• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11781اخبار امروز : 1
1

بلاتکلیفی فارغ التحصیلان کشاورزی/ مهندس خوزستانی فلافل فروش شد!

  • کد خبر : 3599
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

10 سال پيش در رشته زراعت با معدل 17 فارغ التحصيل شدم و براي فعاليت در اين رشته از سازمان جهاد کشاورزي درخواست زمين کردم… حدود شش ماهي مي شود كه از روي ناچاري در شغل هايي كه در شان و منزلت يك مهندس كشاورزي نيست مشغول بكار شده ام. انتظار داريم با ابلاغ سياست […]

10 سال پيش در رشته زراعت با معدل 17 فارغ التحصيل شدم و براي فعاليت در اين رشته از سازمان جهاد کشاورزي درخواست زمين کردم…

حدود شش ماهي مي شود كه از روي ناچاري در شغل هايي كه در شان و منزلت يك مهندس كشاورزي نيست مشغول بكار شده ام. انتظار داريم با ابلاغ سياست هاي مدون دولت تدبير و اميد به وزارت جهاد كشاورزي و اجراي سريع آن توسط جهاد كشاورزي خوزستان و سازمان نظام مهندسي به وضعيت فارغ التحصيلان كشاورزي رسيدگي شود تا بيش از اين بر سر دوراهي و درگير مشكلات نباشيم.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از شوشان يك فارغ التحصيلان کشاورزي با انتقاد از برخي سياست ها درخصوص ساماندهي فارغ التحصيلان جوياي كار كشاورزي گفت: با گذشت 10 سال از گرفتن مدرك مهندسي كشاورزي همچنان در حسرت استخدام در بخش كشاورزي هستم.

اين مهندس كشاورزي خوزستاني گفت: 10 سال پيش در رشته زراعت و اصلاح نباتات آن هم با معدل 17 فارغ التحصيل شدم و براي فعاليت در اين رشته از سازمان جهاد کشاورزي درخواست زمين کردم و متاسفانه پاسخ اين درخواست سالها طول كشيد و مقرر شد تا در قالب يك طرح كشاورزي، زميني به من واگذار شود.

وی ادامه داد: در نهايت هم با سختي هايي كه براي اجاره کردن اين زمين گذراندم به بانك عامل معرفي شدم و آنها درخواست 200 ميليون تومان وثيقه ملکي کردند که تاکنون موفق به تهيه وثيقه براي دريافت تسهيلات نشده ام. جالب اينجاست بجاي بکارگيري فارغ التحصيلي مانند من هر روز برايم نامه مي فرستند که اگر طرح را اجرا نکني زمين را پس مي گيريم!

وي به شوشان گفت: چندي پيش هم از گرفتن اين زمين نااميد شدم و بدنبال كار ديگري رفتم. اين شد كه به توصيه برخي دوستان سري به سازمان نظام مهندسي كشاورزي زدم و از برنامه هاي اين سازمان براي اشتغال مهندسين كشاورزي جويا شدم و جالب اينجا بود كه گفتند در ابتدا بايد يك دوره «جي پي اس» را پيش ما بگذراني و اين در حالي بود كه اين دوره هيچ كاربردي براي من نداشت اما به هر حال با پرداخت هزينه اي اين دوره را سپري كردم. نا گفته نماند بعدها متوجه شدم كه دوره هايي كه نظام مهندسي كشاورزي مي گذارد بايد رايگان باشد!

اين فارغ التحصيل كشاورزي افزود: از پايان آن دوره بيش از يكسال مي گذرد و نه مدرك آموزشي «جي پي اس» براي من كاربردي داشت و نه از سازمان نظام مهندسي كشاورزي خبر اميدواركننده اي برايم آمد و تنها براي روز مهندس يك پيام تبريك برايم ارسال شد كه روز مهندس را به من تبريك گفتند.

وي ادامه داد: حدود شش ماهي مي شود كه از روي ناچاري در شغل هايي كه در شان و منزلت يك مهندس كشاورزي نيست مشغول بكار شده ام. از فلافل فروشي گرفته تا مشاور بنگاه املاك!!! – اگر چه اميد خود را از دست نداده ام و چشم انتظار برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي براي ساماندهي مهندسين كشاورزي بويژه افراد با سابقه اي مانند من هستم.

وي در پايان درخواستي هم از رييس جمهور جديد داشت و به شوشان گفت: انتظار داريم دكتر روحاني با ابلاغ سياست هاي مدوني به وزارت جهاد كشاورزي، به وضعيت فارغ التحصيلان كشاورزي رسيدگي كند تا بيش از اين بر سر دوراهي و درگير مشكلات نباشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. فلافل فروشی هم درآمد خوبی داره و اصلا عیب و عار نیست…
    همین طرز فکر و نوع نگاه است که باعث شده جوان ها فقط به فکر شغل پشت میزی حقوق ماهیانه باشند..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.