• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
1

برگزاری مراسم افتتاحییه هفته پژوهش در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان

  • کد خبر : 4619
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش،حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با برگزاری مراسم افتتاحییه هفته پژوهش، رسماً ویژه برنامه های خود را آغاز کرد. در اين مراسم، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان و دکتر علیرضا زراسوندی معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران به عنوان سخنرانان ویژه به سخنرانی پرداختند. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش،حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با برگزاری مراسم افتتاحییه هفته پژوهش، رسماً ویژه برنامه های خود را آغاز کرد. در اين مراسم، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان و دکتر علیرضا زراسوندی معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران به عنوان سخنرانان ویژه به سخنرانی پرداختند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتدا امام جمعه مسجدسلیمان ضمن تبریک هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در هفته تولید علم و پژوهش یادی می کنم از همه محققان و افتخار آفرنیان عرصه علمی کشور، مثل پرفسور حسابی که یکی از مباهات ایران اسلامی در حوزه علم در سطح بین الملل می باشد.

مسئول حوزه های علمیه مسجدسلیمان در بخشی دیگر از صحبت هاي خود گفتند: هر چند که در حوزه علم از سند چشم انداز جلوتر هستیم اما متأسفانه در خصوص اقتصاد و اخلاق نتوانسته ایم به پیش بینی انجام شده در این سند برسیم. به طوری که بسیاری از مردم با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند و بیکاری و گرانی در جامعه باعث ایجاد فشارهای اقتصادی به مردم شده است.

حجه الاسلام امینی گفت پژوهش شجاعت می خواهد و بدون جدیت نمی توان وارد این مقوله شد، رعایت اخلاق در همه حوزه های ضروری است، متأسفانه در برخی از آثار تحقیقاتی و پژوهشی امانت داری و جنبه های دیگر اخلاقی رعایت نمی شود و گروهی با سرقت ادبی از اخلاقیات فاصله گرفته اند لذا شایسته است در دو حوزه اخلاق و پژوهش نظریه پردازی صورت گیرد و لازم است بین این حوزه تعامل ایجاد شود. حجت الاسلام امینی در بخشی دیگر از صحبت خود به مسئله کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: خطر جدی برای ۴۰ ساله آینده کشور کاهش جمعیت و بالا رفتن متوسط سن مردم است که این کشور را به کشوری سالمند تبدیل می کنند لذا شایسته است پژوهش گران و دانشگاهیان کشور در برنامه ای منظم، عواقب این چنین شرایط را به مردم بازگو کنند و مسئولین با مهار مشکلات اقتصادی و معیشتی شرایط را برای جلوگیری از کاهش جمعیت فراهم کنند چرا که در غیر اینصورت می توانند تبعات سنگینی در حوزه های مذهبی و سیاسی داشته باشد.

سخنران دوم این مراسم علیرضا زراسوندی استاد تمام و معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز بود که به مناسبت هفته پژوهش گفت: پژوهش و فناوری به یک هفته اختصاص ندارد این هفته فرصتی است برای نمایش اقدامات و پیشرفت های علمی و لذا پژوهش قایل به زمان و مکان خاصی نیست و همین موضوع رمز موفقیت جوامع پیشرفته است.

علیرضا زراسوندی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و پژوهش، تجاری سازی علم است چرا که امروزه در صورت ورود به این موضوع می توانیم به خودکفایی برسیم و دشمنان ما امروز از همین موضوع واهمه دارند . وي گفت: آمار و ارقام ارایه شده از سوی مجامع بین المللی نشان می دهد ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری پیشرفتهای بسیار خوبی کرده و واقعیت هم همین است چرا که طبق آماررسمی از سایت های معتبر در حال حاضر در حوزه علم کشوره هایی را پشت سر گذاشته ایم که در گذشته رسیدن به این کشورها غیر ممکن بود اما آن چیزی که مهم است نگه داشتن این جایگاه علمی می باشد که وظیفه محققان و پژوهشگران را سنگین تر می کند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ایران اسلامی هم اینک در بسیاری از حوزه های علمی جزء ۲۰ کشور مهم دنیا می باشد و کشور پرافتخار ایران امروزه نگینی است بر تارک علمی خاورمیانه، محققان و پژوهشگران ما با امید به آینده ای بهتر باید قله های علمی را یکی پس دیگری فتح کنند و با رعایت اخلاق پسندیده در تحقیق نباید اجازه دهند یأس و نا امیدی در افکار آن ها رسوخ پیدا کند.

لازم بذکر است پیش از سخنرانی های ارایه شده، مسعود شهبازی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در سخنانی ضمن خیر مقدم حضور کلیه حضار به ویژه دو سخنران ویژه مراسم، یاد و خاطره شهدای علمی کشور را گرامی و آغاز هفته پژوهش را تبرک عرض کرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.