• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
2

رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان :
شروع عملیات بهسازی و آسفالت حدود ۵۳ کیلومتر راه روستایی/آغاز عملیات اجرایی جاده چهارخطه میانبر مسجدسلیمان-اهواز/ادامه روند اجرایی جاده کمربندی مسجدسلیمان

  • کد خبر : 35303
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان اقدامات یکساله اداره تحت مدیریت خود را تشریح کرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران  مسجدسلیمان کریمی نژاد ضمن تبریک هفته دولت گفت: با توجه به این که وظایف ذاتی اداره به دو بخش اصلی راه سازی و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان اقدامات یکساله اداره تحت مدیریت خود را تشریح کرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران  مسجدسلیمان کریمی نژاد ضمن تبریک هفته دولت گفت: با توجه به این که وظایف ذاتی اداره به دو بخش اصلی راه سازی و شهرسازی تقسیم می شوند و در بخش راهسازی نیز به دو قسمت راههای اصلی و روستایی تقسیم می شوند. وی ادامه داد: در راه اصلی آغاز کلنگ زنی قطعه یک جاده میانبر مسجدسلیمان -اهواز را شاهد بودیم که این پروژه با اعتبار کلی ۴۵ میلیارد تومان و با طول ۱۱ کیلومتر هم اکنون توسط پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه و نقشه برداری می باشد که قطعاً با اجرای آن نقطه عطفی در تاریخ توسعه مسجدسلیمان و منطقه خواهد بود. وی گفت: این پروژه پس از سال ها با پیگیری های مجدانه نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همکاری همه جانبه مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کلنگ زنی گردید.

رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان همچنین با اشاره به جاده کمربندی مسجدسلیمان گفتند: پروژه مذکور طی یک سال گذشته با خاکبرداری حدود یک میلیون متر مکعب از حجم عملیات خاکی آن همچنان با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد در حال انجام می باشد ایشان در ادامه تشریح عملکرد به راههای روستایی اشاره نمودند و گفتند: در این بخش با توجه به این که شهرستان مسجدسلیمان دارای کم ترین شاخص برخورداری در سطح استان بوده یقیناً نیاز به یک جهش داشت که با پیگیری خوب مهندس ظاهری و ابلاغ اعتبار از سوی وزارتخانه، کار مطالعه و برآورد و مناقصه راههای مذکور در دستور کار قرار گرفت و این کار با دقت و سرعت زیاد انجام و نتیجه آن پنج مناقصه با مبلغ کلی حدود ۱۴ میلیارد تومان جهت حدود ۵۳ کیلومتر راه روستایی شامل روستاههای چشمه علی کایدان، سلطان آباد راکه، تلخاب کلات، بازار تمبی، جهانشاهی، دولت آباد علیا و سفلی، سبز آباد، تاچکر، آبحمام، نرگسی، قاسم آباد، آب نرگسی، سچگان، منصور آباد، دشت چهارپاره و زمان آباد و چندین روستای دیگر می باشد که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی های مختلف توسط ۵ پیمانکار در حال اجرا می باشند. کریمی نژاد در بخش شهرسازی نیز گفت: شهرستان مسجدسلیمان از نظر شهرسازی جز محدود شهرهایی می باشد که علاوه بر نداشتن طرح تفصیلی، طرح جامع آن نیز دارای مشکلات فراوان بوده که با توجه به گذشت ۱۰ سال از تصویب، نه طرح تفصیلی آن تهیه و مصوب گردیده و نه مشکلات آن برطرف گردیده است. وی ادامه داد: از جمله مشکلات اساسی طرح جامع وجود شش منطقه یا محله ممنوعه در آن بوده که جدای از مساحت بسیار زیاد آن، منازل مسکونی زیادی نیز طی این چندسال درگیر این ممنوعیت در طرح جامع بوده و عملاً بلاتکلیف و امکان عملیات شهرسازی از این مناطق صلب گردید. در همین راستا اداره راه و شهرسازی جهت طرح تفصیلی شهرستان نسبت به عقد قرارداد با سازمان جغرافیایی ارتش جهت عکسبرداری هوایی اقدام نمود تا تصاویر ساخت و ساز به روز شهرستان در اختیار مشاور طرح قرار گیرد تا نسبت به طراحی طرح تفصیلی اقدام گردد. همچنیین جهت تعیین تکلیف مناطق ممنوعه در شهرستان که طی سنوات گذشته توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این مناطق به عنوان ممنوعه در طرح جامع گنجانده شد جلسات متعددی برگزار و مقرر گردید شرکت نفت مطالعات به روز و دقیق خود را در اسرع وقت ارائه تا بر اساس نتایج حاصله تصمیم گیری نهایی انجام و در طرح تفصیلی شهرستان گنجانده شود.

ایشان در بحث مبارزه با پدیده زمینخواری گفتند: اداره شهرستان به صورت جدی در این خصوص در حال فعالیت می باشد و پرونده های بسیار زیادی در این خصوص در محاکم قضایی تشکیل و در حال پیگیری می باشیم. وی افزود: قطعاً مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز بدون همکاری موثر سایر ارگان ها بی نتیجه خواهد بود. کریمی نژاد افزود: عملکرد ما در این خصوص کاملاً جدی، به موقع و بازدارنده بوده و این راه را ادامه خواهیم داد.

مهندس کریمی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اداره راه و شهرسازی بعد از انتزاع راهداری عملاً از نظر فضای اداری و نیروی انسانی دچار مشکلات اساسی گردید و این امر فشار بسیار زیادی به کارمندان اداره و اربابان رجوع وارد کرد. در همین راستا اداره راه و شهرسازی نسبت به تعمیر اساسی و نوسازی ساختمان اداری اقدام و فضای اداری به طور کامل به روز گردید اما از نظر نیروی انسانی با توجه به داشتن تنها ۷ نفر نیروی استخدامی اداره از این حیث با مشکلات اساسی روبه رو می باشد و قطعاً پاسخگویی به حدود چهار هزار ارباب رجوع در سال با این تعداد پرسنل بسیار سخت خواهد بود با این وجود تاکنون نهایت تلاش از سوی پرسنل زحمتکش اداره در جهت رضایت اربابان رجوع صورت گرفته است. کریمی نژاد در ادامه با اشاره به مسکن مهر نیز گفت: در بخش مسکن مهر عملکرد بسیاری خوبی داشتیم از جمله حل مشکل چندین ساله تعاونی کارکنان محترم دادگستری که با یک کار اساسی مشکل زهکشی و آسفالت و محوطه سازی آن به طور کامل انجام گردید. همچنین نسبت به محوطه سازی و آسفالت تعاونی زندان اقدام و این دو پروژه با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون تومانی به طور کامل اجرا گردید که جهت کلیه کارهای باقی مانده در سایت مسکن مهر، اداره شهرستان نسبت به عقد یک قرارداد با مبلغ سه و نیم میلیارد تومان با شهرداری شهرستان اقدام نمود که این پروژه مهم هم اکنون در حال اجرا می باشد.

رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان در پایان سخنان خود گفت: با توجه به این که ارزیابی صحیح و منصفانه از ادارات می بایست بر اساس نسبت کار انجام شده بر منابع در اختیار اداره محاسبه گردد امیدواریم عملکرد کلی ما مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف شهرستان واقع گردد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=35303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.