• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 0
1

میم مثل “مدرسه” مثل “محرومیت”/ مدارس محروم اندیکا از کتابخانه بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 4101
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸

مدارس محروم اندیکا از کتابخانه بهره‌مند شدند/ برخی کلاس ها حتی لامپ ندارند/ البته نداشتن کتابخانه بخشی از محرومیت این دانش آموزان بود در بعضی از کلاس‌ها حتی یک لامپ هم وجود ندارد. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  45 مدرسه محروم اندیکا به کمک خیرین از کتابخانه بهره‌مند شدند اما همچنان شاهد محرومیت‌های بسیاری در این […]

مدارس محروم اندیکا از کتابخانه بهره‌مند شدند/ برخی کلاس ها حتی لامپ ندارند/ البته نداشتن کتابخانه بخشی از محرومیت این دانش آموزان بود در بعضی از کلاس‌ها حتی یک لامپ هم وجود ندارد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  45 مدرسه محروم اندیکا به کمک خیرین از کتابخانه بهره‌مند شدند اما همچنان شاهد محرومیت‌های بسیاری در این مدارس هستیم که کمک خیرین را می‌طلبد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از شوشان، محرومیت در مدارس روستایی همیشه موج می‌زند و دانش آموزان این مدارس از کمترین امکانات برای درس خواندن محروم هستند در پایان هر سال تحصیلی وعده بهتر شدن شرایط در سال بعد داده می‌شود اما مهر ماه می‌آید و باز هم وعده و وعیدهای داده شده رنگ و بوی نو شدن به‌خود نگرفته‌اند و آماده شروع سال جدید نیستند.

امسال هم برخی کلاس‌های درس باید مانند سال گذشته زیر شاخ و برگ درختان نخل برگزار شوند و در برخی مدارس هم چیزی نمانده تا سقف کلاس‌ها به‌طور کامل فرو بریزد. اما در این میان هستند انسان‌های خیری که نیم نگاهی به این دانش آموزان دارند و نگران آینده آن‌ها هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تعدادی خیر اشاره کرد که ساخت ۴۵ کتابخانه را در مدارس روستایی شهرستان اندیکا به عهده گرفتند که شاید کودکان این مدارس در آینده بتوانند خدمتی به جامعه کنند.

در مدرسه راهنمایی روستای محروم قلعه زراس مراسم اختتامیه ساخت این ۴۵ کتابخانه با حضور مسئولین استانی و شهرستان‌های اندیکا و لالی و مسجدسلیمان در مدرسه راهنمایی روستای محروم قلعه زراس برگزار شد. قلعه زراس روستایی باستانی است که دارای یک قلعه با قدمت ۱۰۰ ساله واقع در بخش مرکزی شهرستان اندیکا است.

ایجاد این ۴۵ کتابخانه با دریافت کمک‌های خیرین انجام شد که از تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۲ کار را شروع و در عرض کمتر از یک ماه موفق به تجهیز تعداد ۴۵ مدرسه به یک کمد کتابخانه با تعداد بین ۱۵۰ تا ۲۷۰ جلد کتاب برای هر مدرسه روستایی شدیم. جمعاً مبلغ ۳۵ میلیون تاکنون توسط خیرین به صورت نقدی برای خرید کمد و کتاب و پروژکتورکمک شده است.

البته نداشتن کتابخانه بخشی از محرومیت این دانش آموزان بود در بعضی از کلاس‌های این دانش آموزان حتی یک لامپ هم وجود ندارد و تا عصر در تاریکی درس می‌خوانند. هیچ وسیله گرمایشی در این مدارس وجود ندارد و و بخاری‌های نفتی غیر استاندارد دو سال است جمع آوری شده است و احتمالاً به زودی کمد‌ها و کتابخانه‌ها به عنوان هیزم گرم کننده کلاس خواهند شد.

بیایید با به ارمغان آوردن گرما و روشنایی برای این کودکان معصوم دست آن‌ها را در ساختن آینده‌ای روشن بگیریم زیرا شرایط موجود میل دانش آموزان به درس خواندن و خلاقیت آن‌ها را از بین می‌برد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.