• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران: کارخانه بهره برداری هفت شهیدان مسجدسلیمان افتتاح شد

  • کد خبر : 5195
  • ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران کارخانه بهره برداری هفت شهیدان مسجدسلیمان افتتاح و رسماً وارد مدار تولید شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، مهندس رکن الدین جوادی با حضور […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران کارخانه بهره برداری هفت شهیدان مسجدسلیمان افتتاح و رسماً وارد مدار تولید شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، مهندس رکن الدین جوادی با حضور در سایت کارخانه هفت شهیدان، روبان آن را برید تا این کارخانه که یکی از مجتمع های پیشرفته صنعت نفت است رسماً وظیفه فرآورش نفت استحصالی از منطقه را عهده دار شود.

کارخانه بهره برداری که امروز افتتاح شد بخش اصلی از مجتمع بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان است که به منظور حفظ، استمرار و توسعه تولید نفت با ظرفیت 55000 بشکه در روز توسط مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هزینه ای بالغ بر 960 میلیارد ریال طی مدت زمان 6 سال احداث شد. دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان و عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس و مهندس ابراهیم پیرامون مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران را همراهی می کردند.

مهندس جوادی همچنین در ادامه بازدید یک روزه خود از زادگاه نفت خاورمیانه با حضور در شهرک مسکونی ولیعصر(عج) که به منظور انتقال 1400 خانوار مسجدسلیمانی واقع در مناطق آلوده به نشت نفت و گاز این شهر با 1200 میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال احداث است بازدید و با توضیحات دکتر جلیلی در جریان روند اجرایی و پیشرفت این پروژه بزرگ قرار گرفت .

وی همچنین در ادامه مسیل درون شهر مسجدسلیمان موسوم به « دره سبز» که به منظور ساماندهی چهره هسته مرکزی زادگاه نفت توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حال اجرا می باشد را مورد بازدید خود قرار داد. مدیر عامل شرکت ملی نفت سپس از برخی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز در این شهر بازدید و با مشکلات و مصایب شهروندان این مناطق از نزدیک آشنا شد.

حضور در محل چاه شماره یک خاورمیانه و گرفتن عکس یادگاری در کنار دکل این چاه، پایان بخش سفر یک روزه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به زادگاه نفت خاورمیانه بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. خب – با افتتاح یک واحد صنعتی دیگر که هیچ سودی برای مردم مسجدسلیمان ندارد و اشتغالی بوجود نیاورده و از طرفی موجب آلودگی شدید و بیش از پیش برای مسجدسلیمان خواهد شد باید درصدی از درآمد که بابت آلودگی های کارخانجات دولتی طبق قانون به شهر مربوطه داده میشود بررسی و محاسبه و از سوی نماینده محترم و مسئولان و مردم شهر از وزارت نفت طلب گردد.

  2. برخی از آلودگی های بسیار خطرناک ناشی کارخانجات نمکزدایی:

    1- تخلیه مقدار بسیار زیادی آب نمکی و بسیار شور پسماند حاصل از فرآیند در زمین های اطراف (زمینها و دره ها و ورود به آبهای سطحی و زیر سطحی)

    2-ضعیف و بی رمق شدن زمین های مردم و از بین رفتن امکان کشاورزی و باغداری در آن زمین ها.

    3- انتشار بوی بسیار بد تا شعاع چندکیلومتری کارخانه و آلوده شدن هوای اطراف.

    4-افزایش بیماری های تنفسی و پوستی و حساسیت و سرطان برای مردم منطقه …

    نماینده محترم لطفا در این خصوص بطور جدی پیگیری فرمائید و از مسئولان نفت بخواهید محل دقیق تخلیه آب پسماند بسیار مضر آن را اعلام کنند.

  3. آمدن این اقایان به مسجدسلیمان هیچ تاثیری برای خدمت وابادانی این سرزمین ندارد بلکه باعث مشکلات زیست محیطی دراین منطقه میشود وهیچ سودی ازفروش نفت حاصل نخواهد شد همچون گذشته…..متاسفیم برای خودمان و…..

  4. خوب است که مسئولان نفت که به مسجدسلیمان می آیند را به محلات آلوده به نشت گاز و نفت ببرید تا باور کنند مردم مسجدسلیمان در خطر هستند، همچنین دانشجویان و تحصیکردگان نخبه صنعت نفت که بازدید از پایتخت نفتی ایران جزء برنامه های همیشگی آنهاست را هم به این محلات ببرید تا ببینند چه خطراتی مردم را تهدید میکند، همین جوانان نخبه و تازه کار نفت در آینده مدیر و وزیر میشوند و تصویب هر نوع کار عمرانی توسط اونها انجام میشه.(خطاب به متولیان امر).

  5. ازجاده پنج بنگله اومدن حالشون بهم نخورد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.