• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11774اخبار امروز : 0
2

حجت الاسلام حجتی نیا:
مسجدسلیمان وضعیت بحرانی و شکننده ای دارد زیرا این شهرستان دارای بافت بسیار فرسوده و غیر متعارف می باشد/ مسئولان کشوری باید به داد مردم برسند

  • کد خبر : 40785
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان با حضور دکتر اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری  اظهار داشت : بعد از این که زلزله ۵/۷ ریشتری در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان با حضور دکتر اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری  اظهار داشت : بعد از این که زلزله ۵/۷ ریشتری در شهرستان مسجدسلیمان با مرکزیت شهر بخش گلگیر به وقوع پیوست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بصورت فوری تشکیل جلسه داد و تمهیدات لازم اندیشیده شد و با حضور به موقع ادارت خدمات رسان در صحنه به خوبی توانستند بحران را مدیریت نمایند.

حجتی نیا با بیان این که در زمینه، زیرساخت هایی که آسیب دیدند همه دستگاهها و ارگان های شهرستانی و استانی به صورت شبانه روزی همکاری لازم را داشتند افزود: شهرستان در حال حاضر وضعیت بحرانی و شکننده ای دارد زیرا این شهرستان دارای بافت بسیار فرسوده و غیر متعارف می باشد.

وی گفت: وزارت نفت در سال ۸۴ با مطالعاتی که در سطح شهرستان انجام داد بعضی از مناطق را غیر قابل سکونت تشخیص داد و با تخصیص اعتباری قابل توجه مقرر شد ۵ هزار خانوار از این مناطق آلوده جا به جا شوند که این اعتبار به طور صحیح مدیریت نشد و تنها ۱۲۰۰ خانوار جابجا شدند و باقی از ۸۴تاکنون بلاتکلیف هستند. سرپرست فرمانداری با بیان این که توسعه نیافتگی مناطق آلوده به نفت وگاز بدلیل عدم اجازه شهرداری جهت تعمییر و بهسازی منازل دراین مناطق آلود می باشد.

حجت الاسلام حیدرحجتی نیا بااشاره به این که، برای حل مشکلات شهرستان باید عزمی ملی ایجاد شود اظهاداشت:طبق آمار بنیاد مسکن تاکنون ۹ هزار خانوار در شهر مسجدسلیمان و روستاهای توابع به این اداره جهت ارزیابی منازل آسیب دیده خود مراجعه نمودند.

وی تصریح کرد: مسجدسلیمان دین بزرگی را در همه زمینه ها به گردن ایران عزیز دارد، امروز زیرساخت های ایران اسلامی مدیون شهر مسجدسلیمان است . مسجدسلیمانی که در جنگ تحمیلی بیش از هزار شهید و جانباز تقدیم ایران اسلامی کرده است شایسته نیست که اکنون آمار بیکاری جوانان آن بیش از ۴۶% باشد بر همین اساس استدعا دارم معاون محترم وزیر با تدوین و ارائه گزارش جامعی از مشکلات مسجدسلیمان صدا و خواست های عمومی مردم این شهر را به گوش مسئولین کشوری برساند.

سرپرست فرمانداری درپایان سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات و معضلات اساسی شهرستان که از خواست های عمومی مردم و مسئولین شهرستان میباشند را بیان نمود:

۱_تعیین تکلیف مناطق آلوده به نفت وگاز و همچنین منازل واقع در بافت های فرسوده و ناکارآمدباتوجه به اینکه بیش از ۶۰درصد شهرمسجدسلیمان را بافت های ناکارآمد و فرسوده تشکیل میدهند

۲_تعیین تکلیف نهایی جاده مهم و حساس (مسجدسلیمان_اهواز)باتوجه به اینکه جاده مواصلاتی فعلی جاده ای خطرناک و بحرانی میباشد

۳_سیستم فاضلاب شهرستان بدلیل قدیمی بودن و فرسودگی شهرستان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است و لزوم تسریع در پروژه فاضلاب از ضروریات در این شهرستان است.

۴_تعیین تکلیف نهایی زمین های پلاک ۱ درشهرستان باتوجه به اینکه زمین مناسب در سطح شهرستان جهت ساخت و ساز وجودندارد و این یکی دیگر از معضلات و مشکلات مردم و مسئولین شهرستان می باشد.

۵_عدم وجود مکان مناسبی جهت ستاداسکان اضطراری در شهرستان و همچنین نبود ماشین آلات ودستگاهای لازم جهت بحرانها باتوجه به زلزله خیز بودن شهرستان.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.