• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 11798اخبار امروز : 0
0

آقای وزیر نفت، آه مردم مظلوم مسجدسلیمان گرفتن دارد !/ شعار اعتدال ریاست جمهور را حداقل در فوتبال محقق کنید و حق شهروندان مسجدسلیمانی را همچون آبادان و پارس جم جنوبی اداء کنید

  • کد خبر : 34635
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ یوسف خدامرادی: مسجدسلیمان، یادگار هزاره های فراموش شده تاریخ وطن، اولین سکونت گاه اقوام آریایی، زادگاه کورش، پایتخت فرهنگی ـ اقتصادی قوم بختیاری با ترکیب جمعیتی صد در صد شیعی که مردمانش همیشه ی تاریخ مدافعان حریم اسلام و وطن بوده اند، شهر فاتحان قندهار و طهران با اعاده مشروطه، شهر […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ یوسف خدامرادی: مسجدسلیمان، یادگار هزاره های فراموش شده تاریخ وطن، اولین سکونت گاه اقوام آریایی، زادگاه کورش، پایتخت فرهنگی ـ اقتصادی قوم بختیاری با ترکیب جمعیتی صد در صد شیعی که مردمانش همیشه ی تاریخ مدافعان حریم اسلام و وطن بوده اند، شهر فاتحان قندهار و طهران با اعاده مشروطه، شهر شیران خط شکن گردان حضرت سلمان که فاتح قله ریشتن عراق در حماسه دفاع مقدس بودند، آن هم در زمانی که لشکرها نتوانستند آن را فتح کنند و گردان خط شکن حضرت سلمان با تقدیم ۱۴شهید توانست، شهر اولین شهید۱۳ساله ی دفاع مقدس سردار نوجوان بهنام محمدی و زادگاه فخر جامعه داوری و فوتبال ایران شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی، خاستگاه نفت و فوتبال در ایران که به قول احمد کسروی صاحب تاریخ پانصدساله ی خوزستان : (پیدایش نفت با آغاز توسعه ی آن شروع انقلاب صنعتی در ایران بود) و در طول یکصد و اندی سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون بشکه نفت خام، میلیاردها فوت گاز و افزون بر این ها مینعات نفتی به اقتصاد ملی تزریق کرده است، امروز گرفتار بی توجهی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و البته وزیر نفت کابینه ای است که کارگزار دولت اعتدال هستند و در عمل می روند تا با تکرار ظلمی آشکار مسبوق به سابقه در سال های قبل ازانقلاب ؟ با اعمال تبعیض میان تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با پارس جم جنوبی و صنعت نفت آبادان ظلمی تاریخی را درحق M . i . S تکرار کنند، اگر ظلم قبلی در فدراسیون ژنرال های پهلوی بود، تکرار آن در وزارت نفت دولت تدبیر و امید حکومت جمهوری اسلامی که مردم ولایتمدار مسجدسلیمان در حراست از آن بالغ بر ۱۱۰۰ شهید تقدیمش نموده اند، چه محلی از اعراب و جای توجیه دارد ؟ آن هم در زمانی که تیم های صنعت نفت آبادان و پارس جم جنوبی با ساز و کار مشابه در لیگ برتر حضور دارند!.

ظلم قبلی در اواسط دهه پنجاه و هنگامی بود که تیم تاج(استقلال) مسجدسلیمان توانسته بود در رقابت های لیگ منطقه ای فوتبال ایران با  ۳ پیروزی (منجمله تنها شکست پرسپولیس تهران درآن مسابقات) حائز رتبه ششم گردد و با  ۱۰ امتیاز مجوز حضوردر لیگ تخت جمشید را کسب کند. اما همزمان با تغییر شکل رقابت ها از منطقه ای به جام تخت جمشید، کنگره برگزاری مسابقات با ظلمی آشکار و به سه بهانه واهی تیم هم نام تهرانی، نداشتن ورزشگاه اختصاصی (که عملا ! نه تاج داشت، نه پرسپولیس و نه پاس و عقاب و …) و جمعیت شهرستان مانع حضور شیران زاگرس در رقابت ها شد؟!. این حرکت زشت و ننگ ابدی فدراسیون وقت آن قدر تنفر برانگیز بود که در سال های اختناق و سانسور، نشریه کیهان ورزشی طی مطلبی تند و انتقادی در شماره ۹۸۱ خود ( ازدست رفتن آخرین برگ و سند افتخار شهروندان مغرور مسجدسلیمانی) را خبر داد .

جای آن دارد تا از وزیر محترم نفت سئوال شود حال که تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریتی نفت از مسجدسلیمان تا مناطق نفتخیز جنوب به بار نشسته و نفت زاگرس نشینان جنوبی مقتدرانه راهی لیگ برتر شده است، در زیر مجموعه شما اعمال سیاست یک بام و دو هوا چگونه توجیه می شود؟ مگر ساز و کار مسجدسلیمانی ها جهت حضور در رقابتهای لیگ برتر همان ساز و کار تیم های شایسته خطه جنوب پارس جم جنوبی و  صنعت نفت آبادان نیست ؟ چرا اجازه می دهید در زیر مجموعه مدیریت شما بدین آشکاری بر شهر یکهزار و یکصد شهید (بیش از پنج درصد جمعیت شهر و حومه در آن زمان)، خاستگاه نفت، مرکز ثقل مبارزات ملی شدن صنعت نفت و خاستگاه فوتبال برود ؟

جناب مهندس زنگنه/جناب مهندس کاردور

ناله مظلوم در آهن سرایت می کند/ زین سبب در خانه ی زنجیر دائم شیون است

آه مردم مظلوم مسجدسلیمان گرفتن دارد ! قبل از این که این آه دامان شما را بگیرد ، حق مردم مظلوم مسجدسلیمان را اداء کنید . اگرفدراسیون ژنرالهای پهلوی آن ظلم فوتبالی را درحق مردم مسجدسلیمان روا داشتند ، شما چرا با اعمال تبعیض در زیر مجموعه وزارت نفت (در مقام مقایسه با ساز و کارهای مشابه در نمایندگان آبادان و پارس جم جنوبی) و در تکرار سیاست بختیاری ستیزی پهلوی ها آن را تکرار می کنید ؟

مسجدسلیمان(پارسوماش) خیزش و اوج گیری مجدد خود را از خلال فوتبال جستجو می کند؟ و با بالاترین درصد رای به صندق دولت تدبیر و امید در انتخابات قبلی ریاست جمهوری (۷۳ درصد آراء) خود را طلبکار از این دولت و کابینه می دانند و اما اگر در پروژه های عمرانی و طرح های عام المنفعه (در مقایسه با باقی مناطق) و استخدام های بی در و پیکر غیربومی ها در مسجدسلیمان حق یک قرنی مسجدسلیمانی ها محقق نشد! لااقل به قول امام جمعه محبوب و ورزش دوست شهرمان حاج آقای امینی ( همین تنها دلخوشی جوانان شهر) و حتی بانوان، پیرمردها و پیرزنانش که عاشقانه وضعیت تیم محبوب شان نفت را پیگیری می کنند از آن ها دریغ نکنید و (هم سطح نفت آبادان و پارس جم جنوبی) به نفت مسجدسلیمان توجه کنید و بیش از آن که شهروندان مسجدسلیمانی تظلم خواهی خود را به حضور مقام معظم رهبری ببرند شعار اعتدال ریاست محترم جمهور را حداقل در فوتبال محقق کنید و حق شهروندان مسجدسلیمانی را همچون آبادان و پارس جام جنوبی اداء کنید.

بنده کم ترین به عنوان عضوی کوچک از جامعه فوتبال شهرم (دردفاع از حقوق آن)، خبرنگار ورزشی (در ایفای رسالت آن) و مددکار اجتماعی(باشناخت کامل از تبعات آسیب شناختی تبعیض اعمالی فوق بر جوانان مسجدسلیمانی) :

من آن چه شرط بلاغ است به تو گویم /تو خواه پند گیر خواه ملال

الخیرو فی ما وقع

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.