• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
1

به بهانه چهلمین روز درگذشت بابا لطفی

  • کد خبر : 4725
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

بابا لطفی بسیجی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در سال 61 در عملیات والفجر مقدماتی 8 سال به اسارت رفت. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/اسفنديار صالحي پور: مشهدی رضا لطفی یا همان ” بابا لطفی ” که تمام بسیجیان دوران دفاع مقدس مسجدسلیمان با نام و خاطره این بزرگوار فقید آشنا هستند، بهانه […]

بابا لطفی بسیجی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در سال 61 در عملیات والفجر مقدماتی 8 سال به اسارت رفت.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/اسفنديار صالحي پور: مشهدی رضا لطفی یا همان ” بابا لطفی ” که تمام بسیجیان دوران دفاع مقدس مسجدسلیمان با نام و خاطره این بزرگوار فقید آشنا هستند، بهانه ای شد که یک بار دیگر به خودمان بگوییم آسایش امروز ما مدیون جانفشانی بابا لطفی هاست که برای ما و این خاک رنج اسارت و مشقت جهاد را برای خود به ارمغان آوردند.

به همین مناسبت پای صحبت غلامرضا سیاهپور ریاست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان نشستیم تا یاد پیر گردان حضرت سلمان مسجدسلیمان را زنده کنیم. سیاهپور بابا لطفی را این گونه معرفی کرد: بازنشته اداره فرهنگ و خادم مسجد امام حسین (ع) محله نفتون بود که حتی کهولت سن هم باعث نشد از مسجد فاصله بگیرید.

سیاهپور شاخصه اخلاقی مرحوم مشهدی رضا لطفی را صلوات معرفی کرد و به نقل از حاج محمد کمایی آزاده و هم بندی بابا لطفی در اردوگاه اسراء شرح داد: وقتی اسراء مورد هجمه آزار و شکنجه بعثی ها قرار می گرفتند و رمق برای بچه های اسیر باقی نمی ماند این صدای صلوات فرستادن بابا لطفی بود که همیشه برای رزمنده های اسیر تجدید روحیه بود، گذشت و ایثار را در شرایط سخت اسارت همیشه مثل یک پدر واقعی برای اسراء از خود نشان می داد.

وی یاد آور شد که صلیب سرخ در هر ماه مقدار کمی پول برای خرید تیغ جهت اصلاح صورت که اجباری بود به اسراء می دادند و بابا لطفی همیشه از تیغ های قدیمی خود چندین بار استفاده می کرد و پول ماهانه خود را صرف خرید شکلات برای بچه ها می کرد و شب های جمعه داخل اردوگاه بین بچه ها توزیع می کرد و معمولاً کمتر خرج خودش می نمود. زنده یاد مشهدی رضا لطفی معروف به بابا لطفی اهل نماز شب بود و همیشه اسرا را برای نماز شب سفارش می کرد.

سیاهپور که خود از رزمندگان گردان حضرت سلمان مسجدسلیمان در جنگ تحمیلی بود به ذکر آخرین دیدارش با مرحوم بابا لطفی اشاره کرد و عنوان نمود: ایشان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بودند که من به اتفاق یکی از دوستان و هم رزمانش به ملاقات وی رفتیم که حال مساعدی هم نداشت و چشم هایش بسته بود ولی هوشیاري نسبی داشت. وقتی صدایش کردم با صدای خش دار و ناله ما را به فرستادن صلوات و اطاعت از ولی فقیه نصیحت کردند.

ریاست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان تأکید کرد: امثال بابا لطفی از مواریث فرهنگی و ارزشی دفاع مقدس و انقلاب کشورمان هستند که هیچ گاه نباید بابا لطفی ها را فراموش کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. خدا رحمتش كند انسان مؤمن و بزرگوارى بود جايش خاليست

  2. سخنان این عارف بی ادعا سفارش به اطاعت از ولایت فقیه وذکر صلوات بود مسئولین کمی در این جملات عارفانه تفکر کنند……روحش شاد

  3. خداوند روح بابا لطفی را قرین رحمت کند ، ایشان فردی ساده زیست و با ایمان بودن واقعا مرد جهاد و خدا بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.