• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

برگزاری نشست تبیینی – توجیهی با موضوع  چگونگی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات محرم و صفر+ تصاویر

  • کد خبر : 46032
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
برگزاری نشست تبیینی – توجیهی با موضوع  چگونگی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات محرم و صفر+ تصاویر

حجت الاسلام امینی: فلسفه عزاداری حفظ روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با باطل است حجت الاسلام قندعلی: با هم افزایی و مشارکت نیروهای انتظامی و بهداشتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری گام برخواهیم داشت. مهدی پور رئیس هیئات مذهبی خوزستان: هیئات مذهبی امسال نیز نشان خواهند داد همچون گذشته در همه موارد عاقلانه، دلسوزانه […]

حجت الاسلام امینی: فلسفه عزاداری حفظ روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با باطل است

حجت الاسلام قندعلی: با هم افزایی و مشارکت نیروهای انتظامی و بهداشتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری گام برخواهیم داشت.

مهدی پور رئیس هیئات مذهبی خوزستان: هیئات مذهبی امسال نیز نشان خواهند داد همچون گذشته در همه موارد عاقلانه، دلسوزانه و با تدبیر عمل خواهند کرد

رویش زاگرس: نشست تبیینی – توجیهی با حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، حجت الاسلام قندعلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، حیدر مهدی پور رئیس هیئات مذهبی استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان، به همراه مسئولین هیئات مذهبی شهرستان، مداحان، خادمان حسینی و اعضای شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان، کارشناسان مرکز بهداشت محیط شهرستان مسجدسلیمان با موضوع  چگونگی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات محرم و صفر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام امینی در سخنانی با بیان این که نفس عزاداری های ماه محرم و صفر دفع بلا می کند گفت: فلسفه عزاداری حفظ روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با باطل است و امسال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی این محرم را مبتنی بر دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت برای کاهش خطرات ناشی از انتقال بیماری کرونا برگزار خواهیم کرد. وی ادامه داد: اگر چه برگزاری عزاداری یک اصل است اما قرار نیست در مراسم امام حسین(ع)هنجارشکنی شود یا باعث آزار مردم گردد چرا که اسلام دین خرد، عقل و علم است نه دین افراط و تفریط  پس گوش به فرمان ستاد مدیریت کرونا هستیم و هرگونه دستور دهند آن گونه عمل خواهیم کرد…

رئیس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: محرم و صفر باید خروجی داشته باشند. خروجی این دو ماه یعنی نجات خلق، نجات فقرا و مردم، خروجی یعنی این که چرا با وجود کارخانه سیمان، نیروگاه و سد مسجدسلیمان، شرکت نفت، پتروشیمی، و وجود پیمانکاران بزرگ این همه وقف، خمس و حضور خیرین در شهر کم رنگ است!

امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تأثیرات محرم و صفر باید دیده شود. اگر محرم و صفر جواب داده باشد بعضی از شوراهای شهر در بعضی ادوار  نمی روند شهرداری را انتخاب ‌کنند که اوین رفته باشد یا شورای دیگر در اولین انتخاب شان یک دزد زندان رفته و محکوم قطعی دادگاه انقلاب را به عنوان شهردار مرکز انتخاب ‌کنند! این یعنی محرم و صفر جواب نداده است. جواب نداده است که بعضی آقایان چندین ماه شهر را به بازی می گیرند و شهر را دو قطبی می‌کنند و همین کارها و حرف هاست که باعث ناامیدی و بدبینی میان مردم می‌شود…

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان نیز ضمن تقدیر از زحمات مسئولین هیئات مذهبی، مراسمات امسال را متفاوت تر از سال های گذشته عنوان کرد و افزود: خدمت در دستگاه سید الشهدا (ع) توفیقی ویژه است که خداوند به بندگان برگزیده اش عطا می کند و وجود بیماری کرونا فرصتی مناسب برای دقت هر چه بیشتر در عالم هستی خواهد بود که این بندگان برگزیده و عزادار حسینی قدر فرصت ها را برای ایجاد تحول متعالی در نظام فکری خود و دیگران با تاسی از ناحیه مقدس سید الشهداء خواهند دانست.
قندعلی افزود: ان شاء الله با مدیریت شایسته مدیران هییات با نظم بخشی و ایجاد محتوای فاخر شاهد برپایی باشکوه مجالس محرم و صفر باشیم. قندعلی خاطر نشان کرد: با هم افزایی و مشارکت نیروهای انتظامی و بهداشتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری گام برخواهیم داشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد امسال هیئات مذهبی در برنامه مواسات و فعالیت های اجتماعی و محرومیت زدایی کارهای بزرگ و صحنه های فراموش نشدنی را را رقم زدند و امیدواریم این رویه در ایام محرم شتاب مضاعفی به خود گیرد.
وی در پایان افزود: تمهیدات لازم برای ثبت نام هییات در سامانه ی مرکزی بیرق اندیشیده شده است و ان شاء الله امسال محرمی متفاوت و با شور و شعور حسینی مجالسی ور نهایت نظم و دقت بر پا خواهیم کرد.

حیدر مهدی پور رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان مسحدسلیمان و استان خوزستان نیز در سخنانی گفت: تمام تلاش خود را برای سلامتی مردم به کار می گیریم چرا که سفارش های رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری آئین های عزاداری در محرم امسال با پیروی از نظرها و تصمیم های ستاد ملی مبارزه با کرونا حجت را بر همگان تمام کرده است.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی امسال نیز نشان خواهند داد همچون گذشته در همه موارد عاقلانه، دلسوزانه و با تدبیر عمل خواهند کرد و همان گونه که ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید دارند نمی خواهیم حتی یک نفر از عزاداران دچار تب شود … به همین دلیل بیش از گذشته مدیران هیئات شهرستان در حفظ سلامت مردم تلاش خواهند کرد چرا که حفظ جان تک تک مردم روستاها و شهرستان اولویت اصلی هیئت ها در برگزاری مجالس محرم خواهد بود. مهدی پور در پایان سخنان خود گفت: بی تردید شورای هیئات مذهبی به عنوان مجری سیاست های کلی سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی کامل خود را برای ساماندهی، سازماندهی و نظارت کامل اعلام می کند تا محرمی داشته باشیم که الگویی ماندگار و حماسی در تاریخ باشد.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا، هیئت ها می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد بنابراین اجرای مطلوب دستورالعمل بهداشت محیط در مراسم عزاداری محرم، صفر و اربعین بسیار ضروری است. وی ادامه داد: بنابر تمهیدات بهداشتی، شستشو و گندزدایی اماکن همچنین دفع پسماند به صورت بهداشتی جمع آوری،  از نکاتی مهمی است که به بهداشت محیط کمک زیادی می کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.