• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 11777اخبار امروز : 0
2

دكتر اسماعيل جلیلی: اعتماد به فعالان اقتصادی روند صادرات را سرعت می دهد

  • کد خبر : 3572
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه باید به فعالین اقتصادی و بخش خصوصی اعتماد کرد، گفت: باید دستورالعمل و تعهداتی که مانع جذابیت صادراتی می شوند اصلاح کرد و با لغو بخشنامه پیمان سپاری ارزی، و ایجاد مشوق های جدید می توان روند صادرات را تسهیل کرد. باشگاه روزنامه نگاران […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه باید به فعالین اقتصادی و بخش خصوصی اعتماد کرد، گفت: باید دستورالعمل و تعهداتی که مانع جذابیت صادراتی می شوند اصلاح کرد و با لغو بخشنامه پیمان سپاری ارزی، و ایجاد مشوق های جدید می توان روند صادرات را تسهیل کرد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اسماعیل جلیلی گفت:  با توجه به اینکه در حال حاضر با مشکل نوسانات ارزی مواجه هستیم لذا لغو بخشنامه پیمان سپاری ارزی می تواند روند صادارت را تسهیل کند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به فعالین اقتصادی اعتماد کرد و قوانین و تعهداتی که مانع صادارت کشور شده را هرچه زودتر اصلاح کرد تا تا شاهد رونق صادرات بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه بتوان صادرات را رونق داد و به روند رشد ان سرعت داد باید نرخ تعرفه های صادراتی را کاهش  و دیپلماسی اقتصادی فعال تر کرد. جلیلی گفت: عملکرد سفرای ایران در کشورهای خارجی باید مانند کارشناسان حرفه ای اقتصادی باشد و همچنین سفارتخانه ها در زمینه بازاریابی بین المللی باید فعالیت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم در زمینه تسهیل صادرات موفق باشیم.

وی در خصوص تعیین نرخ سود بانکی گفت: افزایش نرخ سود بانکی می تواند حجم بالای نقدینگی در بازار را کاهش دهد و مانع فعالیت دلالی کاذب در بازار پولی شود از طرفی نباید حمایت از بخش تولید را فراموش کرد.  جلیلی در این رابطه ادامه داد: موضوع مهمی که در افزایش نرخ سود بانکی باید لحاظ کرد این است که نباید اجازه داد بانک ها به دلان بزرگ تبدیل شوند. این نماینده مردم در مجلس نهم تشریح کرد: باید با طراحی مکانسیم هایی نقدینگی بانک ها را به سمت تولید سوق داد و حتی در این راه دولت می تواند به نوعی بانکها را مجبور کند. جلیلی افزود: نکته قابل ذکر دیگر در خصوص بانک ها این است که باید بانک های کشور فعالیت حق العمل کاری انجام دهند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یاد آور شد: در هر صورت باید با جذب نقدینگی سرگردان از بازار دلالی کاذب و حرکت آن به بخش تولید زمینه را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم کرد./

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.