• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
1

حجت الاسلام اميني: به خاطر وجود ماهواره ها سنت هاي ايراني كم رنگ شده است

  • کد خبر : 4738
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۹:۵۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه: 29/9/1392 مسجدسلیمان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی عنوان داشتند: از شهر ما بیش از صد نفر به خیل عظیم زائران حسینی در مسیر کربلا پيوسته اند. مطمئن هستم که اگر امروز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه: 29/9/1392 مسجدسلیمان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی عنوان داشتند: از شهر ما بیش از صد نفر به خیل عظیم زائران حسینی در مسیر کربلا پيوسته اند. مطمئن هستم که اگر امروز می شود از مسجدسلیمان صد نفر را اعزام کرد این بابی می شود برای فرداها که چند هزار نفر از مسجدسلیمان عازم کربلا شوند. ما دوست داریم مسجدسلیمان در همه کارها جلودار باشد. ظرفیت و زمینه آن هم وجود دارد. لذا عاشورایمان مقام بالايی دارد. تاسوعای، عرفه و اربعین مان که خواهید دید روز دوشنبه ساعت ده صبح در تپه شهدای گمنام به همت همه مسئولین و مردم بزرگوارمان باشکوه تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد. آن مکان را هم سال هاست که انتخاب کرده ایم، چرا که مزار شهدای گمنام است، نام و نشان و کس و کاری ندارند. گفتیم که نزدیک ترین ها به امام حسین(ع)، کربلايی تر از همه، همین پنج شهید عزیز گمنام هستند. سال گذشته هم مردم ما با حضور خود درخشیدند.

حجت الاسلام امینی در ادامه با اشاره به شب یلدا گفتند: مایه خوشبختی است که شب یلدا که یکی از سنن دیرینه ما ایرانی ها و سنت بسیار پسندیده فرهنگ، ادب ،علم و حکمت و احترام به بزرگ ترها است در ماه صفر می باشد. چرا خوشبخت هستم. چون شب یلدا را قدیم ها در کنار بزرگ ترها برگزار می کردند. دور هم جمع می شدند. شعر حافظ می خواندند، از شاهنامه فردوسی قرائت می کردند، پذیرايی هم می کردند. اما این چند ساله به خاطر ماهواره ها سنت های ایرانی ما هم کم رنگ شده و این جا دوباره امام حسین(ع) به ما کمک می کند. ما در پناه روضه های حسینی که کانون خانواده هایمان را گرم نموده است در این دو ماهه دور هم جمع می شویم. همدیگر را می بینیم واحوال همدیگر را می پرسیم. ایشان ادامه دادند: خیلی جاها امام حسین(ع) از ما دستگیری کرده. یک جلوه اش نه دیماه سال نود و هشت می باشد که بعد ار هشت ماه آزار دادن نظام و مردم از طرف نااهلان با توصیفاتی که می دانید. به فضل پروردگار یک پس گردنی محکم از اباعبدالحسین (ع) خوردند و برای همیشه مفلوک و معدوم شدند. لذا روزنه دی را به احترام حفظ نظام و هم به احترام رهبر عزیزمان هم به احترام امام حسین(ع) در مسجدجامع با برگزاری مجلسی تعظیم می کنیم.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه دادند: اگر امروز هم میخواهیم در مسئله هسته ای به یک نقطه روشنی برسیم راهش راهش پيروي از امام حسین(ع) میباشد. بایدبا عزت و مقتدر و با استقامت باشيم.کما این که عزیزان هسته ای ما کاری را انجام داده اند و به تعبیر رهبر عزیزمان نه پیروزی بزرگ و نه شکست بزرگ.

حجت الاسلام امینی ادامه دادند: از جامعه مدرسین که تذکرات مشفقانه لازم را به هیئت مذاکره کننده داده اند و همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در نشست با وزیر امور خارجه تذکرات لازم را داده اند تشکر میکنیم. البته در این مسیر همه اعتماد ما به رهبر عزیز و هوشمندمان میباشد.ایشان ادامه دادند: در این مذاکرات اگر نقطه بردی داشته باشد از دو تا بیشتر نیست. یکی انسجام ملی و داخلی و دوم حفظ وجاهت بین المللی ایران که نشان داده شد کشور خشونت نیست و اهل گفتگو و مذاکره است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به روز ملی ایمنی در مقابل زلزله عنوان داشتند: من به نظام مهندسی شهرمان که نوپا میباشد عرض میکنم: از زبان بعضی متخصصین شنیده ایم که بعضی از این آپارتمان سازی ها که دارد در شهر انجام میشود ها خلاف استانداردهاي لازم نظام مهندسی و نظام کارشناسی ملی میباشد. من طلبه که در این امور تخصصی ندارم وقتی از پله های این چهار طبقه ها بالا می روم ستون بدنم می لرزد که نکند خدای نا کرده با یک زلزله چهار ریشتری فرو بریزد.

ما نمی خواهیم نظام مهندسی مان را متهم بکنیم اما میگوئیم نکند در این فوران آپارتمان سازی از حیث ایمنی غفلت بکنیم. به دوستان عزیزمان توصیه میکنیم برای اعتماد سازی در همین هفته که هفته آن هاست اطلاع رسانی کنند و مردم را در جریان بگذارند. از خودشان و از نهاد مربوطه شان دفاع کنند. این طلبه را هم در جریان بگذارند ممنون خواهیم شد.

حجت الاسلام امینی در پايان سخنان خود گفتند: نیروی انتظامی عزیز شهرستان ما و دادستان تلاش گر ما در این هفته تحت عنوان یک مانور آرام به چندین نقطه پر فساد و پر از نگرانی شهر به فضل خداوند حمله ور شدند و بخشی از ارازل و اوباش را دستگیر کردند.

من شهادت میدهم که اگر اشراف دادستان و نظارت مستقیم فرماندهی نیروی انتظامی نبود درست نتیجه گیری نمی شد. لذا وظیفه دیدیم و با مسئولان استانی هم تماس داشته و تشکر نموده ایم از تلاش آن ها و شب نخوابی ها و ایجاد امنیت بیشتر برای شهرستانمان.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.