• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
2

با حضور جمعی از مسئولان کشوری،استانی و شهرستانی
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با محوریت زلزله مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 40795
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

آیت الله جزایری: مسجدسلیمان شهر گرفتاری ست که علاوه بر زلزله و سیل خطر انفجار گازهای زیر زمینی نیز برای این شهر وجود دارد. حجت الاسلام امینی: تمام کشور را نگاه کنید گرفتارتر از این شهر پیدا نخواهد شد علی عسگر ظاهری: ۲۰ سال است که مسئولان برای جابجایی مناطق آلوده مسجدسلیمان امروز و فردا […]

آیت الله جزایری: مسجدسلیمان شهر گرفتاری ست که علاوه بر زلزله و سیل خطر انفجار گازهای زیر زمینی نیز برای این شهر وجود دارد.

حجت الاسلام امینی: تمام کشور را نگاه کنید گرفتارتر از این شهر پیدا نخواهد شد

علی عسگر ظاهری: ۲۰ سال است که مسئولان برای جابجایی مناطق آلوده مسجدسلیمان امروز و فردا می کنند،

استاندار خوزستان:  سال گذشته مجوز ساخت در مناطقی که در گذشته اجازه ساخت و ساز نبود را صادر کردیم منوط بر نظارت دقیق شهرداری

فرماندار مسجدسلیمان: حضور مسئولان مرحمی ست بر زخم های مردم زجر کشیده مسجدسلیمان

محمد مخبر دزفولی: با توجه به وضعیت بیکاری در این منطقه، تا پایان سال جاری یک هزار طرح اشتغال زایی خانگی در این شهرستان اجرایی می‌شود/ توزیع ۲ هزار بسته کالای اساسی بین مردم زلزله زده شهرستان مسجدسلیمان

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی: مردم مسجدسلیمان نیازمند حمایت و کمک دولت و تصمیم گیران هستند که در این بین باید تمامی دست اندرکاران به وظایف خود عمل کنند

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با حضور آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مازیار حسینی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، منصور نویریان معاونت مهندسی و توسعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و محمد تقی کاظمی عضو شورای مقررات ملی ساختمان، جمعی از مدیران کل، حجتی نیا فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان ضمن بازدید از مناطق زلزله زده جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با محوریت زلزله مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان و امام جمعه سابق اهواز با بیان این که حوادثی همچون سیل و زلزله آزمون الهی ست گفت: مسجدسلیمان شهر گرفتاری ست که علاوه بر زلزله و سیل خطر انفجار گازهای زیر زمینی نیز برای این شهر وجود دارد. وی از مسئولان خواست با نگاه ویژه و ملی به مشکلات این شهرستان به صورت ویژه رسیدگی شود…

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان نیز گفت: مسجدسلیمان شهر هزار گره است تمام کشور را نگاه کنید گرفتارتر از این شهر پیدا نخواهد شد. وی گفت: باید یک فرآیند قانونمند در یک بازه زمانی خاص پیش بیاید و همان گونه که نقاط مختلف کشور پیشرفت هایی داشته است مسجدسلیمان نیز کمی به شهرهای دیگر نزدیک شود. امینی ادامه داد: واقعیت این است بی جهت اسم شهرستان را بر روی اینجا گذاشته اند و امیدواریم این جلسات نتیجه ای محسوس برای مردم به همراه داشته باشد.

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ سال است که مسئولان برای جابجایی مناطق آلوده امروز و فردا می کنند، شهر مخروبه شده است و اعتماد مردم دارد به مسئولان کمرنگ می شود. وی گفت: با پیگیری هایی که از مرکز انجام دادیم ابتدا آقای نجار معاون محترم وزیر کشور به شهرستان آمدند و گزارش های لازم را تهیه و امروز نیز دکتر مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به همراه تعدادی از معاونان وزرای مختلف به شهرستان امدند تا از نزدیک مشکلات این شهر را مشاهده و تصمیمات لازم برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ شود. همچنین به زودی معاون پارلمانی ردپئیس جمهور برای ارائه گزارش به ایشان وارد مسجدسلیمان خواهند شد و پس از آن وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نیز به شهرستان خواهند آمد تا از نزدیک میزان خسارات وارده در حوزه های کاری خود را برآورد و برای حل آن چاره اندیشی کنند. وی گفت: در زلزله اخیر تعدادی از ادارات شهرستان مثل: اداره تامین اجتماعی، تعاون، ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و… تخریب و حدود  ۹ هزار نفر نیز به بنیاد مسکن مراجعه و اعلام خسارت کرده اند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جابجایی مناطق آلوده معضلی شده است و پس از ۲۰ سال تنها ۵۰۰ خانه جابجا شده اند ظاهری ادامه داد: مردم به نظام شان پایبند هستند اما باید پذیرفت با گذشت ۴۰ سال از انقلاب کسی برای حل مشکلات مردم پای کار نیامده است. نماینده مردم مسجدسلیمان گفت: منتظر گزارش نهایی بنیاد مسکن از میزان خسارات و تعداد آسیب دیدگان هستیم تا بتوانیم پس از تصویب در هیئت دولت ادامه کار را انجام دهیم… ظاهری با تقدیر از ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: از ابتدای این حادثه به صورت شبانه روز ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال تلاش بوده اند همچنین نیروهای نظامی و انتظامی که به خوبی امنیت پس از حادثه را تامین کرده اند که از همه این عزیزان تشکر و سپاسگزاری می نمایم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در سخنانی با بیان این مطلب که سال گذشته مجوز ساخت و ساز در مناطقی که در گذشته به دلایل مختلف از جمله حرائم چاهها داده نمی شد را صادر کردیمو امروز نیز مجدداً به شهرداری تاکید می کنیم که برای مردم در این مناطق مجوزات ساخت و ساز را صادر کنند اما باید بر این ساخت و سازها نظارت و استانداردهای لازم در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان نیز اظهار کرد: حضور شما مسئولان مرحمی ست بر زخم های مردم زجر کشیده مسجدسلیمان. وی ضمن  ارائه گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: دغدغه اصلی مردم و مسئولان بافت فرسوده و مناطق آلوده شهرستان مسجدسلیمان است. فقر در این شهر بیداد می کند و حتماً باید با یک عزم ملی مشکلات عدیده این شهر مرتفع شوند. حجتی نیا ادامه داد: همه مسئولان شهرستان از جمله بنده، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم همدل و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پای کار هستیم و به مردم قول می دهیم ؟آنان را تنها نخواهیم گذاشت و قطعاً در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز گفت: توزیع ۲ هزار بسته کالای اساسی بین مردم زلزله زده شهرستان مسجدسلیمان از امروز آغاز شد. محمد مخبر دزفولی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به نیاز مردم آسیب دیده شهرستان مسجدسلیمان توزیع ۲ هزار بسته کالاهای اساسی خانگی را بین آسیب دیدگان این شهرستان آغاز کرده است. وی افزود: این کالاهای اساسی شامل ۱۲ هزار قلم کالا است که بین مردم زلزله زده بر اساس اسامی که به ما اعلام شده در حال توزیع است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: همچنین سه هزار بسته نوشت افزار نیز ابتدای مهرماه بین دانش آموزان این منطقه توزیع می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری در این منطقه، تا پایان سال جاری یک هزار طرح اشتغال زایی خانگی در این شهرستان اجرایی می‌شود که این طرح‌ها برای دو هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند. مخبر تصریح کرد: یک هزار و یکصد میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌های اشتغال زا اختصاص یافته است.

مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: با بازدیدهایی که از استان و منطقه مسجدسلیمان داشتیم، به نظر می رسد انجام سه کار در استان باید در اولویت قرار بگیرد. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اولین اقدام را رفع محدودیت‌های نابجا در ساخت و ساز عنوان کرد و توضیح داد: محدودیت‌های نابجایی که گذاشته شده موجب شده‌اند تا عده‌ای به صورت غیر قانونی ساخت و ساز انجام دهند و این اولین مساله‌ای است که باید در مورد آن پیگیری جدی کرد. وی افزود: به عنوان نمونه ساخت و ساز در جوار چاه‌های نفت مسائلی را ایجاد کرده است که آن‌ها را باید در نظر بگیریم. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که نبود نظارت و کنترل بر ساخت و ساز مشکلات حال حاضر را در مسجدسلیمان به وجود آورده است، حواستار رفع محدودیت‌های نابجا و ارائه نظارت، کنترل بر ساخت و ساز های آتی شد.

حسینی گام دوم را جابجایی برخی از محلات در مناطق پرخطر عنوان کرد و یادآور شد: در زلزله اخیر بر مبنای آنچه که شبکه شتاب نگاری مرکز تحقیقات ثبت کرده است، ۲۵ سانتی متر بر مجذور ثانیه بوده است و این یعنی حداقل ۱۰ برابر شتاب فوق را باید ساختمان‌ها تحمل می‌کردند که این اتفاق رخ نداد. این حاکی از این مطلب است که وضعیت فرسودگی در مسجد سلیمان در حال بحرانی قرار دارد.وی تصریح کرد: مردم مسجد سلیمان نیازمند حمایت و کمک دولت و تصمیم گیران هستند که در این بین باید تمامی دست اندرکاران به وظایف خود عمل کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان ملی زمین و مسکن، بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن در بافت‌های فرسوده‌ای همچون چابهار و زاهدان به امضا رسیده است که الگوی بسیار خوب و مناسبی برای باززنده سازی آن مناطق به شمار می‌رود، خواستار امضای تفاهمنامه چهارجانبه‌ای برای تسهیل بازسازی در مناطق زلزله زده مسجد سلیمان وبرای مردمی شد که توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند.

وی با اعلام این مطلب که امضای این تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام می تواند مشکل اساسی شهر را حل کند، افزود: در این کار می توان از توان متخصصان داخلی بهره برد. حسینی گام سوم را تشکیل تیم فنی برای ترمیم ساختمان‌های آسیب دیده عنوان و بر جابجایی برخی از محلات تاکید کرد. وی همچنین اعلام کرد: در صورت برداشتن محدودیت‌ها، آسیب‌های لرزه‌ای ۳۰ درصد بهسازی می‌شوند و می‌توانیم ظرفیت باقیمانده مسکن مهر را به این بخش از ساخت و ساز در مسجدسلیمان اختصاص دهیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.