• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

علی عسگر ظاهری:
لازمه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این است که اختیارات به استانداران داده شود/ در حال حاضر نمی‌دانیم متولی اشتغال در جامعه چه کسی است؟!

  • کد خبر : 37635
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۲۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این است که اختیارات به استانداران داده و سپس منابع مورد نیاز تامین شود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان ، ظاهری اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در کشور صورت گرفته، تصویب سیاست‌های کلی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این است که اختیارات به استانداران داده و سپس منابع مورد نیاز تامین شود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان ، ظاهری اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در کشور صورت گرفته، تصویب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، تمامی نگرانی‌های مقام معظم رهبری در این سیاست گذاری طراحی، پی‌ریزی و مصوب شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بند ۲۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دولت مکلف شده با بسیج امکانات، بستری را برای اجرای این سیاست‌ها در جامعه فراهم کند، گفت: اگر قرار است با ایجاد این بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها ایجاد شود، همان‌گونه که در بند ۳ تاکید شده و اگر قرار است فرصتی ایجاد شود تا جوانان توانمند و بستر اشتغال محیا شود و همچنین بتوانیم از داشته‌های معدنی و گردشگری استفاده کنیم، لازمه آن اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که لازمه اجرای قانون این است که اختیارات به استانداران داده و سپس منابع مورد نیاز تامین شود، ادامه داد: استانداران استان‌ها در سراسر کشور به چه میزان اختیار دارند، زمانی‌که اعتبارات بودجه‌ به پیشنهاد دولت ۶۵ درصد به‌صورت متمرکز و حداکثر ۳۵ درصد استانی است، مطمئن باشید استانداران باید هر هفته در مراکز پیگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اگر قرار است سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که بحث اقتصاد، رونق و استفاده از منابع است در استان‌ها جاری شود باید بر اساس احکام دائمی بالادستی که اختیار داده تا کشور به ۹ منطقه تقسیم شود و همچنین به شورای برنامه ریزی و استانداران اختیار داده باید بی‌شک تفویض اختیار از سوی رییس جمهور صورت بگیرد، بیان کرد: رییس جمهور در اصل های ۱۲۷ و ۱۳۸ می‌تواند اختیاراتی را به استانداران تفویض کند تا بتوانند تصمیم گیری کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر در جامعه نمی‌دانیم متولی اشتغال چه کسی است و تمامی مراجعین به نمایندگان مردم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما می‌دانیم دولت در چارچوب ضوابط خود کار می‌کند اما رفع موانع، ایجاد بستر تشویقی، ایجاد فرصت برای تشویق سرمایه‌گذاران و تامین منابع جزئی از وظایف دولت است، چرا این اختیارات به استان‌ها داده نمی‌شود تا آن‌ها در این چارچوب فعالیت کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=37635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.