• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
1

باز گشایی بانک ها پس از چند روز تعطیلی آن هم برای ساعاتی معدود، نقض کننده آشکار فاصله اجتماعی است

  • کد خبر : 44754
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ محمدرضا کرمزاده: به نظر می رسد برخی تصمیماتی که در ستاد کرونا استان اتخاذ می شود کارشناسی شده نمی باشند. بازگشایی بانک ها آن هم برای ساعاتی معدود پس از چند روز تعطیلی موجب چنان ازدحام جمعیتی در بانک ها شد که انتهای ارباب رجوع بانک ها به خیابان ها و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ محمدرضا کرمزاده: به نظر می رسد برخی تصمیماتی که در ستاد کرونا استان اتخاذ می شود کارشناسی شده نمی باشند. بازگشایی بانک ها آن هم برای ساعاتی معدود پس از چند روز تعطیلی موجب چنان ازدحام جمعیتی در بانک ها شد که انتهای ارباب رجوع بانک ها به خیابان ها و پشت درب های بانک ها کشیده شد.

برخی مواقع به واسطه تصمیمات ناپخته و کارشناسی نشده ای، جامعه گرفتار مشکلاتی می شود و با دست خود بستری برای تباهی همه زحمات شبانه روزی که در آن مسیر صورت گرفته را فراهم می کنیم. از یک طرف شعار و توصیه فاصله اجتماعی سر داده می شود و بر رعایت آن تاکید و اصرار داریم از طرف دیگر با ارائه برخی طرح ها مردم را وادار به نقض اشکار می کنیم.

امروز در خیابان ها جایی برای پارک ماشین ها نبود، امروز مطابق دستور استاندار محترم بانک ها پس از چند روزی تعطیلی برای خدمت رسانی درب ها ی بسته را به روی ارباب رجوع خود باز کردند. سالن های بانک ها مملو از جمعیت با سنین مختلف شده بود، جای سوزن انداختن نبود آن قدر مراجعه کننده بود که انتهای صفوف به هم فشرده آنان تا بیرون از بانک ها کشیده شده بود. در شهرستان مسجدسلیمان و بدون شک اکثر شهرستان های استان به همین روال بوده است، سالن بانک سپه افراد اگر روی هم چیده هم می شدند باز فضای موجود جواب گو نبود، جلوی بانک رفاه بیش از صد نفر از سالمندان عصا به دست از چندین ساعت قبل درب بانک بهم تنیده شده بودند این صفوف را می توان مقدمه و به اسقبال مبتلا شدن به کرونا و در نهایت مرگ نامید. جناب آقای استاندار و بیشتر آقایانی که پز مشاوران کار کشته جناب استاندار را می دهید این نوع تصمیمات تمام زحماتی که در مسیر کاهش مبتلایان کشیده می شود، تمام حبس و قرنطینه ای که مردم تحمل و حوصله خانواده ها را طاق کرده است را به باد فنا می دهد! شاید در پاسخ بفرمایید مردم رعایت نمی کنند! بله شما درست می فرمایید مردم که متاسفانه رعایت نمی کنند اما چرا امثال شما باید مقرارتی اتخاذ کنید که شرایط را بحرانی تر نماید!
امروز اگر به سطح خیابان ها بیامدید و به یکی از بانک ها مراجعه ای داشته بودید بسیار متاثر می شدید. امروز مردم اکثر بدون داشتن ملزوماتی مانند ماسک. دستکش… بدون رعایت فاصله اجتماعی بی محابا در هم تنیده شده بودند. جناب استاندار دستور بازگشایی بانک ها را دادید بسیار کار بجایی بود اما کاهش ساعات کاری آن ها بسیار ناپخته و نابجا بود، ارباب رجوع که بجای خود، کارمندان از ازدحام جمعیت به ستوه آمده بودند و حتی نفس کشیدن برای آن ها سخت شده بود، باید بپذیریم گاهی برخی تصمیم گیرندگان چون بیشترین وقت مبارک خود را پشت میزهای خدمت هستند و بعضاً هم ممکن است اوضاع مردم را از پشت شیشه های دودی و با ماشین های آنچنانی ببینند و خودشان کمتر فرصت حضور در این چنین اماکنی را داشته باشند طبیعتاً متوجه تبعات این دست خورده تصمیمات و فرمایشات نمی شوند البته به شخصه از زحمات جناب استاندار محبوب استان مان ممنون بوده و هرگز صحنه ای که پس از زلزله با آن حالت بیماری و پس از عمل جراحی خود را به شهرمان رسانده بود را فراموش نمی کنم از باب وظیفه مطرح شد تا انشالله در تصمیمات بعدی دقت نظر بیشتری بشود و الا همچنان شاهد شیوع بیشتر بیماران کرونایی در سطح استان مان خواهیم بود. به امید روزهای خوب برای همه…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=44754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.