثبت آقاي حيدري ست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.