• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
3

علیرضا پوریان در ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور: مسجد سلیمان،شهر اولین ها امروز شهر آخرین هاست

  • کد خبر : 5200
  • ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- گفتگوی تلویزیونی و زنده رئیس جمهور با مردم استان خوزستان، از جمله برنامه های دومین روز سفر دکتر روحانی به استان خوزستان بود. در این برنامه زنده تلویزیونی که از صدا و سیمای مرکز استان خوزستان به صورت زنده پخش شد، چند شهروند خوزستانی از طریق ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- گفتگوی تلویزیونی و زنده رئیس جمهور با مردم استان خوزستان، از جمله برنامه های دومین روز سفر دکتر روحانی به استان خوزستان بود.

در این برنامه زنده تلویزیونی که از صدا و سیمای مرکز استان خوزستان به صورت زنده پخش شد، چند شهروند خوزستانی از طریق ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور به گفتگو پرداختند.

در این برنامه از شهرستان مسجدسلیمان، علیرضا پوریان فعال سیاسی اصلاح طلب؛ شهروندی بود که به نمایندگی از مردم مسجدسلیمان به گفتگو با رئیس جمهور پرداخت.

پوریان در این گفتگوی زنده با اشاره به سوابق مردم مسجدسلیمان در تاریخ ایران و مبارزات ایشان در دوران دفاع مقدس خود را یکی از شهروندان مسجدسلیمان، اولین شهر نفتی ایران و خاورمیانه، شهر شهید بهنام محمدی و یک هزار شهید سرافراز معرفی نمود و با اشاره به مشکلات مسجدسلیمان افزود: مسجدسلیمان شهری که روزی شهر اولین ها بود،امروز شهر آخرین هاست!

این فعال سیاسی مسجدسلیمان خطاب به دکتر حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید؛ بیکاری جمعیت جوان و با سواد و مستعد مسجدسلیمان را یکی از عمده ترین مشکل این شهر برشمرد و خواستار برنامه های مدبرانه دولت برای ایجاد روحیه امید و نشاط اجتماعی در بین این جمعیت جوان شد.

دکتر روحانی پس از شنیدن سخنان این شهروند مسجدسلیمانی، با سلام و احترام به مردم مسجد سلیمان گفت:”البته من این نکته را که گفتید مسجدسلیمان امروز شهر آخرین هاست قبول ندارم. مسجدسلیمان و خوزستان و مردم غیور و ارجمند این دیار همواره جز اولین های ایران بوده و همه ایران به شما مردم سرافراز مدیون هستند.”

رئیس جمهور همچنین ضمن عذرخواهی از این که به دلیل کمبود وقت و فشردگی برنامه ها تنها موفق به حضور در سه شهر اهواز، آبادان و خرمشهر شده، معضل بیکاری را معضلی ملی و دامنگیر تمام کشور دانست که دولت برای حل آن برنامه های کارشناسی شده ای را در دستور کار دارد.

 دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد با برنامه هایی که دولت برای خوزستان ارائه نموده است،این استان باردیگر به قطب اشتغال کشور تبدیل شود.

منبع/زاگرسيان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. درود بر علي پوريان عزيز اي كاش آقاي پوريان كمي ريز تر به مشكلات شهر مي پرداخت.

  2. آقای رییس جمهور مردم از بازی با احساسات و عواطفشان خیلی وقته که خسته شده اند ، شهر آخرینها یعنی اولین فرودگاه را داشته و الان ندلرد ، یعنی اولین خط آهن را داشته و الان ندارد ، یعنی اولین شبکه فاضلاب را داشته و الان ندارد ، یعنی بهترین بیمارستان ایران داشته و الان مردم برای ساده ترین بیماری باید بروند اهواز و پزشک متخصص ندارد ، یعنی آب ندارد ، یعنی گاز ندارد یعنی چند هزار واحد مسکونی آن در منطقه آلوده به نشت نفت و گاز است و مردمی که دهها سال در این مناطق زندگی میکنند همه دچار مرگ تدریجی شده اند ، یعنی شهری ثروتمند اما مردمش در فقر و فلاکت زندگی میکنند ، یعنی جزو شهرهای محروم ایران است ، یعنی در صد بیکاریش بیداد حدود 40 در صد ،   یعنی اعتیاد بیداد میکند ، یعنی حق مردم از نفت و گاز را نمیدهند ، یعنی حق مردم از فروش انرژی برق را نمیدهند ، یعنی حق مردم از فرایند تولیدات پتروشیمی که در مسجدسلیمان انجام میشود را نمیدهند ، یعنی تمام شهر یک کیلومتر آسفالت درست و حسابی ندارد و بسیاری “یعنی” های دیگر ، بسیار همچون شما وعده دادند و یکی وفا نکردند ، حالا هم که شما وعده ی 550هزار هکتار توسعه کشاورزی داده اید و کارون که محور این توسعه است از میان این سرزمین (مسجدسلیمان – اندیکا- لالی ) میگذرد نشان به همین نشان که یک هکتار از این 550 هزار هکتار سهم این شهر نخواهد بود و دلیل آنهم فقط یک چیز است ، نجابت و وفاداری مردم این شهرها به نظام و مملکت !

  3. جناب آقای روحانی، شما که گفتید قبول ندارم مسجدسلیمان امروز شهر آخرین ها شده، 
    آیا قبول ندارید طبق آمارهای رسمی مرکز آمار کشور  مسجدسلیمان با   43 درصد نرخ بیکاری در رتبه آخر بین تمام شهرستانها قرار گرفته است؟؟ 
    شما که گفتید بیکاری معضلی که بار سنگینش بر دوش همه  شهرهاست و نه فقط مسجدسلیمان، 
    آیا این بار سنگین بطور مساوی روی دوش شهرهای ایران قرار گرفته است؟ یا برخی شهرها مثل مسجدسلیمان مظلوم چندین برابر شهرهای نورچشمی شما دارند تحمل می کنند این بار سنگین را؟؟؟ 
    شما که تا اسم بیکاری می آید می گوئید بیکاری معضلی است که باید بدست مردم ما حل شود!!!  آیا شما که به میدان آمدید و صندلی ریاست جمهوری را گرفتید نباید ابتدا زمینه را برای مردم فراهم کنید تا مردم وارد شوند و مشکل بیکاری را حل کنند؟؟ وقتی دولت تمام زمینه ها را در انحصار خودش گرفته است نباید بگوید مردم باید حل کنند مشکلات را.  

  4. برادران قبول کنید مسجدسلیمان و مردم بختیاری فقرترین و مظلوم ترین مردم ایم آبا و خاک هستند که ابتدایی ترین شرایط برای زندگی را ندارند شرکت نفت زورمیگوید و حق دو در صد را نمیدهد مالیات ارزش افزدوه را نمیدهد وزارت نیرو زور میگوید و عوارض و مالیلات ارزش افزوده را نمیدهد و چندین عوارض دیگر که باید به صندوق شهرداری بیاید و نمیاید ارتش خودکفا شده و هرکاری دلش میخواهد میکند ورک شاب و بقیه آثار و میراث فرهنگی نفت را نابود کرد و با خاک یکسان کرد و هیچ مسئولی حرفی نزد فرهنگسرای استاد علاالدین در اهواز را کتانباف تخریب کرد هیچکس سوال و جوابی نکرد تازه در تهران پست بهتر هم دادند در صورتیکه برای از بین بردن بیت المال و توهین به اسطوره فرهنگ یک قوم بزرگ و فرهنگدوست بزرگترین توهین را کرد بعد هم میگویند ماهواره ها هجمه فرهنگی هستند وقتی اجازه نمیدهند مردم فرهنگ بومی خود را احیا کنند و کودکان و نوجوانان و جوانان با فرهنگ غنی و بالنده خودشان مانوس شوند و یک شبه میریزند و فرهنگسرا را با خاک یکسان میکنند و هیچکس هم زیر بار نمیرود و هر کسی گردن دیگری می اندازد چه انتظاری باید در این شهرها داشت بخدا قسم خراب کردن فرهنگسرا از هر ظلمی بزرگ بود به بختیاریها و این عقده ای شده در دل تک تک بختیاریها، آتشی به دل همه زده که خاموش شدنی نیست و تا زمانیکه عاملان آن عذر خواهی نکنند و به فوریت فرهنگسرای علاالدین ساخته نشود درد هیچ بختیاری التیام پیدا نمیکند

  5. ای نماینده شهر آقای جلیلی ، ای آقای رضایی دبیر مجمع تشخیص ، شما که در این سفر رییس جمهور نتوانستید یک امتیاز کوچک هم برای مسجدسلیمان بگیریر اقلا دستور ساخت فرهنگسرای علاالدین را که قبلا احمدی نزاد داده بود را تجدید میکردید تا کمی دل بختیاریها خنک شود و راضی باشند یعنی اینقدر دست اسپید هستید و فقط ژست کار کردن میگیرید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.